Avatar billede schaarup Nybegynder
16. juli 2004 - 09:45 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Kopi/vidersend mail exchange 2003

Hejsa,

hvordan laver jeg en serverside agent som automatisk vidersender
mails som kommer ind på ind mailaccount ?  Den skal ikke bare vidersende, den skal self også lade mailen ligge som normalt
i mailboksen. Agenten skal gerne sende en kopi til en ekstern SMTP adresse.

Exchange 2003
Outlook 2003

Ps. Det virker ikke med at lave en regel i selve outlook, derfor
jeg leder efter en serverside metode.

SS
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. juli 2004 - 09:47 #1
Du laver en distribution group og videre sender til de relevante mail adresser.

Alternativt skal du kode en SMTP event sink, men det er alt for besværligt, hvis du blot vil distribuere mailen til en eller flere modtagere...
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. juli 2004 - 09:47 #2
PS: Distribution groupen opretter du i AD på samme måde som en ny bruger...
Avatar billede schaarup Nybegynder
16. juli 2004 - 09:57 #3
Du tabte mig lige lidt :)

Altså.

Det er en eksisterende bruger jeg har, som skal ha en kopi af sine mails sendt til en ekstern SMTP adresse.

HAr du evt en url med noget anvisninger ? :)

SS
Avatar billede no_stress Nybegynder
17. juli 2004 - 18:49 #4
Du skal oprette en Contact med den email adresse du vil vidresende posten til.
En Contact opretter du samme sted som hvis det er en almindelig user/e-mail du skal oprette.

Når det er gjort, skal du åbne properties for den bruger posten skal vidresendes fra.
Her vælger du fanebladet "Exchange General". Tryk på knappen "Delivery options".
Under "Forward to" indsætter du navnet på den Contact du lige har oprettet.
Husk at krydse af i "Deliver messages to both forwarding address and mailbox"
Avatar billede schaarup Nybegynder
19. juli 2004 - 10:52 #5
no_stress :

Dette har jeg prøvet, så leverer den emailen til den smtp adresse jeg har oprettet på den "contact" + i "contact"'s exchange mailboks.

Jeg kan ikke få lov til at forwarde til en contact hvis ikke jeg opretter en
exchange mailbox under oprettelsen.

Søren.
Avatar billede no_stress Nybegynder
19. juli 2004 - 21:41 #6
Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvorfor du vil sende e-mailen til en smtp adresse.
man kan ikke forwarde en e-mail til en smtp adresse det giver ikke rigtig nogen mening, hvem skal så modtage e-mailen
I contact skal du skrive e-mail adressen du vil vidresende til, dvs. at brugeren skal have en privat e-mail adresse f.eks. hos TDC eller Telia.
Avatar billede schaarup Nybegynder
20. juli 2004 - 09:13 #7
Hej :)

Det der skal fungere er :

Alle de mails jeg får i min exchange mailboks her på kontoret, skal jeg også have på min mobil telefon. Min mobil kan tømme en pop3 konto, men da vi ikke har adgang (og ikke skal have det) til pop3 på vores egen exchange server udefra, har jeg oprettet en emailadresse "ude i byen" som jeg så tømmer med min mobil.

Derfor skal jeg ha sendt en kopi videre af alle de mails der kommer i exchange boksen, til den eksterne emailadresse.

Når jeg i AD opretter en ny contact, kan jeg vælge mellem at tilknytte en exchange mailboks til den contact. Hvis jeg IKKE gør det, kan jeg ikke på min egen exchangekonto få lov til at lave en Forward til en adresse "ude i byen". Vælger jeg
der i mod at tilknytte en exchangeboks til den nye contact, så kan jeg godt vælge
den som forward på min egen exchange konto, MEN, når jeg så sætter hak i "Deliver to both mailbox and forwarding address", så ryger mail godt nok ud til den eksterne mailadresse, men den anden mail flyver i den nyoprettede Contact mailboks.

:)
Avatar billede jpvj Nybegynder
20. juli 2004 - 09:19 #8
Avatar billede schaarup Nybegynder
20. juli 2004 - 10:03 #9
Hejsa,

Link nr 1 virker ikke :)

MEN

Link nr 2 virker perfekt :)

Jeg takker.

//Søren
Avatar billede clausm Nybegynder
21. juli 2004 - 12:10 #10
Jeg forstår ikke helt hvorfor løsningen fra no_stress ikke virker for dig. Jeg bruger det setup på adskellige brugere, og det virker smertefrit.
Du har vist misforstået termonologien - en contact har pr. definition ikke nogen mailboks lokalt på serveren. Det er spørges om er oprettelse af en "exchange email address" - hvilket blot er en tabel entry, og ikke en mailboks.
Avatar billede schaarup Nybegynder
24. juli 2004 - 09:09 #11
Det kan godt være jeg har misforstået noget, men ikke desto mindre, så virker det ikke når jeg prøver med hans eksempel. Hans eksempel var det første jeg prøvede inden jeg oprettede en tråd herinde. Der kommer INGEN mails til den mailbox jeg forwarder fra når jeg bruger no_stress's eksempel.