Avatar billede realize Nybegynder
13. juli 2004 - 18:37 Der er 6 kommentarer

Sammenlign data fra mysqldb

Jeg er igang med at script og jeg har et problem:

Hvis en bruger laver en nyhed med en bestemt overskrift, $head bliver den tilføjet til tabellen. I den samme række har jeg også $mirrors . Når man så laver en anden nyhed med indholdet $message og hvis et eller andet i $message indeholder det samme som $head i en anden tilfældig række, skal nyhedsid'et så tilføjes til $mirrors i den række hvor der var et match ved $head. Bemærk at scriptet skal kunne finde flere matches og tilføje dem til $mirrors.
Avatar billede tbsandau Novice
13. juli 2004 - 22:01 #1
Hvad mener du helt præcist?
Avatar billede tommya Nybegynder
17. juli 2004 - 01:41 #2
altså du har en tabel med kolonnerne:
| mirrors | head | message |
?
Avatar billede tbsandau Novice
20. juli 2004 - 14:51 #3
ja og hvad med dem?

(ik for at lyde sig jeg siger sådan, forstå bare ikke :/)
Avatar billede tbsandau Novice
08. september 2004 - 14:50 #4
sig = sej
Avatar billede realize Nybegynder
08. september 2004 - 15:58 #5
Well, jeg skal bruge en funktion der kan søge i f.eks. $message efter indholdet af et array, med flere søgeord. Altså sammenlign $message med indholdet af et array og retuner de funde resultater. Vil gerne give flere point. $message = indholdet af et tekstfelt.
Avatar billede tbsandau Novice
09. september 2004 - 18:47 #6
Ok, nu forstår jeg - Men typisk nok kan jeg ikke hjælpe dig :/