Avatar billede ppncpn Nybegynder
12. juli 2004 - 13:56 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Min skærm vil ikke tænde og er meget mærkelig.

Hej.

Her i går begyndte min skærm, når computeren starter op at flimre. Når den kom til windows var der ingen problemer. Så lagde jeg mig for at se en film, og pludselig hørte jeg et klik og så stod skærmens powerlys og blinkede vildt, Jeg kan ikke slukke for den foran så jeg blev nødt til at hive stikket ud.
Hvorfor gør den det :/ ?

200 point .. det skal bare virke
Avatar billede freehelp Praktikant
12. juli 2004 - 14:01 #1
Har du prøvet noget så enkelt som at rense skærmen og evt PC'en indvendigt?
Avatar billede ppncpn Nybegynder
12. juli 2004 - 14:06 #2
pc'en ja .. skærmen .. nej .. Hvordan renser man en skærm :) ? og kan det være derfor ?
Avatar billede freehelp Praktikant
12. juli 2004 - 14:09 #3
Kan det nemt være. Af med bagsiden--->husk at fjerne alt tilførsel at strøm. Hæld vand og sæbe ind i den og vask den grundigt :D

Pjat :) Af med bagbeklædingen og strømstik og blæs den ren med en kompressor evt. Men ikke voldsomt

Virker det ikke prøver vi noget andet :-)
Avatar billede ppncpn Nybegynder
12. juli 2004 - 14:15 #4
prøver ;)
Avatar billede ppncpn Nybegynder
12. juli 2004 - 14:49 #5
nope .. den gør det stadig.. :/
Avatar billede screem_brille Novice
12. juli 2004 - 15:01 #6
Er der billede på under boot up ? hvis nej, så lyder det som en defekt linietransistor.
Avatar billede freehelp Praktikant
12. juli 2004 - 15:02 #7
Har du en anden PSU eller grafikkort du kan teste med?
Avatar billede john.doe Nybegynder
12. juli 2004 - 15:32 #8
Er der nogen der har overvejet
at kontrollerer sikringen??
Avatar billede freehelp Praktikant
12. juli 2004 - 15:34 #9
Har jeg aldrif været udefor gik til - der for ikke det forslag :-)
Men en mulighed da.
Avatar billede john.doe Nybegynder
12. juli 2004 - 15:37 #10
Jeg tror heller ikke på det,
men bør dog efterses,
jeg ville også støvsuge istedet for at blæse
da det ikke beskadiger noget
sålænge man bruger et plastic mundstykke.
Avatar billede freehelp Praktikant
12. juli 2004 - 15:41 #11
Jeg skal ikke have metal ind i mine maskiner ligemeget om hovedet er nok så meget af plastik :))

Ren luft er nemmere at komme til med i de små kroge :-)

Nok om det - da det ikke var gris...

Havde du anden PSU eller VGA opretter?
Avatar billede screem_brille Novice
12. juli 2004 - 15:58 #12
Man bør IKKE bruge en støvsuger, da luftstrømmen ved mundstukket genererer statisk eklektricitet, og støv i skærmen vil aldrig få skærmen til at slukke! (det udgør højst en sikkerheds risiko i forbindelse med brand)

Ps. hvad er en VGA opretter ? (har sidder på et værksted og kun repereret skærme og har aldrig hørt det udtryk)
Avatar billede freehelp Praktikant
12. juli 2004 - 16:00 #13
VGA

Video Graphics Array;
grafikstandard for pc, der arbejder med op til 640x480 punkter i 16 farver.
Efterfølger EGA og er forgænger for SVGA.

Det ved du vel *GGG*
Avatar billede ppncpn Nybegynder
12. juli 2004 - 16:33 #14
har et geforce 2 .. men har sat en anden skærm til og det virker .. nej der er overhovedet intet billede.. power lyset blinker helt vildt og skærmen skriger .. klik klik klik klik .. !
Avatar billede screem_brille Novice
12. juli 2004 - 18:31 #15
Freehelp, ja men du skrev en VGA opretter, jeg ved godt hvad VGA betyder, men har aldrig hørt om en VGA opretter....
Avatar billede screem_brille Novice
12. juli 2004 - 18:32 #16
Fejlen er med 99.9% sikkerhej en defekt linietransistor (som minimum). den skal skiftet, samt flyback kondensator, og efterloddes overalt, så kører den højst tænkeligt igen.
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 07:34 #17
Med VGA opretter mente jeg opretteren af spørgsmålet! og ikke en VGA opretter
Avatar billede ppncpn Nybegynder
14. juli 2004 - 02:40 #18
lyder besværligt .. kan det så ikke betale sig bare at købe en ny ?
Avatar billede ppncpn Nybegynder
14. juli 2004 - 02:42 #19
Jeg finder selv på noget .. jeg tror ikke jeg får meget ud af det her selvom i hjælper .. tak for det ..
Avatar billede screem_brille Novice
14. juli 2004 - 03:22 #20
forstår ikke dette point system, du har fået at vide hvad fejlen er ? hvordan kan man så  selv (spørgen) få pointene ?
Avatar billede ppncpn Nybegynder
14. juli 2004 - 17:18 #21
fordi jeg er übernisse.. Jeg har købt en ny skærm .. mere er der ikke i det ..