Avatar billede zeak Nybegynder
22. februar 2001 - 18:41 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en sms sender

Er der nogle som der gider at hjælpe mig med at lave en sms sender helt fra bunden af? Og det skulle gerne være i asp .. Og den når man sender en sms besked så skal det gerne se sådan her ud når man modtager den :
Fra Test :
TESTER...
(http://www.enshjemmeside.dk)
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
22. februar 2001 - 18:42 #1
Som aftalt tager jeg mig af den ...
Avatar billede nute Nybegynder
22. februar 2001 - 18:42 #2
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. februar 2001 - 18:45 #3
Zeak, glem det ven... den findes ikke...

Ring ind til mobilix, og prøv at snakke dem til rettet angående samarbejde, med besked.dk...

Det andet kan ikke lade sig gøre....
Avatar billede xafion Nybegynder
22. februar 2001 - 18:45 #4
?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. februar 2001 - 18:45 #5
Hvis du for et samarbejde i hus med dem, så send en mail til dalbjerg@leweb.dk

Så vil jeg godt hjælpe dig
Avatar billede zeak Nybegynder
22. februar 2001 - 18:46 #6
Ingen får nogle points før i har hjulpet mig helt igennem !
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. februar 2001 - 18:47 #7
ZEAK.... Se hvad jeg har skrevet som sagt kan det ikke lade sig gøre.. Der vil altid, være en email fra den som sender...
Avatar billede xafion Nybegynder
22. februar 2001 - 18:47 #8
Jeg fatter ærlig talt heller ikke hvorfor TeleDanmark ikke er gået efter Mobilix.. De ville blive 10 gange federe..især hvis der ikke også var det der \"mobilix spillerum\" reklame... Mobilix\'s SMS sender er efterhånden ligeså dårlig som alle de andre...hvis ikke værre.. den æder jo hele 40 chars!
Avatar billede xafion Nybegynder
22. februar 2001 - 18:47 #9
Er ZEAK hjernedød?
Avatar billede zeak Nybegynder
22. februar 2001 - 18:47 #10
dalbjerg -> Det skal gerne være sådan en sms sender som på : www.besked.dk eller www.crazydaizy.dk !
Avatar billede zeak Nybegynder
22. februar 2001 - 18:48 #11
xafion => Ok
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
22. februar 2001 - 18:49 #12
Altså det kommer vel an på hvor meget man har brug for sådan en SMS sender ... De kan stadig godt kodes så de spiller ...

Dog vil der komme nogel problemer snart når de forskellige lukker deres gateway for mails ...

Men tror ikke det lykkes for dem ...

Vi får se .. indtil da sender min sender fint ud ..
Avatar billede zeak Nybegynder
22. februar 2001 - 18:49 #13
Skal jeg så bare give pointsne til mig selv.. Eller hva?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. februar 2001 - 18:50 #14
http://www.crazydaizy.dk/  jep fed... Virker ikke..

Besked.dk, glem det profrit... Som sagt nu 2 gange så KAN DET IKKE LADE SIG GØRE...

Som sagt også før, ring og lave et samarbejde med mobilix, så vil jeg heller end gerne hjælpe dig
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. februar 2001 - 18:50 #15
http://www.crazydaizy.dk/  jep fed... Virker ikke..

Besked.dk, glem det profrit... Som sagt nu 2 gange så KAN DET IKKE LADE SIG GØRE...

Som sagt også før, ring og lave et samarbejde med mobilix, så vil jeg heller end gerne hjælpe dig

Du for den lige 2 gange
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. februar 2001 - 18:52 #16
inkognito1    sender du igennem en gateway, således at der kun er den rene tekst? og ikke bliver tilføjet email og andet skidt?
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
22. februar 2001 - 18:52 #17
dalbjerg du snakker sgu da om noget du ikke fatter noget om .. måske kan det være at nogle mobilix telefoner ikke kan sendes til fra den side .. forsi mobilix har lukket deres gateway ... MEN RESTEN VIRKER SGU DA ...

Det måske fordi du er koblet op hos møj selskab ..
Avatar billede tentakkel Nybegynder
22. februar 2001 - 18:53 #18
http://webbet.dk/drean kan du under services så en gratis smssender til din hjemmeside :) - har du prøvet at søge på jubii? - der er en del (jeg ledte også en gang efter nogen)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. februar 2001 - 18:54 #19
inkognito1:

Hvad??? Hvor har jeg skrevet at man ikke kan sende til alle mobil telefoner????

Jeg spørger så lige igen...
inkognito1    sender du igennem en gateway, således at der kun er den rene tekst? og ikke bliver tilføjet email og andet skidt?

tentakkel: han vil havde en sms sender, ligesom besked.dk, altså ikke en med email og andet lort der bliver tilføjet

Avatar billede inkognito1 Nybegynder
22. februar 2001 - 18:57 #20
dalbjerg .. nej jeg sender via et ganske admindeligt SMS script ..

