Avatar billede webbew Nybegynder
23. februar 2001 - 08:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

LAN Pingproblemer

FORHISTORIE ser således ud

Pc1:
Protokol TCP/IP
Styresystem Win2000
2 netkort (A og B)
A)Forbundet til kabelmoden, sharing af internetforbindelsen, opsætning ok, virker!!DNS er sat til (x) og (y) værdier

B)Intern LAN opsat med adr lokal adr. IP(1)
(10Mbit UTP)

Pc2:
Styresystem Win2000
1 Netkort(C)
C) Intern LAN opsat med lokal adr. IP(2) og default gateway er sat til IP(1). DNS er sat til (x) og (y) værdier.

PC1 og PC2 er forbundet via HUB. Der er lys i netkort og HUB.

PROBLEM:
LAN-forbindelse fungere ikke!!
Jeg har kunne tilgå internet fra PC2 gennem PC1 og ud. (Dette har altså virket rent opsætningsmæssigt!!!). Desværre er dette ikke tilfældet mere.
Følgende problem er opstået:
PC1 Ping PC2 = Reply (Hurra dvs ok)
PC2 Ping PC1 = Timeout (ØV, ØV)

Hjælp..... Hvad er der galt. (Jeg har i desperation udskiftet kabler)

Hilsen
gab (webbew)
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2001 - 08:34 #1
prøv at fjerne alt det med gataway.. og prøv på den måde at tilslutte KUN de to pc\'ere og se om de kan tale sammen.. der efter prøver du dig frem med din gateway/I-net sharing.. så er jeg sikker på at du finder problemet..
Avatar billede hojben Novice
23. februar 2001 - 08:34 #2
Når du deler fra pc1 skal du da lade pc2 få sin ip via DHCP fra pc1....
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2001 - 08:35 #3
jeg mener.. fjern din dns også.. og sæt ip\'ere så de er ens..

icq: 32580859
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2001 - 08:36 #4
det er da lige meget hvad pc2\'s ip adresse er, bare den er på samme scoup som gateway\'en
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
23. februar 2001 - 09:22 #5
Din servermaskine skal have en fast ip sat op...ellers ikke noget....din klientmaskine skal står til at få tildelt ALT fra DHCpen....DVS \"tildel automatisk en Ip\" og det samme med DNS..glem gatewayen på klienten.

/JB
Avatar billede webbew Nybegynder
25. februar 2001 - 22:39 #6
Er det ikke lidt voldsomt at bruge pc-kraft på at køre en DHCP-server, når man kun har 2-3 PC i et internet LAN???
Avatar billede webbew Nybegynder
27. marts 2001 - 22:02 #7
Jeg har fået løst problemet.
Der var åbenbart opstået en fejl i min firewall, så selv jeg lukkede den ned, kunne jeg stadig ikke pinge den ene vej.
Denne pludselige fejl var åbenbart opstået i forbindelse med en eller anden ændring/afinstallation der er blevet foretaget.
En af- og geninstallering af firewall løste problemet.
Avatar billede webbew Nybegynder
27. marts 2001 - 22:04 #8
Tak for jeres ihærdige indlæg.
Jeg mener nu stadig at DHCP-løsningen er at skyde gråspurve med kanoner, når det er et så lille netværk.