Avatar billede flodden Nybegynder
13. juli 2004 - 21:44 Der er 5 kommentarer

Cddrev + brænder forsvinder .

Hejsa ! !
Jeg er ved at opgradere en computer for en, der er et Asrock bundkort/2,6 Ghz Celeron processor/256DDR Ram 3200/ 40 Gb hardisk samt ny strømforsyning, det eneste der er tilbage af den gamle computer er brænder/Cdrom drev/kabinet. Der skulle også et internt modem i og så opstod alle problemerne, hver gang jeg sætter modemet i forsvinder Cd rom drev og brænder fra computeren, selv strømmen forsvinder fra cd drevet, men der er dog strøm på brænderen. Jeg har prøvet at få modemmet byttet men det hjalp ikke. Hver gang jeg piller modemmet ud virker computeren perfekt. Jeg aner ikke hvad der er galt, men håber nogen kan hjælpe mig..
              flodden
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. juli 2004 - 23:11 #1
det kunne jovære det modem, var defekt..

eller at strømforsyningen ikke er stor nok.?
Avatar billede halifax Nybegynder
13. juli 2004 - 23:30 #2
Har du prøvet at installere i modsat rækkefølge. Altså først modem og dernæst tilslutte de to drev. Hvis modem'et partu vil gøre krav på bestemte ressourcer, IRQ og I/O adresser, som ellers var tldelt drevet. Indrømet, ren teori uden dokumentation...  :)
Har du prøvet at sætte modem'et i et andet PCI slot.
Avatar billede flodden Nybegynder
14. juli 2004 - 09:43 #3
Jeg har prøvet at bytte modemmet som jeg også skriver. Strømforsyning er 350 W det skulle være mere end nok der er jo ikke noget stort grafikkort i eller andet stømslugende.
flodden
Avatar billede flodden Nybegynder
14. juli 2004 - 09:44 #4
ja jeg har haft modemmet i alle pci slot og også prøvet at sætte tingene i i omvendt rækkefølge lige lidt hjælper det.-
                      flodden
Avatar billede samsung Nybegynder
14. juli 2004 - 10:54 #5
Jeg har oplevet nogenlunde tilsvarende, gik ind i diskadministration og aktiverede CDrom drevet igen, det var blevet inaktivt, og så har det kørt lige siden