Avatar billede acp Nybegynder
11. juli 2004 - 10:31 Der er 13 kommentarer

Opbyggelse af Active Directory

Hej med jer,

Vi sidder og forbereder installation af Windows 2003 i vores miljø, vi er igang med at opbygge vores intrastruktur for AD. Men jeg kunne godt tænke mig at hører jeres menning omkring opbyggelse:

- Erfaringer
- Grupper
- Policys
- Printer
- Brugere
- Contianer
- og mere...

Vi kunne godt tænke os at få lavet en ordenligt opbyggelse af vores AD fra starten, så vi ikke om 6 måneder sidder med problemer...

Er der nogle der har nogle Erfaringer med dette?
Avatar billede strych9 Praktikant
11. juli 2004 - 13:33 #1
øhm ja.. En MCSE certificering, og erfaring fra ca 70 AD installationer her..
Men har du ikke nogle mere konkrete spørgsmål?
Avatar billede screem_brille Novice
13. juli 2004 - 22:27 #2
vil give strych9 ret i at der skal noget mere konkret på bordet (er dog ikke MSCE certifikeret endnu, men er på vej *S*)
Avatar billede acp Nybegynder
15. juli 2004 - 11:28 #3
Vi er igang med opbygge AD, men vi kunne godt tænke os at hører nogle erfaringer med installationen, opbyggelsen osv...

Hvor vil i placere jeres brugere?
Vil i oprette en Container for hver gruppe?
Hvad med policys?

-Anders
Avatar billede screem_brille Novice
15. juli 2004 - 13:56 #4
placerer brugerne i Organisation Units (OUs), benytter Group policys i stor udstrækning, meget nemmere mht administrering.
Avatar billede strych9 Praktikant
15. juli 2004 - 16:46 #5
OU'er kan jo fint passes ind i et organisations diagram, både geografisk og funktionelt. Det bør I gøre nytte af og konsultere virksomhedens guru i organisation.
Avatar billede ptracy Nybegynder
21. juli 2004 - 13:44 #6
En navnestandard til OU'er, Policies,PC'er, Brugere, Printere, Grupper m.m. er en rigtig god ide. På denne måde bliver tingene meget mere overskuelige.
Hvis I er flere administratorer, så lav personlige admin accounts i stedet for bare a benytte den indbyggede Administrator, så I altid kan se hvem der har ændret hvad.
En anden god ting, afhængig af din organisations størrelse, er at lave et top domæne, hvor der IKKE bliver oprettet brugere elle noget, men som vil være "place holder" for jeres AD - på denne måde vil der altid være en Enterprise Admin, som kan få adgang til jeres "live domaine" såfremt I skulle komme til at konfigurere en policy der lukker jer ude, eller hvis i pludselig står i en "disaster" situation, og har brug for at restore dele af jeres AD.
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 13:53 #7
Kan du ikke få lukket det her spørgsmål ?
Avatar billede plasmon Nybegynder
15. marts 2005 - 20:32 #8
Det lyder som nogle gode ideer, Kan I eller nogle nye komme med flere inputs?

Hvad gør I med jeres trådløse arbejdsstationer?
Bruger I roaming profiler? er det godt skidt, hvad skal man være opmærksom på
Til hvad benytter I group polices?
Deler i pc'er op i OU's efter placering og tilføjer printer gennem GP?
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 20:39 #9
Jeg vil tillade mig og sige, luk det her spørgsmål, giv dem som du mener bør have point point, og opret et nyt med lidt mere præcise spørgsmål, at du er tavs i SÅ lang tid indikerer ikke at du har tænkt dig at give nogle point.
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 20:42 #10
plastmon, opret selv et spørgsmål, så hjælper jeg gerne ;)
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 00:44 #11
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede strych9 Praktikant
23. september 2005 - 07:36 #12
Tror ikke du skal holde vejret mens du venter.
Men et svar kan vi vel lægge, så han har en chance for at lukke det...
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 10:43 #13
ja det kan der være noget om *G*