Avatar billede megabyte_ Nybegynder
14. juli 2004 - 14:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netværks printer med sikkerhed

Hej

Jeg har bruge for lidt hjælpe jeg har sat en sprit ny farve laser printer op på mit arbejde men nu er problemer at alle bare printer alle deres ferie billeder ud og det skal den jo ikke lige bruges til. så jeg efter lyser en måde hvorpå jeg kan holde lidt dtyr på hvem der printer hvad og hvor meget.
men har ingen ide om hvordan nogen der kan hjælpe mig
Det skal lige sige at en løsning med at lukke og så give adgang når folk skal bruge den dur ikke.
Det skal være noget med nu har du 200 print og så tæller den ned og så må folk komme til mig og få nye hvis det er

/MB
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juli 2004 - 15:27 #1
der er forskellige muligheder, alt efter hvordan den er sat op. Du kan styre dette med brugerrettigheder hvis den f.eks. sidder på en pringserver, eller du kan kikke på programmet Pcounter fra www.pcounter.com. dette lille program koster lidt, men fungere godt til printeradministration
Avatar billede megabyte_ Nybegynder
14. juli 2004 - 16:14 #2
Netværket er sat op ude domæne. hvilket vil sige ikke noget logon af nogen art. Printer er koblet til via et netkort. Der er mulighed for at koble den op over en print server hvis dette bliver nødvendigt.
Det skulle helst være så brugerne ikke skal have instaleret noget på deres pc

/MB
Avatar billede megabyte_ Nybegynder
04. april 2006 - 13:10 #3
Lukket