Avatar billede kejser$ Nybegynder
16. juli 2004 - 10:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tilskrivning i Registreringsdatabase fra Server2003

Er der mulighed for at tilskrive i registreringsdatabasen, når brugere logger ind på server via et script, uden at brugerne får rettigheder til selv at foretage rettelser i registrerings-databasen på client maskinen.
Kunne måske være via Logon i Gpo. Men her forekommer fejl på brugerens maskine.
Det der skal rettes er i stierne i brugernes SHELL FOLDERS.
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. juli 2004 - 10:58 #1
Nej.

Du har 2 muligheder:

1) Scriptet køres som en machine startup script, og der kender du endnu ikke brugeren (da han/hun ikke har logget på endnu).

2) Du giver brugeren adgang til at skive i den respektive nøgle og laver et user logon script.
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. juli 2004 - 11:01 #2
Sorry - jeg læste lige dit spm. forkert. Jeg forstod det som at du ville skrive til HKLM.

Brugeren kan godt skrive til nøgler under HKCU.

Hvad er den fulde "sti" til nøglen?
Avatar billede kejser$ Nybegynder
16. juli 2004 - 11:14 #3
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\MICROSIFT\WINDOWS\CURRENTVERSION\EXPLORE\SHELL FOLDERS

Her er opsætningen på hvor det hele sker, for den pågældende bruger.
Avatar billede lap Nybegynder
16. juli 2004 - 22:45 #4
Det er jo en redirection du ønsker at lave - det bør gøres med GPO i stedet for. Hvis du begynder at ændre i disse nøgler under logon, så tror jeg at du fåor meget sjove ting som resultat.

Jeg anbefaler GPO
Avatar billede netpxg Nybegynder
16. juli 2004 - 22:48 #5
Du kan roligt rette i "shell folders"
Avatar billede lap Nybegynder
16. juli 2004 - 22:52 #6
jeg kan se på http://eksperten.dk/spm/519708 , at du har forsøgt med GPO - og ved nærmere eftertanke er jeg enig med netpxq - der burde ikke ske noget - andet end uhensigtsmæssigheder hvis f.eks. Desktop rettes til noget andet end sidste gang brugeren var logget på.
Avatar billede kejser$ Nybegynder
19. juli 2004 - 01:02 #7
Yes, ville lave det via GPO, men ser ikke ud til at det vil lykkedes for mig. Det tér sig underligt ang. Redirect. Så hvis ikke man kan løse problem på den ene måde, må man jo ty sig til en anden. Jeg har tidligere skrevet alt manuelt og tilskrevet i REG. hver gang en bruger har logget på, med de restiktioner der er på den pågældende Bruger/Gruppe. Hvilket har virket upåklageligt. Der er dog forskel på hvad der bliver indlæst først og sidst, når vi snakker Win98 og XP. Jeg har ikke helt tjekket op om det der skrives til User delen, før eller efter der bliver tilskrevet i Reg.
Man må formentlig kunne tilskrive via eks. Gpo's Logon/Logof, og komme uden om at brugeren ikke har rettigheder til at rette eller tilskrive i Reg. Og det er her problemet er, den kan jeg ikke helt finde løsningen på.
Avatar billede kejser$ Nybegynder
14. februar 2006 - 11:06 #8
lukker