Avatar billede kelroy Nybegynder
14. juli 2004 - 22:53 Der er 6 kommentarer

Raid Problemer med XP

Jeg har så det problem at jeg ikke kan installere Xp via Raid på mit ASUS P4C800 bundkort. Jeg har dertil 2 stk. Western Digital Raptor 10.000 Rpm. 35 mb hardiske

Jeg har sat Raid op i opsætningsprogrammet (Performance) dvs. 1 drev, og kørt FDISK, derudover har jeg trykket F6 og installeret den promise raid driver til xp. Problemet opstår når jeg er igang med installationen, ved partitionering, hvor xp skriver at den ikke kan formatere drevet!.. den når til 20 % og så 100 % og så vil den ikke mere!. Jeg har tjekket begge hardiske og de virker fint i sat op normalt i S-ATA.

Kan det ha noget at gøre med at jeg skal formatere dem ordentligt, evt. ved at sætte begge diske over i en anden computer og så formatere dem derfra og så prøve igen med RAID???

Håber der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe!:)

Mvh. Steffan Andersen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. juli 2004 - 23:53 #1
Måske et dumt spørgsmål, men såvidt jeg husker er der 2 raidcontrollere i det motherboard. Det er i "fasttrack" du har defineret det raid ikke ?
Det andet er vist noget Intel eller SIS såvidt jeg husker.
Avatar billede kelroy Nybegynder
15. juli 2004 - 12:01 #2
Nej, der er det fra Promise af.... , og jo det er i fasttrack!...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juli 2004 - 12:07 #3
Tjaa.. du kan evt prøve den Fast format som findes i installationsprogrammet. Det går vældigt stærkt men der checkes så heller ikke for fejl og sådan noget. Den plejer jeg altid at bruge når jeg installerer p.gr.a. hastigheden.

Den skulle du kunne vælge når du slatter partitionen, opretter en ny og den vil så spørge om den skal formatere. Her skulle du får valgmuligheden.
Avatar billede kelroy Nybegynder
15. juli 2004 - 13:15 #4
Problemet er os bare at jeg ikke kan oprette en partition... når jeg prøver at trykke L...(tror nok det er den eller O).. så sker der ikke noget!!!!.. underligt!...

Andet bud?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juli 2004 - 13:37 #5
Det lyder som om driveren måske ikke er den helt rigtige. Der findes 2, en driver når de er i ide mode, og en når den er i raid mode.
Sikker på du har valgt den rigtige ?
Avatar billede kelroy Nybegynder
15. juli 2004 - 13:46 #6
Ja jeg er helt sikker på at det er den rigtige driver!!!.....og der står PROMISE RAID controller ud fra den!..