Avatar billede paaabilsen Nybegynder
15. juli 2004 - 10:11 Der er 4 kommentarer

Dockingstationer til bærebare

Skal en docking station sluttes til en server, eller kan blot slutte den til en printer og således oprettte et prinet netværk. Er dette muligvis ikke lidt en omvej, når man blot skal oprette en et netværk mellem to laptops og en fælles printer.
Avatar billede dinkie Nybegynder
15. juli 2004 - 10:15 #1
Jeg er ikke heeelt med på det du skriver.. Men skal du have en printer delt mellem 2 pc'ere så skal du enten installere printeren på serveren og så lade den dele printeren. Eller du kan installere printeren på den end pc og så dele den herfra. Men hvis du vælger den løsning så skal den PC der deler printeren være tændt. Dette gælder ikke hvis det er serveren der deler printeren. I begge tilfælde gælder det at du har et eksisterende netværk konfigureret..
Avatar billede akl_gr Nybegynder
15. juli 2004 - 10:46 #2
det nemmeste vil nok være at købe en forholdsvis billig printserver og slutte printeren hertil. Dette kræver dog at I har en switch eller en router. Til gengæld kræver det ikke at andre maskiner end den der skal skrive ud, er tændt.
Avatar billede hr.usb Nybegynder
15. juli 2004 - 12:36 #4
Her er også en mulighed for en switch. 2 PC/notebook deler en usb enhed.
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=303608