10. juli 2004 - 22:58 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Mp3 afspiller kan ikke taende

Hej,
Jeg havde indtil for nylig en meget velfungerende mp3 afspiller. Men da jeg satte den i en computer med Windows XP gik det galt. Jeg ville overföre nogle filer til den, men Windows reagerede ikke paa at jeg satte den ind. Derfor hev jeg den ud igen.

Nu vil den dog overhovedet ikke taende. Jeg kan altsaa ikke mere höre musik pä den.

Hvad tror i der er galt og hvordan löser jeg problemmet?

Paa forhaand mange tak!
Avatar billede joryje Nybegynder
10. juli 2004 - 23:14 #1
Har du tjekket at den ikke er løbet tør for strøm?
Avatar billede wolfborn Nybegynder
10. juli 2004 - 23:27 #2
du er ikke "kommet til" at vende stikket omvendt, da du koblede mp3 afspilleren ind i din computer? hvis du har gjort det kan du meget vel have ødelagt din afspiller.
Avatar billede hr.usb Nybegynder
11. juli 2004 - 11:08 #3
Du skal passe meget på med at fjerne en hukommelsesenhed (også MP3) uden at bruge
"sikker fjernelse af hardware" nederst i højre hjørne. Er det datatransmission imellem enheden og PC kan det ende med den fejl du har.
Du skal lave en firmware update efter anvisning fra fabrikanten/leverandøren.
Avatar billede deuce24 Nybegynder
11. juli 2004 - 17:44 #4
havde det samme problem, og det der sker er at eftersom du ikke kunne finde din mp3 afspiller i windows, og derfor sikkert hev mp3'eren ud af USb stikket, og du ikke brugte sikker fjernelse af hardware, så er den formentlig blevet stegt invendig, mit råd aflever den til forhandleren og sig du vil have en ny, for du får den ikke op og køre igen volt skifteren er ødelagt, den kører med garanti på 1,5 volt, og USB virker ved 5 Volt så... din volt regulator i Mp3 afspilleren er toasted!

mvh niels
15. juli 2004 - 12:15 #5
Hej igen,
Jeg har ringet til supporten og de sagde at jeg skulle holde play knappen nede i 15 sekunder, mens den var tilsluttet pc'en. Derefter skulle den gå ind i recovery mode. Det er desværre ikke tilfældet. Den er helt død.
Supporteren havde ikke andre forslag, men han sagde at jeg kunne sende den ind. Det har jeg desværre mulighed for. Har I nogle forslag?

Vedrørende specifikationer så har afspilleren desværre intet navn, men jeg kan oplyse at den har en SigmaTel STMP3400 chip (det er den man skal opgradere med firmware). Der står også en del om den her:
http://www.dansdata.com/usbmp3.htm (Det er ikke Creative Muvo. Det er George!)

Håber virkelig på I kan hjælpe mig!

Sætter lige point tallet +50

---------------------------------------------------------------------------

joryje -> Nej, den er ikke løbet tør for strøm

wolfborn -> Nej, jeg er ikke kommet til at vende usb-stikket forkert

hr.usb -> Det er præcis det der er sket. Nu er mit problem blot at afspilleren slet ikke vil kommunikere.

deuce24 -> Så vidt jeg kunne forstå supporteren var det blot en hukommelses/software-fejl der er sket.
15. juli 2004 - 12:17 #6
Ups... Jeg har desværre IKKE mulighed for at sende afspilleren ind.
Avatar billede hr.usb Nybegynder
15. juli 2004 - 12:50 #7
Prøv følgende.
Tag batteriet ud og isæt det igen.
Tilslut MP3 til PC - uden at tænde den.
Tryk på play og hold den nede
Gå ind i det UPDATE program du forhåbentlig har fået med MP3
Klik på "Loading new driver" eller lign.
Nu vil/skal MP3 gå i "Recovery mode". Imens den loader kan du slippe play knappen.
Følgende filer skal findes i Windows>System32>Drivers "StMp3Rec systemfil (30kB) og mscr Systemfil (30Kb)
Held og lykke.
16. juli 2004 - 13:08 #8
Desværre... Det virker stadig ikke... :(
Fuldstændig død og livløs...

Jeg har disse to filer: StMp3Rec.sys og mscnr.sys
Er det de rigtige?
16. juli 2004 - 18:54 #9
Jeg værdsætter virkelig jeres hjælp, men jeg tror ikke der er noget at gøre. Den er totalt død. Jeg tager selv halvdelen af pointene, resten kan i få.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester