Avatar billede the_king Nybegynder
13. juli 2004 - 11:04 Der er 18 kommentarer

Langsom computer efter windows update

Hey!

For et par dage siden havde jeg en kammi på besøg der sagde, at jeg skulle få opdateret min win xp, via "windows update". Det virker fint, dog er der sket det, at min computer står stille i ca. 15 sekunder ved opstart, med en sort skærm?
Dette sker lige efter windows logoet til xp har stået i ca 10 sekunder.

Det jeg vil af med, er de 15 sekunder hvor computeren står stille med sort skærm?
Nogle der har haft det problem og løst det?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. juli 2004 - 11:09 #1
havde i firewall på da i updaterede..?
prøv evt. dette >> http://fp.tiscali.dk/fpe6x100713/guider/er%20computeren%20langsom.htm
Avatar billede the_king Nybegynder
13. juli 2004 - 11:09 #2
nope
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2004 - 11:12 #3
som udgangs punkt er der ikke noget ude på ms update der kan skade din pc

alle de maskiner jeg har fat i bliver opdateret derfra og der er ingen problemer ,der kan være run på derude dvs det kører langsomt men ikke det andet

tjek din pc med adaware
Avatar billede the_king Nybegynder
13. juli 2004 - 11:13 #4
adaware? Har ikke hørt om det før
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. juli 2004 - 11:14 #5
lad os høre resultatet af en virusscan..?
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
ellers prøv de andre tips i linket..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. juli 2004 - 11:14 #6
spybot er næsten det samme.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. juli 2004 - 11:21 #7
der sikkert også dukket en ny brugerkonto op, under brugerkonti. Hvis i ikke skal bruge fjernstyring, så slet det. Og evt. også.. i mappeindstillinger.. søg automatisk efter netværkssteder, og drev.!
Avatar billede the_king Nybegynder
13. juli 2004 - 11:23 #8
jeg prøver lige at genstarte når min virus scan lige er færdig.. har ændret i nogle af de ting i har sagt...
Avatar billede the_king Nybegynder
13. juli 2004 - 11:24 #9
Jeg har fundet en virus "IRC Trojan". Min antivirus har ikke kunne slette den. Hvad skal jeg så gøre?
Avatar billede pimpz Nybegynder
13. juli 2004 - 11:25 #10
prøv i fejlsikkert tilstand .... f8 under opstart
Avatar billede pimpz Nybegynder
13. juli 2004 - 11:26 #11
Hvilket antivirus program bruger du ?
Avatar billede the_king Nybegynder
13. juli 2004 - 11:29 #12
Norton antivirus... den er lige opdateret
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. juli 2004 - 11:30 #13
fik du ikke scannet med trend, el. stinger..???
og slå antivirus fra, og systemgendannelsen.!!
Avatar billede the_king Nybegynder
13. juli 2004 - 11:34 #14
er lige ved at scanne alle mine harddiske... for at se hvad der kan ligge af virus, det tager lige en halv time...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. juli 2004 - 11:41 #15
Avatar billede the_king Nybegynder
13. juli 2004 - 12:49 #16
Formatere bare min computer
der er flere små ting der driller mig såe... men tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2004 - 13:46 #17
vi har oplevet at hvis xp laver automatisk kopi til system gendannelse så kan en virus kopieres med over derfor lukker vi altid system gendannelse så det ikke kører
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. juli 2004 - 14:25 #18
det er også en måde at ordne det på..