Avatar billede windswept Nybegynder
23. februar 2001 - 09:51 Der er 12 kommentarer

Netværk via Internet

Hvordan oprettes et netværk, mellem to computerer, via Internet?
Avatar billede disky Nybegynder
23. februar 2001 - 09:51 #1
du kan f.eks. bruge VPN (virtual private network)
Avatar billede windswept Nybegynder
23. februar 2001 - 09:53 #2
Computerne er hhv. installeret med win 98 og win 2000
Avatar billede disky Nybegynder
23. februar 2001 - 09:54 #4
stadigvæk VPN
Avatar billede windswept Nybegynder
23. februar 2001 - 09:55 #5
Den ene computer er oprette i et LAN. Kan den anden computer få adgang til det med VPN?
Avatar billede disky Nybegynder
23. februar 2001 - 09:56 #6
ja
Avatar billede windswept Nybegynder
23. februar 2001 - 09:56 #7
Til kapla
programmet fylder 11.3 MB. Det er lidt for meget for et 56 k modem.. Anden Løsning?
Avatar billede disky Nybegynder
23. februar 2001 - 09:56 #8
Eksempel.

Hjemmefra akn jeg via internet og VPN koble mig på min arbejdsplads, og pludselig har jeg adgang til alle netværksdrev som jeg har adgang til når jeg er på arbejde
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. februar 2001 - 10:08 #9
Overvej Sygate Home Network.

Den kan faktisk mange smarte ting. Både dele internetforbindelse mellem flere maskiner på samme lokation, men også dele netværksresourcer over internettet (en form for VPN)

Det er særdeles nemt at konfigurere, og meget stabilt :)

Trial kan hentes på:
http://download.cnet.com/downloads/0-10062-100-3744985.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.3744985

NanoQ
Avatar billede windswept Nybegynder
23. februar 2001 - 11:48 #10
Hvad er forskellen på Sygate Home Network og VPN?
Avatar billede disky Nybegynder
23. februar 2001 - 12:08 #11
vpn kører med kryptering, om sygate gør det aner jeg ikke
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. februar 2001 - 12:21 #12
Du kan ikke sammenligne. Sygate er et produkt, og VPN er en teknologi.

Du kan godt køre Sygate via en VPN f.eks. :)

Definition på VPN:
virtual private network, a network that is constructed by using public wires to connect nodes. For example, there are a number of systems that enable you to create networks using the Internet as the medium for transporting data. These systems use encryption and other security mechanisms to ensure that only authorized users can access the network and that the data cannot be intercepted.

Sagt simpelt: VPN genererer et virtuelt sikkert netværk mellem 2 eller flere maskiner over internet ved hjælp af krypteret tunneling.

VPN kan opnåes med f.eks. Win2000 server og arbejdsstationer med VPN klienter. Mange firewalls har endvidere indbyggede VPN funktioner.

Sygate er ikke specielt sikker. Til gengæld er den særdeles nem at konfigurere (Det er VPN ikke).

Med mindre du prioriterer sikkerhed meget højt, vil jeg anbefale Sygate.