Avatar billede jakobkp Nybegynder
13. juli 2004 - 13:56 Der er 9 kommentarer

Ukendte fonts

Jeg har på en webside brugt nogle fonts som jeg har hentet fra en portal. Når jeg åbner websiden i min egen browser, ser jeg fonten, men på alle andre er det Times Roman.
  Hvordan får jeg det til at virke?
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. juli 2004 - 13:57 #1
Det er der ikke nogen egentlig løsning på...

MS har en teknologi - finder den lige...
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. juli 2004 - 13:58 #2
Avatar billede jakobkp Nybegynder
15. juli 2004 - 11:57 #3
Det virker ikke har lige prøvet.
Avatar billede chrisscan Juniormester
24. juli 2004 - 22:36 #4
For at kunne se en font, kræves det at den er installeret på brugerens/den besøgendes pc, ellers bliver standardfonten brugt.

CK
Avatar billede jakobkp Nybegynder
26. juli 2004 - 19:13 #5
ja. Men hvordan får jeg så installeret en sådan skrifttype, uden brugeren skal besværes med at downloade og flytte rundt?
Avatar billede chrisscan Juniormester
26. juli 2004 - 23:53 #6
Det lyder da som om, du HAR installeret skrifttypen, men dine besøgende IKKE har. Du kan lave en tekstblok i Photoshop og gemme den som en jpg (billede), så vil den blive vist rigtigt, for nu er det ikke tekst, men billede.

CK
Avatar billede jakobkp Nybegynder
27. juli 2004 - 01:24 #7
Jeg mente skam også at det er de besøgende, der skal kunne se det. At bruge et billede er, for mig, en lidt for nem løsning og det virker billigt/amatøragtigt.
Avatar billede chrisscan Juniormester
27. juli 2004 - 02:17 #8
Det ser ikke ud til at være en nem sag der kan løses med noget java eller lignende. Som jpvi skrev, er der er mulighed, der kan downloades hos microsoft. Det mere præcise link hvor du kan downloade er:
http://www.microsoft.com/typography/web/embedding/weft3/weft01.htm
Håber nogle eksperter kan hjælpe dig yderligere og vil med interesse følge dette.

CK
Avatar billede jakobkp Nybegynder
27. juli 2004 - 02:31 #9
Det program prøvede jeg men der skete ingenting.