Vi sidder og forbereder installation af Windows 2003 i vores miljø, vi er igang med at opbygge vores intrastruktur for AD. Men jeg kunne godt tænke mig at hører jeres menning omkring opbyggelse:
OU'er kan jo fint passes ind i et organisations diagram, både geografisk og funktionelt. Det bør I gøre nytte af og konsultere virksomhedens guru i organisation.
En navnestandard til OU'er, Policies,PC'er, Brugere, Printere, Grupper m.m. er en rigtig god ide. På denne måde bliver tingene meget mere overskuelige. Hvis I er flere administratorer, så lav personlige admin accounts i stedet for bare a benytte den indbyggede Administrator, så I altid kan se hvem der har ændret hvad. En anden god ting, afhængig af din organisations størrelse, er at lave et top domæne, hvor der IKKE bliver oprettet brugere elle noget, men som vil være "place holder" for jeres AD - på denne måde vil der altid være en Enterprise Admin, som kan få adgang til jeres "live domaine" såfremt I skulle komme til at konfigurere en policy der lukker jer ude, eller hvis i pludselig står i en "disaster" situation, og har brug for at restore dele af jeres AD.
Det lyder som nogle gode ideer, Kan I eller nogle nye komme med flere inputs?
Hvad gør I med jeres trådløse arbejdsstationer? Bruger I roaming profiler? er det godt skidt, hvad skal man være opmærksom på Til hvad benytter I group polices? Deler i pc'er op i OU's efter placering og tilføjer printer gennem GP?
Jeg vil tillade mig og sige, luk det her spørgsmål, giv dem som du mener bør have point point, og opret et nyt med lidt mere præcise spørgsmål, at du er tavs i SÅ lang tid indikerer ikke at du har tænkt dig at give nogle point.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.