Avatar billede nuna Nybegynder
22. februar 2001 - 20:00 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Server genstarter

Jeg har et netværk, NT 4.0 server (SP6), hvor jeg har tilsluttet 4 pc\'ere og 3 MAC.

De kører fint sammen, men hvergang vi skal udskrive flere end 5 sider, fra MAC (QUARK) går serveren ned totalt.

Er der nogen der har været ude for problemet???

hilsen

Nuna
Avatar billede pcn Nybegynder
22. februar 2001 - 20:08 #1
ER printer koblet direkte på NT ??
Avatar billede xion Nybegynder
22. februar 2001 - 20:15 #2
Kan du se noget i Event Loggen på din NT Server ? Blue-Screener serveren?? eller hvordan går den ned?
Avatar billede nuna Nybegynder
22. februar 2001 - 21:08 #3
printeren er tilsluttet via netkabel, jeg har også prøvet at tilsluttet den direkte med printerkabel. og maskinen Blue-Screener: STOP: 0xF0000565 NDIS.sys

nuna
Avatar billede xion Nybegynder
22. februar 2001 - 21:14 #4
Reinstaller printer driveren eller og reinstaller seneste Service pack! (start med samme version service pack som ligger på nu)
Avatar billede nuna Nybegynder
22. februar 2001 - 21:17 #5
Har prøvet alt -også geninstallering af NT :-)
Avatar billede xion Nybegynder
22. februar 2001 - 21:18 #6
Så er jeg tabt :(
Avatar billede nuna Nybegynder
22. februar 2001 - 21:21 #7
øv :-(
Avatar billede nca Juniormester
23. februar 2001 - 13:18 #8
Det er vel ikke en TerminalServer?
Hvilken printer har du installeret?
Avatar billede nuna Nybegynder
23. februar 2001 - 13:36 #9
Njet det er ikke en terminalserver, printeren er en Tektronix Phaser 840.

hilsen

Nuna
Avatar billede nuna Nybegynder
23. februar 2001 - 13:39 #10
-og det kun når Mac maskinerne udskriver problemet opstår, det kører godt nok for PC\'erne.
Nuna
Avatar billede nca Juniormester
23. februar 2001 - 14:54 #11
Du har helt sikkert et problem med din printerdriver. Jeg tror ikke serveren kan håntere udskriften fra MAC\'en.
Hvorfor opretter du ikke printeren på din MAC som en lokal printer, når det nu er en netværksprinter og på den måde går uden om serveren?
Avatar billede nuna Nybegynder
23. februar 2001 - 15:40 #12
Jeg er bange for det og Jeg har installeret/oprettet printeren i MAC\'en som en lokal printer, jeg har nu tænkt mig at flytte den fysisk dertil.
Avatar billede nca Juniormester
24. februar 2001 - 10:18 #13
Hvis din printer er en netprinter, er der ikke noget i vejen for at du kan installere den både på serveren og MAC\'en som en lokalprinter. Det er i den forbindelse ligyldigt hvor printeren er placeret rent fysisk.
Avatar billede nuna Nybegynder
25. februar 2001 - 02:05 #14
Ded er jeg sgi godt klar over, men men problemet er der stadig, den genstarter når jeg udskriver fra MAC\'en.

nuna
Avatar billede rhubarb Nybegynder
26. februar 2001 - 14:43 #15
Har du brug for IPX/SPX protocollen?
hvis ikke prøv og fjerne den fra NT serveren.
Avatar billede nuna Nybegynder
26. februar 2001 - 15:47 #16
Det hjalp! :-) tak skal du have rhubarb

hilsen

Nuna