Avatar billede sumsar- Nybegynder
06. oktober 1999 - 15:55 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Hosting af flere sites...

Jeg har en webserver...

Den skulle gerne komme til at hoste flere sites..

f.eks.:

www.blabla.dk
og
www.blablabla.dk

men de skal selvfølgelig alle have deres egen side....

jeg har kun et ip-nummer til rådighed...

jeg kører NT4 server... og den kan ikke komme til at køre andet...

HJÆLP
Avatar billede madsnordskov Nybegynder
06. oktober 1999 - 16:10 #1
Så vidt jeg ved, skal man have et IP-nummer pr. domæne.
Avatar billede cybles Nybegynder
06. oktober 1999 - 16:19 #2
Du kan ikke hoste flere domæner på en IP adresse. Ønsker du www.blabla.dk og www.blablabla.dk skal du havde to IP adresser til disse to domæner.

Men du kan da bare oprette flere virtuelle mabber i NT og knytte nye IP adresser til disse mapper.

Du skal dog huske at registrere IP adresserne og dine domæne navne.
Avatar billede sumsar- Nybegynder
06. oktober 1999 - 16:33 #3
hmmm er i nu også sikker på det...
hvordan kan det så være at udbyder af serverplads ikke har flere end et ip nummer... men kan hoste flere domains?
Avatar billede cybles Nybegynder
06. oktober 1999 - 16:36 #4
Et domæne navn som er kendt på Internettet skal altid havde tilknyttet en "lovlig" ip adresse, jeg har selv 5-6 domæne navne som alle har hver deres IP adresse.
Avatar billede sumsar- Nybegynder
06. oktober 1999 - 16:38 #5
ja... den ip add de er tilknyttet er jo til dns serveren...
Avatar billede cybles Nybegynder
06. oktober 1999 - 16:41 #6
Ja men derfor skal de havde en IP adresse, kan du huske hvor du har set at der er en som har flere domæner hæftet på en IP adresse ?
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
06. oktober 1999 - 16:41 #7
det er rigtigt hvad smusar siger man opretter bare et header name i IIS og navneopløser det med samme IP så virker det!! det virker på mit LAN netværk både med DNS og hosts. Bruger du DNS er det i nogle tilfæde nødvendigt med en specifik IP pr domain men det virker med DNS ved jeg!!!
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
06. oktober 1999 - 16:43 #8
Jeg kender MANGE som F.eks. hos netsite har flere webhoteller på samme IP du kan tilogmed få et ASP script som kan "dele din ip op"
Avatar billede sumsar- Nybegynder
06. oktober 1999 - 16:45 #9
ntmaniac>>

hvis du enten kan give mig din UIN (hvis du har ICQ) eller uddybe det lidt bedre  (så selv jeg forstår det)... og det kommer til at virke får du pointne....
Avatar billede cybles Nybegynder
06. oktober 1999 - 16:46 #10
Ok man lære så længe man lever :-)
Avatar billede sumsar- Nybegynder
06. oktober 1999 - 16:49 #11
cybles>>
hehe...

BTW..

ntmaniac>>

vil du have de point eller va'?
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
06. oktober 1999 - 17:02 #12
ja jeg skulle lige på nettet igen =)
mit UIN er:

//ntmaniac
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
06. oktober 1999 - 17:13 #13
Fint det skal vi nok få til at virke når din server komemr op og spille!!!
Avatar billede wall Nybegynder
06. oktober 1999 - 17:24 #14
Jeg hoster selv 4 stk domæner på en IP

<% Wall %>

Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. oktober 1999 - 18:54 #15
cybles hvad har du gang i? mit domæne har sgu også samme IP som mit webhotel hehe
Avatar billede chruker Nybegynder
06. oktober 1999 - 20:27 #16
Kender kun til Apache, men den kan finde ud af hvilket domæne der blev spurgt efter, også selv om de har samme IP addresse. Derfor må det også kunne lade sig gøre i NT/IIS
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. oktober 1999 - 20:32 #17
det kan det også
Avatar billede hojben Novice
07. oktober 1999 - 07:59 #18
Tak Cyberesben... Selvfølgelig kan det lade sig gøre på en NT med IIS. Vil du have det uddybet, er jeg på icq. 20922514.. Vi (webhostere) kører med en IP-adresse til alle vores kunder, og det er ikke kun 10 kunder vi har liggende. Det er nemt og smertefrit at sætte op...
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
07. oktober 1999 - 10:46 #19
Nu skaldu ikke snuppemine point Højben =)

Avatar billede hojben Novice
07. oktober 1999 - 10:50 #20
NTManiac >> Gør heller ikke.. Svaret er jo accepteret *SS*
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
07. oktober 1999 - 10:51 #21
hehe ja jeg ved det=)

Har du snart fundet ud af det med DNS tilmig?????
Avatar billede hojben Novice
07. oktober 1999 - 11:04 #22
NTManiac >> Jeps... Har lavet en vejledning til selv den "dummeste" *SSS*

Har du ik ICQ??? 20922514
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
07. oktober 1999 - 11:08 #23
Jo men jeg er i skoleså jeg har ikke ICQ herude kan du ikke sende den til denne email:
hh98b11@nhs.dk

så checker jeg den lige!
Avatar billede hojben Novice
07. oktober 1999 - 11:09 #24
NTM >>Den er sendt!!!
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
07. oktober 1999 - 11:17 #25
ok det ser nemt nok ud. Jeg har en masse andre ting derhjemme med hvordan man navneopløser sine FTP sites og mail og alt muligt oghvordan man laver SUB domains. Men tak for hjælpen Fætter!=)
Avatar billede hojben Novice
07. oktober 1999 - 11:22 #26
NTM >>
FTP-sites = Connect til www.ditdomæne.dk
Mail = lav en MX-Record til din mailserver
Sub domains = Lav en alias til.. bare skriv sub istedet for www

Så skulle den være fikset.. *S*
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
07. oktober 1999 - 11:24 #27
Yep! Det ved jeg men disse tring kræver at man tilknytter en NY ip til sit netkort eller hvad?? ens mail server kan da ikke køre på samme IP som din DNS eksempelvis???
Avatar billede hojben Novice
07. oktober 1999 - 11:28 #28
Nope.. Du kan sagtens køre både mail og web på samme ip nummer.. Du skal i så fald oprette en ny zonefil til mail.ntmaniac.dk *S* og i www.ntmaniac.dk henvise mx-recorden til denne... Det gør vi, og det virker upåklageligt..
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
07. oktober 1999 - 11:29 #29
OK men bruger i DNS på NT nu istedet for UNIX??? virker det fint nok??? Jeg må lige have en snak med dig om DNS kan jeg høre =)
Avatar billede hojben Novice
07. oktober 1999 - 11:37 #30
Nope.. DNS på Unix men jeg ved det virker.. Øhh der skal vist nok oxi være noget med loopback på din DNS.. Det finder jeg lige ud af i morgen
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
07. oktober 1999 - 12:18 #31
Ja loopback skalder være men det ved jeg godt hvordan man stiller op! Jeg har det hele derhjemme men jeg er ved at kave lektier i øjeblikket så DNS må vente...desvære!!

Avatar billede jeppe_ras Nybegynder
01. maj 2000 - 18:16 #32
findes der ikke en side der har mere vejledning
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
15. februar 2002 - 21:19 #33
hvad blev det til med den løsning. har selv samme problem nu.
og syntes nu ikke der var en specificeret forklaring-.

tror når jeg får løst dette problem, vil jeg lave en side, med en
STEP BY STEP Guide til hvordan man gør.

prøv at se http://www.eksperten.dk/spm/172997