Avatar billede jnrmgs Juniormester
11. juli 2004 - 21:58 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Drivers til Amitech FreeNote 4504

Hej!

Jeg har en Amitech FreeNote 4504 bærbar, hvor der er installeret Windows ME.

Men den kan ikke genkende LAN, lydkort og grafikkort.

Mit problem er at jeg ikke ved hvilket bundkort der er tale om.

Er der nogen der evt. har en idé til hvor jeg kan finde de korrekte drivers?

Jeg vil tro at de 3 ting er integreret i lydkortet!

På forhånd tak!
Avatar billede joryje Nybegynder
11. juli 2004 - 22:09 #1
Kunne du ikke skrive lidt mere om din PC?
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2004 - 22:09 #2
Hvis du kan finde serienummeret på den så prøv at gå ind på www.amitech.dk, vælg e-support og driver/download og tast nummeret.
Avatar billede jnrmgs Juniormester
11. juli 2004 - 22:11 #3
Det er ikke min, men én jeg prøver at ordne for en kammerat.

Det er en 800 Mhz processor.

Jeg ved ikke så meget om den, bortset fra det allerede skrevne!
Avatar billede joryje Nybegynder
11. juli 2004 - 22:12 #4
Sidder der ikke en lille mærkat et-ellet-andet-sted hvor specifikationerne el. serienummeret står på?
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2004 - 22:16 #5
Hent dette program http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1 det fortæller dig alt hvad det kan finde om hvad der er i maskinen.
Avatar billede fishbrain Nybegynder
11. juli 2004 - 22:17 #6
Jaa det er jo LIDT svært at fortælle dig hvilke drivere du skal bruge når vi ikke ved hvad mærke det er.

Anyway here goes, for det første er de tre ting IKKE integreret i dit lydkort :)
Dit lydkort og netværkskort (lan) er nok nærmere integreret i dit bundkort skal du se, hvorimod jeg er ret sikker på at grafikkortet er seperat.

Lavede lidt research men jeg kan ikke finde Amitech FreeNote 4504 nogle steder, intet info :/

Lige meget, gå ind under Denne Computer, Egenskaber og så Hardware, Enhedshåndtering og så kigger du bare under dem der hedder Netværkskort osv. Der ka du se hvilke mærker du har. Så når du har fundet dem, så poster du bare navnene på dem så skal jeg nok finde links til dig =) Du poster bare igen hvis du ikke kan finde dem.
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2004 - 22:24 #8
tonnybrandt> Linksene virker ikke :-(
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2004 - 22:27 #9
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 22:36 #10
bertie >> Det gør de da på min ????
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2004 - 22:40 #11
Hmm jeg får
ADODB.Field error '800a0bcd'

Unknown runtime error

/includes/fileserver2/Default.asp, line 30

men hvis de virker for jnrmgs så er det bare fint :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 22:44 #12
Jeg tager lige dem alle ned, viser det sig at han ikke kan tage dem ned kan han evt smide en emailaddresse så kan jeg sende dem til ham.
Avatar billede jnrmgs Juniormester
11. juli 2004 - 22:56 #13
Hej igen!

Jeg mente selvfølgelig ikke integreret i lydkortet, men derimod i BUNDkortet!

Jeg fandt et serienummer bag på maskinen, som jeg indtastede på amitech.dk. Her var alt beskrevet ned til mindste detalje. Dejligt. Jeg har nu installeret alle drivers. Lyd og grafik virker fint nu, men jeg har stadig problemer med LAN.

Jeg tvivler på at det er driveren. Det må være noget med instillingerne i WinME. Selvom jeg har sat netværksstikket I, virker internettet ikke. Jeg ved ikke helt hvordan jeg kommer ind og ser hvordan LAN-instillingerne er. Håber at I kan hjælpe med det!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 23:01 #14
klik start | kør, skriv winipcfg og tryk enter.
Find netværkskortet og se om du har fået en ipaddresse. Hvis ikke kan du trykke forny
Avatar billede jnrmgs Juniormester
11. juli 2004 - 23:09 #15
Når jeg kører "winipcfg" kommer der en boks med følgende tekst:

Alvorlig fejl

IP-konfigurationen kan ikke læses
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 23:16 #16
Så er driveren desværre ikke ordentligt installeret
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 23:28 #17
Har du et gult udråbstegn i enhedshåndteringen ud for netværkskortet ?

Hvis du har så download denne som er en sis netkorts driver og udpak den til en folder på din harddisk.
http://www.amitech.dk/includes/fileserver2?9224879490167033119030580584500101047124108694634010550

I enhedshåndteringen find netværkskortet, højreklik det og vælg egenskaber, driver og opdater driver.
Når den spørger efter driver skal du vælge "har disk" og browse dig frem til den folder hvor du udpakkede filen.

(ovenstående er efter hukommelsen. Det er længe siden jeg rodede med en me)
Avatar billede jnrmgs Juniormester
11. juli 2004 - 23:46 #18
Nu har jeg fået netkortet til at bruge den driver, som amitech skriver. Men det virker stadig ikke. Nu kan jeg dog godt komme ind i winipcfg, men der står et eller andet med DCHP ..... fornyr netværkskortet.

Jeg tror ikke helt på at det er driveren det er galt med.

Det hænger også sammen med at jeg ikke kender ret meget til WinME. I XP kan man f.eks. gå ind i Start -> Instillinger -> Netværksforbindelser, hvor man kan instille alt omkring sin LAN-forbindelse. Denne funktion synes jeg ikke er i WinME. Man kan godt oprette en ny forbindelse (guiden "ny forbindelse"). Det har jeg prøvet mange gange. Det er måske det der er galt. Jeg har oprettet forbindelse alt for mange?

???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 23:51 #19
Du skal faktisk slet ikke lave nogen forbindelse. Den bliver lavet automatisk når driveren installeres.

Men som jeg forstår dig så har den ingen ipaddresse eller hvad ?

Kør evt en
ipconfig
i en dosprompt, så er du ikke i tvivl.
Avatar billede jnrmgs Juniormester
15. juli 2004 - 17:02 #20
Hej igen!

Det lykkedes mig selv at finde fejlen ang. netkortet. Det viste sig at man i WinME selv skal ind i "Netværk" og tilføje TCP/IP. Det var altså ikke noget med driveren.

Jeg vil give pointene til bertie, da han gjorde mig opmærksom på hvor jeg kunne finde drivers til den bærbare.

Hvis du lige laver et svar, så du kan få points.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2004 - 19:48 #21
Jamen det gør jeg da gerne :-)
Avatar billede jnrmgs Juniormester
15. juli 2004 - 19:50 #22
Værs'go!
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2004 - 20:02 #23
Jeg takker.