Avatar billede 1711lars Nybegynder
16. juli 2004 - 12:08 Der er 6 kommentarer

Hvorfor viser min skærm ikk noget med de nye ram?

Jeg har sat nogle nye 512 ram i min maskine, men når jeg har de nye ram i, viser den ikke noget på skærmen, hvorfor det? når jeg så sætter de gamle i virker det helt normalt
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. juli 2004 - 12:09 #1
Så er din hardware nok ikke helt kompatibel med de nye RAM.
Er der nogle bip lyde?
Avatar billede 1711lars Nybegynder
16. juli 2004 - 12:13 #2
Det er disse ram jeg har i: Elixir DDR2700, 512 MB. Og mit bundkort er kompatibel med dem, den siger ikke nogen bib lyde
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. juli 2004 - 12:16 #3
Hvilket bundkort har du?
Har du overclocket?
Avatar billede tubber Juniormester
16. juli 2004 - 12:18 #4
Har du prøvet at tage rammene ud og sætte de gamle i igen for at se om der så kommer skærmbillede?

og har du sikret dig at de er sat ritigt i?

Og hvad CPU har du? det kan jo være at dit mobo ikke kan kører med forskellig fsb på cpu og ram?
Avatar billede slasher_x Novice
16. juli 2004 - 19:51 #5
Har du sikret dig at de nye RAM er trykket ordentligt ned i soklen? Jeg har tidligere oplevet at ramklodsen sku vrides og trykkes grundigt ned, før computeren ville starte med dem i....
Avatar billede 1711lars Nybegynder
19. juli 2004 - 08:05 #6
Det var en jumber seting... har klaret det selv