Avatar billede okpixel Nybegynder
13. juli 2004 - 19:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

base64binary billede ind i flash

hey der

har en webservice der spytter et autogenereret billede ud.

http://okpixel.com/webservices/simplegdi.asmx

kan jeg få flash til vise dette som det billede det er ?
Avatar billede barklund Nybegynder
13. juli 2004 - 19:59 #1
Hvilket format? Jeg gætter på det er en gif, og i så fald kan du ikke. Kun hvis det er en almindelig (ikke-progressiv) jpg - og i så fald kan du loade den som et almindeligt billede eller en almindelig swf.
Avatar billede okpixel Nybegynder
13. juli 2004 - 21:55 #2
tror den er sat til gif lige nu....men det kan jo nemt ændres

hvordan kan det så gøres ? altså at få den ind i flash

ku jeg lokke et lille ex. ud ?

//okpixel
Avatar billede barklund Nybegynder
13. juli 2004 - 22:13 #3
Ja, du skal have din server til direkte at outputte billedet. Det kan man for eksempel gøre ved at lave et lille php eller asp script, der kalder webservicen og derfor outputter svaret og de korrekte headers.

Så kan du kalde denne side som:

mit_mc.loadMovie("hent.asp?tekst=foobar");

Så skal hent.asp altså kalde din webservice, læse svaret, skrive det ud på siden og udskrive den rigtige header for at fortælle flash, at det er en jpeg:

Server.nogetheadernoget("Content-type: images/jpeg");

(er ikke så skarp i asp :))

--
Morten Barklund
Avatar billede okpixel Nybegynder
13. juli 2004 - 22:24 #4
det jeg gerne ville var at hente billedet direkte ind i flash gennem webserviceconnector
Avatar billede barklund Nybegynder
14. juli 2004 - 00:32 #5
Det kan du ikke. Flash kan ikke selv ud fra binær data generere et billede. Det kunne være frækt og ville give geniale muligheder - men nej. Du har brug for "noget mere" til at konvertere data til et billed, som flash kan læse.
Avatar billede okpixel Nybegynder
14. juli 2004 - 16:04 #6
hmm....så er der da noget at gå igang med ;)

tak for info //okpixel
Avatar billede barklund Nybegynder
14. juli 2004 - 16:19 #7
Tark for points - håber du finder ud af det :)