Avatar billede espersen Novice
12. juli 2004 - 13:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

fra Exce til Acces

Jeg er godt i gang med at starte et lille projekt op....

Data fra Access skal bruges i et Excel-regneark, der indeholder en række formler; så der beregnes lidt tal, som kan printes - men resultaterne skal også overføres til Access-databasen.

Resultatfelterne ; fx. en fremregning af en opsparing står eksempelvis i celle A10 (men i feltet står der jo også en herre lang excel-formel).

Hvad overføres til Access-databasen ; formlen eller resultatet ?
Avatar billede ra1101 Nybegynder
12. juli 2004 - 13:33 #1
Det er resultat der overføres til Access
Avatar billede kabbak Professor
12. juli 2004 - 13:57 #2
Det nemmeste er nok at du i Access sammenkæder tabellen til excelarket, så virker det begge veje
Avatar billede espersen Novice
12. juli 2004 - 16:15 #3
takker ; så fik jeg da lige aflivet den bekymring ;o)
Avatar billede kabbak Professor
12. juli 2004 - 17:01 #4
hvad fandt du ud af, du gav dig selv point.
Avatar billede espersen Novice
12. juli 2004 - 17:43 #5
jeg kastede dem efter ra1101 ;o) - er det ikke korrekt som han skriver ? (jeg ved at du er temmelig hård til bl.a. Excel)

Jeg helt ny i det med Access - så jeg kan have misforstået din kommentar som blot et lille tip - og ikke som en væsentlig ting.
Avatar billede espersen Novice
12. juli 2004 - 17:55 #6
hhmm.. sidder lige og tænker lidt over det med sammenkædningen....
Hvis jeg nu beregner det for PersonA og dernæst PersonB ; så er sammenkædningen nok ikke så god ? Eller ?
Avatar billede kabbak Professor
12. juli 2004 - 18:21 #7
jo det er korrekt at det er resultatet, jeg så ikke lige det var en anden bruger, sorry.
Avatar billede espersen Novice
12. juli 2004 - 19:14 #8
hvad siger du til mine tanker om det med sammenkædningen ?
Avatar billede kabbak Professor
12. juli 2004 - 22:46 #9
Hvis du I excel f.eks. laver data i 4 kolonner.
i den første celle, i hver kolonne, skriver du feltnavnet.

Marker de 4 kolonner og navngiv dem, f.eks. DATA

gem regnearket

åben access og vælg Filer > hent eksterne Data > Sammenkæd tabeller
I Filtyper vælger du Microsoft Excel
Vælg dit regneark.
Vælg vis navngivne områder.
Vælg DATA, eller hvad du nu har kaldt den.
Vælg Første række indeholder kolonneoverskrifter.
Vælg hvad du vil kalde den sammenkædede tabels navn.

Nu kan du indtaste data i excel og lave dine udregninger til højre for dine 4 kolonner.

Hvis en af dine felter er en formel, kan det IKKE ændres i Access, men de andre kan.
Avatar billede espersen Novice
14. juli 2004 - 11:53 #10
takker ; vil lige gøre mig klogere på Access ; så kan man også spørge mere kvalificeret ;o)