Avatar billede mortendalby Nybegynder
14. juli 2004 - 19:26 Der er 30 kommentarer

Jeg har kigget på disse 2 bærbare. Er de noget værd?

Jeg skal ud og købe bærbar inden så længe, og har kigget på disse 2. Er de noget værd eller kender i noget der er bedre?

SHG Note (kender ikke rigtig mærket)
Centrino 1.6GHz
512MB DDR2700
60GB HD, Widescreen 15.4” TFT
Combo DVD+CDRW
ATI Radeon 9700 Pro/128MB
WLAN, Card Reader

Znote 4050 Centrino 15"
1,5 GHz Intel Pentium M (dothan) 400 2MB Cache
15" XGA+ TFT (1024x768) skærm
Intel Montara 64MB Grafikkort
Hitachi 60 GB 8MB cache 5400 Omdr.
Combo DVD/CD-RW (8x0x0/24x24x16)
Kingston 512 (2x256) MB PC2700
Intel® 802.11G+B 54/11 Mbit (Wlan-MiniPci-G-Intel)
Pris: 9945,-

Håber i kan hjælpe:-)

Mvh
Morten
Avatar billede mortendalby Nybegynder
14. juli 2004 - 19:28 #1
Glemte lige at sætte link ind
Computer 1:http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=550289
Computer 2:http://www.prc-direct.dk/
Avatar billede freehelp Praktikant
14. juli 2004 - 19:29 #2
Tjekker dem lige nærmere.

Læs evt denne http://www.ebruger.dk/artikler/artikel.asp?artikelID=35
Avatar billede freehelp Praktikant
14. juli 2004 - 19:29 #3
Skal også lige høre hvad max prisen må være og hvad du skal bruge den til?
Avatar billede freehelp Praktikant
14. juli 2004 - 19:33 #4
Vil du have dothan er der netop et tilbud denne tid http://www.prc-direct.dk/

Maskine 1.

Widescreen som sluger meget strøm - men en smagssag selvfølgelig hvad man ønsker.
Lidt fejl på skærmen, men til at leve med efter det jeg har set.

Mærket er ikke så vellidt :-)

Maskine 2.

Dårlig opløsning
Skod grafikkort
Dårlig harddisk
Men en okay maskine til prisen
Avatar billede freehelp Praktikant
14. juli 2004 - 19:36 #5
Omkring dothan:

Til at starte med skal Pentium M fremstilles med 90 nanometer teknologi. Denne processor med kodenavnet Dothan skulle faktisk have været på markedet i dette kvartal, men Intel fandt nogle problemer med designet, så teknikerne måtte tilbage til tegnebrættet. Derfor er Dothan forsinket til andet kvartal.

I forhold til første generation Pentium M med kodenavnet Banias vil Dothan byde på højere ydelse, blandt andet på grund af højere clockfrekvens og en 533 MHz systembus, men ellers er der ikke den store forskel.

Dothan er at foretrække fremfor Banais kernen .... Da Dothan er lavet til 400 Mhz FSB og derfor giver ekstra ydelse - men det er ikke en stor forskel - og slet ikke noget jeg selv ville give mere for. Dothan skulle udvikle en smule mindre varme Jeg mener forskellen er mellem ca 21w (Banais) og ca 24,5w (Dothan), men når Dothan så har 1mb større l2 cache giver det også lidt ekstra power.

Banias(altsåden tidligere centrino) fåes pt også kun til 1.7GHZ hvorimod dothan hopper på 1,6-1,7-1,8 og 2,0Ghz
Har endnu ikke fået testet mere end 2 med den CPU og tror heller ikke det er noget jeg vil smide flere penge efter.

http://www.edbpriser.dk/Review.asp?Kind=0&ID=2396

Du kan læse en test af den zepto her som pt er på tilbud
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2004 - 19:36 #6
Ved godt det ikke lige er en kommentar til dem, du selv har fundet, men en kollega har den her og er ret så godt tilfreds med den:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=76966
Avatar billede freehelp Praktikant
14. juli 2004 - 19:38 #7
Det du skal er at gøre op med dig selv hvad du skal bruge den til (hvilket du har)
Er det til grafik baseret programmer og spil( sevom bærbare ikke kan anbefales til bærbare) eller er det alm brug som skole o.s.v.. Skal den bruges til grafik og spil, skal du bruge flere penge end de 8-9000 kroner. De nyeste grafikkort fra ATI bla. 9600 modellen kan godt klare de fleste spil. en centrino fra 1.4 og op til 1.7 er et super valg.

http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800N

et super valg efter min erfaring :) men nok en del over det du havde påtænkt dig at bruge på den :))
Den fåes også med dothan http://www.laptop4u.dk/varer.php?vare=21987 men koster en bondegård endnu :-)

Noget af det jeg altid råder folk til er at gå ned i butikken istedetfor at handle via nettet, men mindre du kender varen. Hør den igang, mærk på kvaliteten, se den bruge et par programmer, løft den.
Dell 8600 er faktisk en lille fin sag til billig penge http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/inspn_8600?c=dk&l=da&s=dhs den kan klare de fleste ting i dag uden problemer.

