Avatar billede ramez Nybegynder
13. juli 2004 - 19:09 Der er 33 kommentarer

cmos settings infected

hmm .. Har lige sat nyt bundkort og cpu i min comp .. og det er os fint nok .. Men når jeg kommer til der hvor man går videre til bios og selve computeren indlæser noed hardware .. så skriver min comp bare .. CMOS SETTINGS WRONG .. Chassis Infected .. FATAL ERROR ..
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 19:18 #1
Prøv at pille batteriet ud på bundkortet 30min og sæt det i igen. tænd så dyret
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 19:20 #2
Men husk at tage strømmen fra inden :-)

Dette løser problemet
Avatar billede ramez Nybegynder
13. juli 2004 - 19:21 #3
Hvad er det for et batteri ?
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 19:22 #4
Der sidder et batteri på dit bundkort. Fjern alt størm til maskinen>fjern det 30>sæt det tilbage og start maskinen.

virker dette ikke kan det skydldes batteriet er dødt.
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 19:29 #5
Når du lukker dette spørgsmål - smider du et svar selv - markere det i boksen til venstre og trykker acceptere. Så tager du point selv, for jeg ønsker ikke point for min hjælp

Ha en god aften

//Freehelp
Avatar billede hottadpole Nybegynder
13. juli 2004 - 19:30 #6
Desuden kan chassis infected skyldes at chassis intrusion detection er slået til i bios. Dette gør at maskinen mener at kabinettet har været åbnet og derved kan der være sat forkerte ting ind siden sidst.
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 20:06 #7
Håber vi høre hvordan det gik senere :-)
Avatar billede ramez Nybegynder
13. juli 2004 - 20:36 #8
Hmm .. Gutter ... Hottadpole havde ret .. jeg kom i tanke om at min kammerat som prøvede at hjælpe igår .. han sagde at han ville rode ved lidt jumpers .. det var for at løse et andet porblem .. som jeg selv løste i dag .. !? Men jeg flytted chassis 1 jumperen tilbage .. restartede bios .. og så kom der et nyt problem .. !?

Hmm .. Jeg kan ikk loade Windows xp prof. og den vil heller ikk loade min xp pc .. !?

Aner overhovedet ikk hvad jeg skal gøre .. Har prøvet at reset med batteri nu .. og os med jumpers .. !?

Intet hjalp .. Heller ikk at starte i Fejlsikret tilstand hjalp ! det kunne den heller ikk !
Avatar billede julemand4 Nybegynder
13. juli 2004 - 20:38 #9
Bare lige til en hjælp, batteriet er på størrelse og ligner en 2 krone.
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 20:42 #10
Har du et andet batteri du kan smide i??
Avatar billede ramez Nybegynder
13. juli 2004 - 20:43 #11
måske .. virker alle batterier til alle bundkorts ?
Avatar billede peterditlev Nybegynder
13. juli 2004 - 21:06 #12
kan pcén startes og hvor lang kommer indlæsningen?
Avatar billede ramez Nybegynder
13. juli 2004 - 21:14 #13
Den kan startes .. Den begynder ik at loade Win. Xp .. !
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 21:19 #14
Når du har tjekket med et andet batteri - vil jeg gerne høre hvordan du formatere og installere xp. Kunne være du lavede noget ged under install. Men dette vil dog ikke kunne give denne fejl.

Denne fejl kommer kun fra dødt batteri/manglende clearing af CMOS eller Kommentar: hottadpole

Du får lige en opskrift som altid er rar at have når man formatere/installere.

Denne rækkefølgelig er meget vigtig at følge :-)

Sådan gør jeg

1. http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#generelt
2. http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
3. http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#dcom

Når den er formateret og installeret (UDEN DU HAR NETSTIK I)
så installere du SP1 som du hentede ned inden du begyndte dette :-)

Derefter lukker du DCOM - går på nettet tjekker om der er flere KRITISKE opdates fra windows - installere AntiVirus - Firewall - chipset driver - VGA driver.

Derefter henter du evt diise programmer som øger din sikkerhed når du færdes på nettet DETTE ER VALFRiT :-)

1. http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware installeres- updateres. Dette køre du fra tid til anden for at fjerne spyware m.m

2. http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot --samme som ovenfor

3. http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spywareblaster
  http://www.javacoolsoftware.com/spywareguard.html --to programmer som bl.a sørge for du ikke for skidt ind på maskinen.

4. http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#iespyad -- bl.a et popup killerprogram
Avatar billede ramez Nybegynder
13. juli 2004 - 21:22 #15
Jeg formaterede ikk !? Og installerede ikk !?

Men nu er jeg gået i gang med at kører xp cden .. og reparere det der kan reparres !?
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 21:25 #16
Prøv inden du køre en repair

Indsæt xå cd'en i drevet og luk vinduet ned det åbner.

gør så sådan

start>kør og indtast SFC /scannow og tryk enter. Husk mellemrummet mellem C og /

Dette gendanne evt tabte systemfiler
Avatar billede ramez Nybegynder
13. juli 2004 - 21:27 #17
to late :(

Men det hjalp rent faktisk med en repair .. !?
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 21:29 #18
Husk efter en repair at hente alle windows updates da en repair sætter systemet tilbage til standard! MEGET VIGTIGT
Avatar billede ramez Nybegynder
13. juli 2004 - 21:31 #19
Okay .. !? Den kører instal nu :O

:P
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 21:36 #20
Et u updatet windows vil aldrig køre som det skal og din sikkerhed er lig 0
Avatar billede ramez Nybegynder
13. juli 2004 - 21:37 #21
okay .. Thx Man .. !?

I`ll keep that in mind !?

Heh ..
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 21:39 #22
Any time du :-)

Følger du næste gang det jeg skrev  21:19:55 vil du altid få en perfekt install.

Det er meget meget meget vigtigt du ikke er koblet på nettet når du formatere/installere ellers er det store chancer for du bliver angrebet af virus
Avatar billede ramez Nybegynder
13. juli 2004 - 21:51 #23
Nu er jeg kommet ind i windows .. !? skal jeg så formatere ? :S

Eller skal jeg bare update .. og hente de forskellige programmer med spyware ?
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 21:53 #24
ja og bede til du ikke allerede er angrebet :-)

Det kan du tjekke her http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm

Du har vel også installeret både firewall og antivirus?
Avatar billede ramez Nybegynder
13. juli 2004 - 22:21 #25
Jep .. Har anti virus .. og firewall ...

Til update af win. xp .. er det så are www.windows.com
?
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 22:22 #26
Avatar billede freehelp Praktikant
16. juli 2004 - 08:24 #27
fik du svar nok??
Avatar billede freehelp Praktikant
23. juli 2004 - 13:59 #28
Ville være kanon med lidt feedback fra dig opretter :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
29. juli 2004 - 08:24 #29
Er det ikke på tide vi modtager lidt feedback omkring problemet/eller problemet som ikke er der mere?????
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2004 - 21:28 #30
lukketid ramez?
Avatar billede freehelp Praktikant
12. august 2004 - 09:34 #31
Kunne være rart at høre hvordan tingene skred frem??????
Avatar billede freehelp Praktikant
25. august 2004 - 13:58 #32
Tiden er vist moden til lidt feedback eller en afslutning på spørgsmålet??
Avatar billede freehelp Praktikant
21. oktober 2004 - 08:23 #33
Mon ikke tiden er moden til feedback eller en nedlukning af dette spørgsmål??