Avatar billede henrikege Nybegynder
12. juli 2004 - 12:05 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

E-mail checker freeware-program

Jeg søger et lille freeware-program, som automatisk kan checke min OE ( "pop3 konto mail" ) for nye mails f.eks. hvert 8. minut. Programmmet må også gerne afspille en lille "lyd" ved nye mails og komme med en meddelelse samtidig. Desuden søger jeg et program, som max. bruger 4 - 5 mb. CPU kraft, når det er aktivt. Har nogen gode erfaringer og evt. steder, hvor jeg kan DL et sådant program, vil jeg blive glad ?
Jeg har selv "Googlet", men de mange muligheder gør mig "perpleks." Jeg vil helst ikke skulle installere diverse e-mail checkere, blot for at opleve at de enten ikke lever op til mine krav og / eller at de bruger at for meget CPU kraft. Derfor dette spørgsmål ;o)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 12:19 #1
Avatar billede buddy45 Juniormester
12. juli 2004 - 12:41 #2
Outlook Express kan gøre det. MSN Messenger Plus kan gøre det (vist ikke med lyd).
Avatar billede henrikege Nybegynder
12. juli 2004 - 16:17 #3
Til Buddy45
Ja, funktionen er indbygget, men det indebærer, at OE er "åben" hele tiden, dvs. er aktiv på proceslinjen, hvilket jeg ikke synes er så "fedt" ;o)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 17:32 #4
har du fået mailcheck til virke..?
Avatar billede henrikege Nybegynder
12. juli 2004 - 18:34 #5
>Bartfreak
Jeg har DL'ed programmet, men har du ikke et link, så jeg kan få lidt oplysninger om programmet, inden jeg installere ?
Avatar billede ierikk Nybegynder
12. juli 2004 - 18:42 #6
jeg bruger winbar, jeg syntes den er rigtig god, der er flere gode muligheder i den
http://www.winbar.nl/download.php
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 18:43 #7
det skal ikke installeres, åben zip file, og det er lille program på 15 kb.
Det er lige til, bare plug dine data ind, og det virker.O)
Hentede det i sin tid på download.com..
Men scan filen, hvis du er bange for virus.
Avatar billede henrikege Nybegynder
12. juli 2004 - 18:46 #8
>jerikk
Jeg har tidligere brugt Statbar, som kan det samme, men ønsker ikke en ekstra proceslinje på min skærm. Takker ellers for indlægget ;o)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 18:57 #9
nej 48 kb, når det bliver pakket ud.

Jeg kan da godt se at der grund til bekymring, når man søger efter programmet..O)
Men det er helt okay.
men hvis du ikke vil bruge så lad vær, der er tons vis af sådanne programmer >> http://www.nonags.com/nonags/emn.html
Avatar billede jonbdk Nybegynder
12. juli 2004 - 19:03 #10
poptray er ret genialt synes jeg - kan stå og tjekker (også flere konti)
Du kan opstille regler (eksempelvis slet alle filer med viagra i teksten)
Du kan blackliste afsendere - og der kan benyttes joker-tegn (*@shopnow.com eller lign)
kan indstilles efter eget interval - kan dog ikke LÆSE HTML mails, så kan ikek bruges til at læse mails
Kan indstilles til at give lyd fra sig - også på specifikke ting (ex når man får en mail fra kaeresten@mail.dk skriver kører den et script / en exe fil)
http://www.poptray.org/
Avatar billede ierikk Nybegynder
12. juli 2004 - 19:23 #11
er det noget i retning af det her du ønsker
http://www.incredimail.com/english/splash.html
Avatar billede henrikege Nybegynder
12. juli 2004 - 19:24 #12
>jonbdk
"Poptray" er lige programmet, som jeg ledte efter. ret genialt. Takker alle andre fore også gode indslag, but The Oscar goes to........ jonbdk. ;o)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 19:52 #13
´havde du kigget i linket, havde du oz fundet poptray der..O)
Avatar billede henrikege Nybegynder
12. juli 2004 - 22:35 #14
>bartfreak

Jeg undskylder.... ;o(
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 22:37 #15
never mind..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 22:50 #16
jeg sad lige og checkede mit lille program.. og det bruger 00 i cpu, og har et hukommelses forbrug på ca 4 mb. i joblisten.
Hvis du altså ikke er tilfreds med poptray, som sikkert virker på samme måde.
point er ikke så vigtige, at man for løst problemet, er mere vigtigt..O)
Avatar billede jonbdk Nybegynder
12. juli 2004 - 23:28 #17
thx for point - og helt enig bartfreak - point er ikke vigtige