Avatar billede picasso Nybegynder
16. juli 2004 - 12:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvordan åbne dbx mail filer fra gammel harddisk (og overføre let)

Hvordan kan jeg åbne mine gamle mails, adressekartotek osv. Jeg har xp home edition. Så jeg kan ikke afbryde fildeling osv., som jeg har set anbefalet. Det er heller ikke lykkedes mig at bruge xp cd rom'en, som har et program til den slags.

Det er lykkedes mig at finde mine gamle mails ved at søge på dbx i stifinder. Jeg har så sendt en enkelt til dokumenter på min 'gamle' harddisk (drev d), hvor jeg ellers kun har adgang til gamle dokumenter. Men jeg kan ikke åbne dem - how do I do?
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2004 - 12:36 #1
er ikke helt sikker på at jeg har forstået spørgsmålet 100%, men prøver alligevel.

Det lyder som om du skal overtage ejerskabet af alt som ligger på dit D drev.

Højreklik på D drevet, og vælg properties.
Vælg fanbladet Security, og tryk Advanced.
Vælg fanbladet Owner.
Her markére du din bruger, og sørger for at hakke af i "Replace owner on subcontainers and object".
Tryk OK.

Vend endelig tilbage hvis jeg har misforstået dit spørgsmål :-)
Avatar billede gchris5 Praktikant
16. juli 2004 - 12:41 #2
Man henter dem da bare ind i Outlook Express igen vha. import!
Adresse kartoteket hedder *.wab
Avatar billede picasso Nybegynder
16. juli 2004 - 13:30 #3
jeg ind i denne comp. og i d drev og vælger egenskaber. Men der kommer ikke noget om sikkerhed. Der ligger til gengæld en fane på samme niveau som egenskaber, der hedder deling og sikkerhed. Men her kan jeg heller ikke komme videre til avanceret eller lign.
Jeg kan heller ikke (finde ud af at) importere dem i outlook expr.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2004 - 13:32 #4
Prøv:

Start Explore.
Tools -> folder options -> View.
Sørg for der IKKE er hakket af i "Use simpel file sharing"

Så burde mit første forslag virke....
Avatar billede picasso Nybegynder
16. juli 2004 - 13:43 #5
jeg kan ikke finde tools eller værktøj
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2004 - 13:45 #6
Åbn "My Computer"
Lige til venstre for "Help" :-)
Avatar billede picasso Nybegynder
16. juli 2004 - 13:49 #7
men der er kun funktioner til venstre for hjælp
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2004 - 13:51 #8
så er det nok den .... :-)
Avatar billede picasso Nybegynder
16. juli 2004 - 14:02 #9
Jeg kan ikke finde noget der hedder 'simpel fildeling' nogen steder i funktioner. Der findes noget der hedder 'Adgang til datakilder på tværs af domæner', under sikkerhed. Er det relevant? Den er deaktiveret.
Til gengæld findes der noget der hedder filoverførsel - den er aktiveret.