Avatar billede dalle83 Nybegynder
16. juli 2004 - 13:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort og rotation af billed

Hej

Jeg har to spørgsmål.
1. Jeg kan jeg få et udemærket grafikkort til 500? Skal primært bruges til spil og film.

2. Jeg har et klip på min computer som af en eller enden grund vender på hovdet. Er det muligt og finde at program der kan rotere billedet?
Avatar billede jgbech Nybegynder
16. juli 2004 - 13:49 #1
Der findes noget SW, der hedder PIVOT (something). Det bruges bla. til at rotere hele skærmbilledet (så du kan lodretstille din skærm fx.). Men om det er overkill at indlæse PIVOT i dit tilfælde ved jeg ikke.
Beklager den ufuldstændige kommentar...
Avatar billede doggy82 Praktikant
16. juli 2004 - 15:13 #2
ang. nr. 2:

Bruger du MediaPlayer? Lad vær' med det.
Hent de her to:
DivX-player: http://www.divx.com/divx/download/
BS-Player: http://www.bsplayer.org/index.php?p=userpage
Kan den ene ikke afspille filmen, så kan den anden.

Har du de rigtige codecs? Nej vel. Hent den her codec pack:
http://nimo.titanesk.com/modules/freecontent/index.php?id=1
Vælg Build 8!

Så sku' filmen vende den rigtige vej :)
Avatar billede martin_moth Mester
16. juli 2004 - 15:44 #3
Ellers kan et redigerningsprogram vende og spejle og sætte hastighed op og ned osv. Jeg har et, kan ikke huske navnet, men kan vende tilbage hvis du synes det er noget du har brug for at vide
Avatar billede dalle83 Nybegynder
16. juli 2004 - 17:31 #4
DEt program vil jeg gerne have nanvnet på
Avatar billede doggy82 Praktikant
16. juli 2004 - 17:37 #5
Det nytter jo ikke noget. Det er ikke dit klip som vender på hoved - Det er din afspiller som viser det forkert.
Det er fordi du har et forkert codec!
At film vender på hoved er en typisk fejl ved forkert codec.
Avatar billede doggy82 Praktikant
16. juli 2004 - 17:47 #6
ang. nr. 1:
Ja du kan få et "udemærket" til 500. Men du vil ikke kunne bruge det til nyere spil.
Se her:
http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?Parent=&ID=15
Så indtaster du bare maks. pris.
Avatar billede doggy82 Praktikant
17. juli 2004 - 01:41 #8
Nå så fik du løst det? Det var godt :)
Ang. det grafikkort, så er de faktisk ret gode dem til 500.
Det er jo vildt så hurtigt udviklingen går.
Selv om jeg interesserer mig meget for den teknologiske evolution, bliver jeg overrasket hver gang. Så, så længe du ikke er hardcore spiller nørd, vil jeg tro at du godt klare dig med et til 500,-
Avatar billede doggy82 Praktikant
17. juli 2004 - 09:27 #9
ow så kom der lige en ny version af BSPlayer:
http://www.bsplayer.org/ - under download.
Avatar billede martin_moth Mester
19. juli 2004 - 08:23 #10
doggy: Du ved da ikke om det er et codex der mangler, eller om filmen rent faktisk skal roteres?

Hvis det er en film der fx. er optaget med et digitalt kamera, der er holdt lodret, hjælper et nyt codex intet..

dalle83: Vent lige så skal jeg finde navnet. Men det er ikke shareware...
Avatar billede doggy82 Praktikant
19. juli 2004 - 13:41 #11
"Jeg har et klip på min computer som af en eller enden grund vender på hovdet."
Han ved ikke hvorfor det vender på hoved. Det er en typisk fejl ved forkert codec.
Så jo, det ved jeg. Det kan godt være at du ikke ved det. Men jeg ved det altså. Sorry.
Avatar billede martin_moth Mester
19. juli 2004 - 14:20 #12
"Han ved ikke hvorfor det vender på hoved"

Netop derfor kan DU heller ikke vide det!

Jeg har også en film der vender forkert.

Er det pga forkert codex så?

Nix, i mit tilfælde har det intet med codex at gøre. Derfor kan du heller ikke være SIKKER på at det er et codex-problem hos dalle81, selvom det MULIGVIS er derfor...

Nok om det.