Avatar billede chazzy Nybegynder
14. juli 2004 - 10:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dele harddisk ml. Mac og PC / formatering

En nyerhvervet 300GB ekstern harddisk må gerne kunne bruges til både en Mac kørende system 10.3 og en PC med XP. Hvad er det bedste formateringsformat at bruge i dette tilfælde? FAT32 eller NTFS? (For jeg kan jo ikke formattere fra Mac'en og så regne med at Windows kan finde ud af at bruge disken!?). Kan jeg få problemer med at køre mac-programmer via harddisken, hvis den er formatteret på en PC? (Eller med andre ord.. skal jeg negle harddisken til mig selv og min mac, og lade husbonden spare op til sin egen harddisk??) ;o)
Avatar billede eldoctor Nybegynder
14. juli 2004 - 12:21 #1
Lav en partion paa disken. Saa blander du ikke mac og pc sammen.
Avatar billede chazzy Nybegynder
17. juli 2004 - 16:27 #2
OK, ny situation. Jeg skal primært bruge disken til mac, men vil få brug for at kunne sætte den til pc'en og brænde via pc'en til CD. (har ikke brænder i PowerBook'en, desværre). Jeg kan regne ud, at disken skal være formatteret til pc.. men er ikke kendt nok med formaterne til at vide, hvad der spiller bedst sammen med de to systemer. (hjælp)
Avatar billede infolink Nybegynder
26. juli 2004 - 14:07 #3
Kør system 10.3.4
formater din disk og sæt den på din pc.  måske du vil have nogel rettigheds problemer
men det skulle blive fixet i 10.3.5