Men ville ikke selv vælge Dell. Synes de bruger for meget krudt på at reklamere for deres vare istedetfor at bruge tiden på deres hardware.
Avatar billede freehelp Praktikant
14. juli 2004 - 19:39 #8
VEGA Z7 PRO, er en fed sag. Det er som sagt tidligere faktisk det samme som  ASUS M6800N bare med forskellig indpakning.
http://www.hol.dk/vis_test.asp?tID=130&s=1
Overvej bl.a Asus M6800N-modellen hvis det er noget du evt vil spille på eller grafisk arbejde og andre krævende programmer (systemkravene stiger jo konstant!).
Den er med 15" skærm vejer blot 2,7 kg

De maskiner jeg nævner er lidt dyrere end du nok regnede med - men de er alle fremtidssikret.
Avatar billede freehelp Praktikant
14. juli 2004 - 19:42 #9
Acer har totalt dårlig support..De utal af gange jeg har skulle have fat i dem har det faktisk taget været umulig.
Dette er min egen erfaring og kun dette.
Avatar billede mortendalby Nybegynder
14. juli 2004 - 20:35 #10
Mange tak for alle svarene.
Jeg skal bruge PC'en til skolearbejde og selvfølgelig til at "lege" med. Jeg vil MAX give 11000 kr. for den.
Er Zepto et lortemærke?????
Avatar billede g-p Nybegynder
15. juli 2004 - 01:01 #11
Nej de giver 2 års garanti og skulle en reparation blive nødvendigt, bliver den rep. samme eller næste dag den modtages ved Zepto.

Zepto køber barebone ved Compal der er verdens 2-3 største barebone fabrikant af notebook. Der er ikke nogen af de store mærkevarer der selv laver deres notebook, de køber som du kan se her:
Quanta leverer til IBM, Dell, Gateway, Apple, Gericom, Zepto
Compal leverer til Toshiba, Dell, Fujitsu, HP, Zepto og mig :)
Inventec = Dell, Compaq
Clevo = Dell, Zepto
Avatar billede freehelp Praktikant
15. juli 2004 - 07:33 #12
Jeg ville ikke købe den - men sådan er vi jo så forskellige.

Vega/asus gør det sådan at en eventuel reparation vil foregå ude hos brugeren, hvilket bl.a. holder eksponeringen af "følsom" data på et minimum.
Avatar billede akl_gr Nybegynder
15. juli 2004 - 10:57 #13
jeg tror sq freehelp = lrd ;-)
Avatar billede mortendalby Nybegynder
15. juli 2004 - 10:59 #14
Jeg er lige faldet over den her. Kender i den?

Acer TravelMate 371TCi - Pentium M 1.4 GHz - 12.1" TFT
512 MB
1 x 40 GB
Pris 9108,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=70317
Avatar billede freehelp Praktikant
15. juli 2004 - 11:02 #15
Igen 12.1 / 1024 x 768

Igen kommer det an på dine ønsker og krav til maskinen :-)

Jeg er IKKE Ird og har du ikke noget at tilføje bør du holde med at spamme!
Avatar billede g-p Nybegynder
15. juli 2004 - 11:07 #16
freehelp du skriver Vega/Asus bruger onsite service, hvilket firma har de til det? jeg har tidligere leveret i tusindevis af stationære med 1 års gratis  onsite, men det har ikke altid fungeret.
Avatar billede freehelp Praktikant
15. juli 2004 - 11:09 #17
Avatar billede freehelp Praktikant
15. juli 2004 - 11:13 #18
Ellers kan du kontakte dem her for yderlige info http://www.36989898.dk/
Avatar billede g-p Nybegynder
15. juli 2004 - 11:15 #19
Avatar billede mortendalby Nybegynder
15. juli 2004 - 16:21 #20
Som jeg skrev lidt længere oppe regner jeg med at jeg skal bruge den til skolearbejde og lege lidt med. Er 12.1 tommer skærm lille at arbejde med?
Tror at opløsningen er ok til mig :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
15. juli 2004 - 16:43 #21
ja 12.1 er meget lille
Avatar billede mortendalby Nybegynder
15. juli 2004 - 18:36 #22
Hejsa freehelp. Jeg tror faktisk at jeg vil bestille den lille Acer. Jeg takker mange mange gange for al den tid du har brugt på at hjælpe mig. Kan du ikke skrive et svar så jeg kan give dig de 60 point.

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede freehelp Praktikant
15. juli 2004 - 18:46 #23
Min hjælp skal du intet give for min ven :-)

Karme tager jeg mod, men der er ingen tvang

Ha en super aften og fortsat god sommer hvis den kommer *G*

//Freehelp
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2004 - 19:50 #24
Nu blander jeg mig lige "rigtigt":
Hvis du vil give 9.108 for den lille Acer, så ville jeg give 767 mere for den store mit link: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=76966 - den har en langt større skærm, har en usb mere, et tv-out stik og IEEE 802.11g netværk. Den vejer godt nok lidt mere, men specielt skærmen tror jeg, du vil fortryde med den lille, når du skal bruge den til skolearbejde...

Just my 2 cents...
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. juli 2004 - 19:59 #25
Jeg har selv den acer goddess henviser til, og er ovenud tilfreds med den. Den har väret alle pengene värd. Du skal absolut välge den fremfor dem med den lille skärm.
freehelp>>Kan godt forstå at akl_gr tror du er Ird, på den måde du besvarer spörgsmålene. Men lad nu det ligge hovedsagen er at du giver hurtig, gratis og kompetent hjälp, hvilket alle vi andre bare skal väre glade for.
//Michael
Avatar billede freehelp Praktikant
16. juli 2004 - 07:37 #26
Takker Michael Stim :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
23. juli 2004 - 14:02 #27
Ville være kanon med lidt feedback fra dig opretter :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
29. juli 2004 - 08:25 #28
Er det ikke på tide vi modtager lidt feedback omkring problemet/eller problemet som ikke er der mere?????
Avatar billede freehelp Praktikant
12. august 2004 - 09:36 #29
Kunne være rart at høre hvordan tingene skred frem??????
Avatar billede freehelp Praktikant
25. august 2004 - 13:59 #30
Tiden er vist moden til lidt feedback eller en afslutning på spørgsmålet??