Og det kan godt være Mobilix er lukket for at sende beskeder ... Men resten fungere ..

Er det forkert .. ???

Så der noget jeg ikke har hørt
Avatar billede zeak Nybegynder
22. februar 2001 - 18:58 #21
Så kan jeg jo ligeså godt downloade en færdig sms sender, når man jo ikke kan som dalbjerg siger!?!?
Avatar billede tentakkel Nybegynder
22. februar 2001 - 18:59 #22
arrrrrrh - ok

Har også selv ledt efter sådan en uden hæld :(
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. februar 2001 - 18:59 #23
Jeg skriver til  zeak at han ikke kan lave en sms sender som besked.dk, hvor den ikke tilføjer noget lort... Og jeg kan sku ikke lige finde et sted, hvor jeg har skrevet at det kan man ikke...

Hans spørgsmål lyder jo på at

så skal det gerne se sådan her ud når man modtager den :
Fra Test :
TESTER...
(http://www.enshjemmeside.dk)

Altså vil han havde fjernet, det email lort i toppen, og det kan han ikke..
Avatar billede xafion Nybegynder
22. februar 2001 - 19:01 #24
hey.. kan man ikke bare lave et script som sender via mobilix\'s sms sender?
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
22. februar 2001 - 19:01 #25
... nu falder ti-øren ... tror ikke helt at det var det Zeak mente ...

Tror bare han ville have en der virker ...

Jeg tror om der står en mail@mail.dk i toppen eller bunden er lige meget
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
22. februar 2001 - 19:02 #26
xafion ... det kan du godt .. men det er ulovligt
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. februar 2001 - 19:03 #27
inkognito1: Læs dog med
Kommentar fra zeak
22/02 2001 18:58:49    Så kan jeg jo ligeså godt downloade en færdig sms sender, når man jo ikke kan som dalbjerg siger!?!?
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
22. februar 2001 - 19:07 #28
.. jeg vde det ikke men han har testet den der ligger på www.crazydaisy.dk .. og den var han tilfreds med
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
22. februar 2001 - 19:09 #29
Nu er der så det problem .. jeg taler med ham over ICQ også .. :o)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. februar 2001 - 19:10 #30
tja, der modtager jeg ikke en sms, nå jeg sender til sonofon nummer 40766672
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
22. februar 2001 - 19:16 #31
Jeg har skiftet server for nylig .. retter den lige til direkte SMTP
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. februar 2001 - 19:17 #32
Fuck den skoder, den vil jo opdateres hver minut...
Avatar billede zeak Nybegynder
22. februar 2001 - 19:20 #33
Hmm.... Skal jeg ikke bare afslutte det her spm? Jeg får jo ingen svar af det her :o)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. februar 2001 - 19:22 #34
zeak: Du få ikke et svar, da det ikke kan lade sig gøre...
Eller som sagt på en anden måde, det er ikke lovligt...
Avatar billede tentakkel Nybegynder
22. februar 2001 - 19:23 #35
kan du ikke bare bruge

<form METHOD=\'post\' ACTION=\'http://www.webbet.dk/drean/usersendsms.asp\'><input type=hidden name=\'vidresendt_til\' value=\'http://www.minside.dk/hvorjeger.html\'>Til tlf-nr<BR><input name=\'number\' size=8><BR><BR>Fra<BR><input name=\'from\' size=\'20\'><BR><BR>Besked:<BR><textarea name=\'msg_to\' cols=\'30\' rows=\'5\'></textarea><BR><BR><input type=\'submit\' value=\'Send SMS\'></form></FORM>

?
Avatar billede zeak Nybegynder
22. februar 2001 - 19:25 #36
tentakke => Nej, den kan jeg ikke bruge ! Desværre
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. februar 2001 - 19:26 #37
Tentakkel: Skrid du hører ikke til her på eksperten.... Nu har jeg i de sidste 3 spørgsmål jeg har været med i oplevet at du gang på gang, ikke lige se svar til hvad der er oprettet...

FAT DET HAN VIL HAVDE ET SMS SENDER SOM BESKED.DK.... IDIOT...
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
22. februar 2001 - 19:39 #38
dalbjerg .. fald da ned ...

Jeg synes lige at Zak skal forklarer helt præcis om hvad han vil ha.

Det er korrekt at man ikke kan sende en besked uden at den starter med en a-mail adresse.

Men jeg ikke om det er nødvendigt før Zeak er tilfreds ..
Avatar billede xafion Nybegynder
22. februar 2001 - 20:05 #39
\"Men jeg ikke om det \"