Avatar billede godthob Nybegynder
15. juli 2004 - 07:22 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Infrarød forbindelse.

Hej
Jeg har en Nokia 5100 med irda som jeg skal have til at snakke med min bærbar, de kan også se hinanden, men hvordan laver jeg en forbindelse så jeg kan komme på nettet med den. Jeg har en opkobling til TDC med brugernavn og password, men hvordan sætter jeg den forbindelse,jeg mener skal man lave den sådan at den skal ringe op til en forbindelse eller hvad. Jeg kører med XP pro
Avatar billede medions Nybegynder
15. juli 2004 - 08:41 #1
Åben din Internet Explorer -> Gå op i funktioner -> Internetindstillinger -> Forbindelser -> Vælg Tilføj -> Vælg, Opret en direkte forbindelse til en anden computer -> Under Vælg enhed vælger du IRDA0-1, altså infarød port.

That's it. :)

//>Rune
Avatar billede godthob Nybegynder
15. juli 2004 - 11:47 #2
Ja det harjeg gjort, men det virker ikke, når jeg kikker i kontrold panel så står der under infrarød forbindelse at der ikke er nogen driver installeret, skal der være en installeret, der ligger jo driver i windows
Avatar billede medions Nybegynder
15. juli 2004 - 12:39 #3
Hvis ikke du har installeret driveren til din Infarød port skal den selvf. installeres :) -Ellers ved windows ikke hvad den skal gøre med hardwaren.

//>Rune
Avatar billede kenp Novice
15. juli 2004 - 13:15 #4
du skal huske at indstallere den modemdriver som du kan finde til din telefon på nokias hjemmeside!
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
17. juli 2004 - 02:12 #5
det er fordi computerens IR er hurtiger en nokia telefonernes du skal gå ind i enhedshåntering og vælge din IR forbindelse og sætte hastigheden ned til 115,200    så skulle det gerne virke.... ;-)
Avatar billede godthob Nybegynder
17. juli 2004 - 05:46 #6
Takker, nu virker det