Avatar billede eazye Nybegynder
11. juli 2004 - 16:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Dos spil kører for hurtigt?

Jeg har lige fundet det gode gamle Theme Park frem fra gemmerne, og har fået det installeret i en DOS version, jeg har leget en masse med instillingerne, før jeg endeligt fik det til at virke i xp, men jeg har stadig 1 problem. Spillet kører alt for hurtigt, hvilket er en stor ulempe når man gerne skulle nå at lave nogle forlystelser i parken, før året er omme.. er der en af jer der har en ide til hvordan jeg får spillet til at køre lidt langsommere??

på forhånd tak
Avatar billede joryje Nybegynder
11. juli 2004 - 18:10 #1
Har prøvet at bruge *.bat-filen til at starte spillet, istedet for *.exe-filen.
(De har samme navn, den eneste forskel er filtypen)
Avatar billede eazye Nybegynder
11. juli 2004 - 18:37 #2
ja, men det hjælper lige fedt :/
Avatar billede joryje Nybegynder
11. juli 2004 - 18:51 #3
Så åben .bat-filen med Notepad og gør tallet større, (eller også er det mindre?) for at gøre spilet langsommere.
Jeg har selv gjort det med Donkey Kong, hvor det virkede.
Avatar billede joryje Nybegynder
11. juli 2004 - 19:10 #4
Undskyld, glemte at det kun kan lade sig gøre hvis du har moslo, hvis du giver mig din e-mail kan jeg sende det til dig.
Og give dig en vejledning herinde.
Avatar billede eazye Nybegynder
11. juli 2004 - 19:30 #5
Lasse@bboying.dk , mange tak!
Avatar billede joryje Nybegynder
11. juli 2004 - 19:49 #6
Jeg har sendt det, så her er en vejledning:

1. Kopier moslo.com til samme mappe som .exe filen.

2. Opret en tekstfil i notepad hvor du skriver:

C:/stien-til-mappen-med-.exe-filen/
moslo /n navnet-på-exe-filen.exe

3. n = hvor mange procent af normal hastighed du vil have spillet skal køre. Eks. moslo /50 er halvdelen af normal spil-hastighed.

4. Vælg Gem Som og gem teksten som samme-navn-som-exe-fil.bat
Gem filen i samme mappe som .exe-filen

5. Kør fra nu af spillet ved at dobbeltklikke på .bat-filen. (Eller en genvej dertil:-))

6. 1-2-3 Let´s game!

/Jonas
Avatar billede joryje Nybegynder
11. juli 2004 - 19:54 #7
Jeg har lige opdaget at Outlook blokere for filen, så sender jeg den også lige i zip-format, så dit mail-program ikke blokere for den.
Avatar billede joryje Nybegynder
11. juli 2004 - 21:25 #8
Hvordan går det med dit spil nu?
Avatar billede eazye Nybegynder
12. juli 2004 - 17:14 #9
Jeg kan desværre stadig ikke få det til at køre ordentligt.. jeg kan godt få spillet igang via den nye bat-fil, men selvom jeg sætter spilhastigheden til 50, så er hastigheden stadig det samme.. :/
Avatar billede joryje Nybegynder
12. juli 2004 - 19:39 #10
Så prøv at sætte den til 10, 5 eller helt ned til 1!
Avatar billede eazye Nybegynder
13. juli 2004 - 03:05 #11
den kører på 1 nu.. men hastigheden er ikke ændret.. :/
Avatar billede rubino Nybegynder
16. juli 2004 - 09:33 #12
Prøv dette program http://www.cpukiller.com/products/cpukiller/

jeg tror det kan løse dit problem. :-)
Avatar billede eazye Nybegynder
26. juli 2004 - 15:12 #13
mange tak.!