Avatar billede kaffethe Nybegynder
22. februar 2001 - 14:47 Der er 18 kommentarer og
4 løsninger

Vores computer er gået ned!! Hjælp!!!

Vi har en computer, 800 mhz, 64 mb ram, geforce 2 mx og skærm osv...

Efter en af os slukke computeren på stikkontakten, og efter det ville det ikke tænde igen, dvs at kun kunne godt og lamperne begynder at blinke, men så står den bare helt stille og skærmen lyser kun gult hvor den plejer at lyse grønt. Og så sker der ikke mere! Hjælp meget hurtigt!

Tusind Tak
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
22. februar 2001 - 14:50 #1
Som jeg sagde før så har i tjekket ALLE STIK ??? Og det er iøvrigt ikke tilladt at have 2 brugere...
Avatar billede kapla Nybegynder
22. februar 2001 - 14:52 #2
Prøv at slukke kontakten og tænd den igen
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
22. februar 2001 - 14:54 #3
Sluk for strømfornyningen og lad den stå slukket indtil den siger  en lille lyd...så tænd for det hele igen! :)

/JB
Avatar billede xtom2 Nybegynder
22. februar 2001 - 14:54 #4
Avatar billede kaffethe Nybegynder
22. februar 2001 - 15:00 #5
til johhnybrian, jeg ved ikke en skid om computere næsten, hvad er det for en strømforsyning og hvordan er lyden
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
22. februar 2001 - 15:03 #6
Strømforsyningen sidder omme bag på. Du kan se en stor køler, og det er i den du sætter selve strømstikket fra stikkontakten ind i computeren.
På den sidder der en lille sort knap, hvor der står 1-0....slå den over på nul og vent på lyden!

Lyden kan du ikke undgå at høre, hvis du lægger øret til..der går 10-20 sek! :)

/JB
Avatar billede kaffethe Nybegynder
22. februar 2001 - 15:05 #7
til johhnybrian, det virker heller ikke!!!
Avatar billede kaffethe Nybegynder
22. februar 2001 - 15:05 #8
hjææææææælllllllllpppppppp!!!!!-!!!!
Avatar billede kaffethe Nybegynder
22. februar 2001 - 15:06 #9
andre forslag
!!!\"\"\"
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
22. februar 2001 - 15:06 #10
Ok...er der en ordenlig køling på dit grafikkort?

/JB
Avatar billede kaffethe Nybegynder
22. februar 2001 - 15:07 #11
hvordan tjekker jeg det /JB
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
22. februar 2001 - 15:09 #12
Piller siden af dit kabinet og mærker på grafikkortet om det er varmt. Og når du endlig har pillet siden af, så prøv engang at tag rammene ud og sæt dem i en anden sokkeL!

/JB
Avatar billede kaffethe Nybegynder
22. februar 2001 - 15:09 #13
jeg har tjekket, det er ikke for varmt!!!!
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
22. februar 2001 - 15:10 #14
Ok så prøv at skift rammene over i en anden sokkel!

/JB
Avatar billede kaffethe Nybegynder
22. februar 2001 - 15:13 #15
det hjalp heller ikke, jeg ved hvad jeg skal gøre
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
22. februar 2001 - 15:14 #16
Nej men nu skal du sætte dem tilbage, og så slukke for din strømforsyning og vente på lyden!

/JB
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
22. februar 2001 - 15:36 #17
øhh hvis du har fundet ud af det, kunne du så ikke lige give nogle point?

/JB
Avatar billede wikings Nybegynder
22. februar 2001 - 16:45 #18
Sidder grafikkortet ordentlig i?
Avatar billede tjmo Nybegynder
22. februar 2001 - 17:18 #19
bundkortet er brandt af du skal have et nyt bundkort ring til din forhandler og få et ny det er det eneste der er at gør.

med venlig hilsen tjmo
Avatar billede falk Nybegynder
23. februar 2001 - 14:49 #20
Ja -- hvis bundkortet ikke kommer med fejl-bip når du tænder computeren , er bundkortet tit gået, men jeg har do været ude for det samme hvis grafik kortet, cpu\'en eller ram\'en ikke har siddet ordentligt i. Prøv at tjekke dette før i køber et nyt bundkort.

Mvh
Falk
Avatar billede cstern Nybegynder
23. februar 2001 - 14:56 #21
Prøv følgende: Sluk for strømmen. Tag så alle kabler af harddisk, floppy drev og CDROM (du kan godt lade det helt tynde sidde på CD\'en - det er til lyden). Med andre ord: fjern fladkablerne og strøm kablerne fra de tre komponenter. Sæt så strøm på dyret og se om der kommer det velkendte enkelt-bip og se om skærmen tænder. Hvis ja, så sætter du kablerne tilbage og ser om ikke problemet er forsvundet. Det skyldes at den type strømforsyning der sidder i moderne PC\'ere tiltider kan gå i baglås og nægte at starte. Ved at fjerne belastningen kan man få dem til at starte igen.
Avatar billede cstern Nybegynder
23. februar 2001 - 19:41 #22
?? Hvad fik det til at spille? Det kunne vel ikke altsammen være rigtigt (selvom det selvfølgeligt er rart med point...)