Avatar billede mothail Nybegynder
11. juli 2004 - 15:27 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Fahrenheit 9/11, fri download?

Ja, som titel siger, kan den hentes frit nogen steder?
Michael Moore har jo frit sagt at han gerne så at folk downloadede filmen for at få bragt den ud til "folket".
Så ville lige høre om i kendte til steder hvor den kunne hentes frit?
P2P links frabedes...!
Avatar billede norbert Nybegynder
11. juli 2004 - 15:30 #1
Jeg tror nok ikke du kan trække den ned lovligt nogen steder. Jeg HAR læst hvad Michael Moore har sagt, men det bliver det jo ikke mere lovligt af. Det kunne såmænd ligesågodt have været mig der sagde det, hvis du forstår hvad jeg mener. :-)
Avatar billede mothail Nybegynder
11. juli 2004 - 15:34 #2
Tjoe.. men det kunne jo være ;)
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. juli 2004 - 15:36 #3
Du kan kun hente den via p2p links.
Avatar billede micofix Nybegynder
11. juli 2004 - 15:50 #4
Prøv at hente nyhedsgruppen alt.fan.michael-moore. Den er enorm men du kan forhåbentlig søge med din nyhedsgruppelæser (et program, typisk MS Outlook Express).
  Er selv ved at opdatere denne nyhedsgruppe, men via ISDN så jeg kan ikke hjælpe dig foreløbig.

Mvh.
Michael L.

"Less is more"
(Aldous Huxley)
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. juli 2004 - 15:54 #5
Avatar billede bb_maze Nybegynder
11. juli 2004 - 18:15 #6
Det er løgn, det med at han har sagt man frit må hente den.

Fra: http://newz.dk/forum/item/30392/#
-----
Pga. fejlagtige kilder blev denne nyhed godkendt ved en fejl.

Følgende er pure opspind fra modstandere af filmen (tilhængere af USAs siddende regering) og vi skal gøre det klar at du ikke må kopiere filmen frit.

Den oprindelige nyhed
Den yderst kontroversielle filminstruktør, forfatter m.m., Michael Moore, har i en overraskende vending budt piratkopier af hans seneste film, Fahrenheit 9/11, velkommen.

Michael Moore er, ifølge ham selv, uenig med Copyright lovgivningen, og han ser derfor intet problem i at folk downloader hans film, så længe de ikke tjener penge på det.
-----

Hygge
Avatar billede norbert Nybegynder
11. juli 2004 - 18:28 #7
OK, så blev der da kastet lys over det. Tak for linket, bb_maze, havde det godt nok på fornemmelsen :-)
Avatar billede mothail Nybegynder
12. juli 2004 - 14:14 #8
Nå, men det er der jo så ikke det store at gøre ved...
Tak for info ;)
Avatar billede bb_maze Nybegynder
12. juli 2004 - 15:09 #9
Eh... Hvorfor får doggy82 point for hans svar? Han opfordre til ulovligeheder..

Hygge
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. juli 2004 - 15:22 #10
Det hedder "opfordrer".
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. juli 2004 - 15:26 #11
"Du kan kun hente den via p2p links." - det er da det rigtige svar
Avatar billede bb_maze Nybegynder
12. juli 2004 - 15:27 #12
Tak for rettelsen.

Men dit svar er stadig ulovligt.

Hygge
Avatar billede bb_maze Nybegynder
12. juli 2004 - 15:28 #13
Fra reglerne:
----
2.1.7: Det er ikke tilladt at spørge efter eller poste indlæg der omhandler ulovlig kopiering eller downloading af ophavsretsligt beskyttet materiale.
----

Hygge
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. juli 2004 - 15:40 #14
Så er det jo faktisk mothail som bryder reglerne.
Det skal også lige siges at jeg ikke var klar over at Moore var "fejl citeret".
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2004 - 16:49 #15
Mothail bryder efter min mening ikke reglerne. Han spørger om den kan hentes frit ned. Svaret er nej.
Han frabeder sig p2p links, fordi han ved det er ulovligt at hente derfra. Alligevel bliver der svaret, at det er det eneste sted den kan hentes. Svaret er måske ikke helt lovligt men er ikke forkert.
Heldigvis lagde du ikke noget link til den, for så havde svaret været ulovligt.
Jeg personligt synes pointfordelingen er iorden. Og reglerne er ikke overtrådt. Men det er så min ringe mening :-)
Norbert :-)
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. juli 2004 - 16:56 #16
Jeg giver dig ret.
Avatar billede mothail Nybegynder
14. juli 2004 - 12:05 #17
I må da undskylde hvis i ikke mener at point fordelingen var korrekt, jeg uddelte simpelthen point til dem der havde svaret.
Hvis der er nogen der føler sig snydt, så kigger jeg gerne nærmere på det, og opretter evt. et nyt spm. til korrekt point uddeling.
Men skal så også lige sige: Jeg mener ikke at have brudt nogen regler, da jeg specifikt frabeder p2p links! :-P
Har så lige undersøgt doggy82's svar lidt, men jeg fatter da hat af det bittorrent der..
Men der er jo så heller ikke nogen direkte links til filen...?!
Avatar billede norbert Nybegynder
14. juli 2004 - 12:09 #18
Ta' du den bare med ro, alt er som det skal være :-)
Måske lige bortset fra Kommentar: doggy82
11/07-2004 15:54:08 svar. Den kører lige på kanten, men det er jo ikke din skyld.
Norbert. :-)
Avatar billede bb_maze Nybegynder
14. juli 2004 - 12:11 #19
Det er helt i orden... Jeg overlever nok ;)

Problemet er bare at nogle folk starter med at ligge et svar, hvorimod andre (incl. mig selv) venter med at ligge et svar til vi bliver bedt om det af spørger.

Hygge