Avatar billede tkmbh Nybegynder
12. juli 2004 - 18:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Blød kant på billede i Photoshop

Hej hej

Er der en der kan hjælpe en noob til Photoshop med at fortælle man laver en blød kant på et billede?

Jeg har et billede af en kirke hvor kanten ligesom skal fade ud.

Takker.
Avatar billede weblex Nybegynder
12. juli 2004 - 18:48 #1
Vælg marquee-værktøjet (den stiplede firkant/oval)
Sæt Feather i værktøjslinien til en passende størrelse eksempelvis 20 (det afhænger af dit billedes størrelse)
Ctrl+c

Åbn et nyt billede
Ctrl+v

Og så skulle den være der...!
Avatar billede tkmbh Nybegynder
12. juli 2004 - 18:57 #2
Det er et lille billede.
Se her: http://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=684

Det skal bare fade ud hurtigere og ikke på så stort et stykke.
Hvis du forstår?
Avatar billede tkmbh Nybegynder
12. juli 2004 - 19:15 #3
Nu tror jeg at jeg har fundet u a det.
Avatar billede weblex Nybegynder
12. juli 2004 - 19:44 #4
Det var godt...! Ellers spørger du bare igen :o)
Avatar billede hcma Novice
12. juli 2004 - 22:46 #5
eller:
Lav en markering med marquee-tool -> Select/Vælg -> Feather/Udtynding og sæt din udtynding til f.eks. 20 -> Select/Vælg -> Inverse  og nu har du flere muligheder: 1) tryk på backspace-knappen  2) tryk på delete  3) Edit/Rediger -> Fill  og her kan du bestemme om det skal forgrund til baggrund o.s.v.