Avatar billede fipse Nybegynder
15. juli 2004 - 15:52 Der er 7 kommentarer

Udrulning af Xerox Phaser 3450 printer til windows XP

Når jeg prøver og udrulle vores Xerox Phaser 3450 fra vores 2k server, får min bruger på mine arbejdsstationer med windows XP følgende fejl når de prøvet og udskrive til den, filen xrxsnmp.dll mangler.

Jeg kan se at filen ligger på vores 2k server men bliver ikke rullet ud til vores XP clienter, jeg bruger nedenstående kommando til at udrulle printeren,

rundll32.exe Printui.dll,PrintUIEntry /q /in /n \\[servernavn]\[printernavn]
Avatar billede spine Nybegynder
15. juli 2004 - 16:11 #1
kan det være fordi du på selve printeren i porperties på sharing fanebladet, skal tilføje additional drivers og der klikke XP af... ??
Avatar billede fipse Nybegynder
15. juli 2004 - 16:33 #2
Hej Spine, er gjort, hvis jeg instalere printer manuelt på vores XP ingen problemmer. så det er noget med at skulle få rullet den extra fil med ud.
Avatar billede spine Nybegynder
15. juli 2004 - 16:47 #3
aah ok .. jamen du kan jo lave en bat som kopierer filen ud via group policy.. eller kix eller hvad du nu scripter med.... så er det jo bare at have scriptet liggende indtil du er sikker på at alle ws har fået den.
Avatar billede fipse Nybegynder
16. juli 2004 - 13:43 #4
hej Spine, jeg vil godt godtage dit svar, men har lige en lille tillæg der til.

jeg får ikke udskifts upsætning med ude på WS, har du en god ide ?
Avatar billede spine Nybegynder
16. juli 2004 - 14:23 #5
prøv at giv alle bruger "manage printers" rettigheden i sikkerheds faneblad på den enkelte printer på serveren... så modtager de indstillingerne... men vær varsom for det gør jo så også at ændrer en bruger i default opsætningen, så ændrer han for alle... men det er måden jeg gør det på hvis vi eks skal skifte printerdrivere el lign. så lader jeg brugern være "mange printers" i en uges tid...
Avatar billede fipse Nybegynder
17. juli 2004 - 14:13 #6
tro ikke det virker, har kun kørt test med min egen konti domain admin, og jeg får ikke instillingerne med ud.

men tak for hjælpen, jeg oprette et nyt spørgsmål på det sidste.
Avatar billede spine Nybegynder
17. juli 2004 - 18:01 #7
hvis printerne er oprettet som netværksprintere fra en 2000 server, så skal de altså få settings med ud... og med manage printers rettigheden kan man også skifte drivere og tilføje ekstraudstyr osv på printere.