Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
10. juli 2004 - 22:00 Der er 123 kommentarer

problemer med grafikkort!

Heysa

jeg har et ATI Sapphire Radeon 9600XT..
og når jeg sætter kortet i, og installere driveren og genstarter.
Og når jeg har haft den slukket og tændt igen, og kommer ind i windows går den kold efter 10 sek. at den er kommet ind!..

Jeg har prøvet med den nyeste driver..

Hvad er fejlen ?..

Det er som om at det er nogle af mine programmer den ikke lige helt kan tage...
ska siges den starter op i en 800*600..

Håber i kan svare..
ellers skriv til morten@melholm.dk !
Avatar billede rippie Nybegynder
10. juli 2004 - 22:02 #1
Ja folkens, jeg har prøvet at hjælpe ham. bedt ham om at hente opdateringer til sit win og hente den nyeste driver fra ati.com

Det skal lige nævnes at han køre med Win XP
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. juli 2004 - 23:19 #2
Prøv at klikke start | kør, skriv msconfig og tryk enter.
På fanebladet start fjerner du krydset i alle punkterne, og genstarter. Se om du kan installere driveren nu.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
10. juli 2004 - 23:23 #3
okay vil jeg prøve..
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
10. juli 2004 - 23:39 #4
hey

da jeg gjorde som du sagde, og startede windows op (xp)..
og hvor den der load kommer bagefter kommer den der blå billede frem hvor windows kommer frem bagefter - der går den kold før selveste windows kommer frem..

som om at jeg har fra-mekeret noget vigtigt :S
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. juli 2004 - 23:45 #5
Ok, det er ikke normal opførsel. Windows behøver ikke nogen af disse programmer for at starte.
Genstart så computeren og tryk F8 i starten for at få menuen frem. Vælg fejlsikret tilstand og herinde kan du så sætte krydserne ind igen.
Genstart så i normal tilstand. Skriv igen når du igen har et "skrivebord" så må vi prøve noget andet.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
10. juli 2004 - 23:47 #6
okay der blev jeg godt nok forvirret :S..
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
10. juli 2004 - 23:50 #7
ska lige siges at jeg bruger samme computer..
altså jeg bruger ikke 2 computer..
men en..
det er den her at jeg prøver med grafikkortet på
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. juli 2004 - 23:55 #8
Hmm... Det gør det jo lidt sværere. Jeg kan jo ikke tillade mig at give dig råd, der gør at du måske ikke vil kunne komme ind i windows, for du kan så ikke fortælle hvilken fejl du får.
Hvordan fik du så skrevet den kommentar mht at du ikke kunne komme ind i windows ?.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
10. juli 2004 - 23:58 #9
jeg har 2 grafikkort
det gamle kan jeg ikke spille på, men kan godt bruge det til alt andet end og spille..
når jeg har det i kan jeg godt komme ind i windows

men når jeg sætter det nye ATI Sapphire Radeon 9600 XT i, driller den hver gang..
hehe ville selvf. være nemmere hvis der kunne komme en her som vidste til det hehe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 00:04 #10
Ok, så synes jeg du skal gå ind i tilføj/fjern programmer og afinstallere alt der har med ATI at gøre.
Så lukker du computeren og sætter ATI kortet i og starter pc'en. Når den kommer og siger den har fundet nyt hardware, så skal sige at du har disk og at den skal søge ca. her
C:\ATI\SUPPORT\wxp-w2k-catalyst-7-981-040127m-013420c\Driver\2KXP_INF
Det er kun et eksempel. Find den rigtige sti på din egen computer.
Det bør forhindre at f.eks kontrolpanelet og de mere unødvendige ting bliver installeret så det er en ren driver installation.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
11. juli 2004 - 00:05 #11
det fattede jeg så ikke noget af :S
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 00:19 #12
Klik start | indstillinger | kontrol panel | tilføj/fjern programmer
Find alle underpunkter med ATI i navnet og afinstaller dem

Herefter åbner du en stifinder og kigger under c:\ati\support
Herunder skulle der gerne være en folder der hedder noget lignende:
wxp-w2k-catalyst-7-981-040127m-013420c
kan du finde den ?
Under den er der en folder der hedder driver og under den, en folder der hedder 2KXP_INF

Har du dem ?

Hvis du har, så luk computeren og sæt ATI grafikkortet i og genstart computeren. Hvis den spørger om en driver så blot tryk annuller. Ignorer alle advarsler.
Når du har skrivebordet så skriv igen, så fortæller jeg dig hvordan du så får opdateret til den rigtige driver.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
11. juli 2004 - 00:23 #13
hvorfor ska jeg afinstallere ATI drinerne, når jeg ska finde mappen bagefter ?????
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 00:34 #14
Fordi ATI drivere normalt kommer med en del som ikke er nødvendigt og jeg mener at det er her det går galt for dig, idet det første ATI kontrolpanelet gør er at undersøge alt muligt omkring din computer og opsætning af agp osv, og her tror jeg din computer stuger af.
Det jeg forsøger er at guide dig igennem er en minimal installation af drivere til ATI uden ATI-kontrolpanel.

Jeg har skrevet guiden til opdateringen af driverne bagefter, så her er den:

Højreklik skrivebordet og vælg egenskaber. Vælg indstillinger. Klik avanceret. Klik fanebladet kort. Klik Egenskaber. Klik fanebladet driver. Klik knappen opdater driver. I det nye billede klikker i "Installere fra en liste eller en bestemt placering". Næste billede klikker du "søg ikke, jeg vælger....". Tryk næste. Klik Har diskette/cd. klik gennemse. Her skal du så i den øverste boks vælge c: hvorefter du kan klikke dig ind til:
C:\ATI\SUPPORT\wxp-w2k-catalyst-?????????????\Driver\2KXP_INF
Her viser den 1 eller 2 "inf" filer og du vælger den ene og trykker åbn og ok.

Så skulle det være åbenbart hvordan du kommer videre. Såvidt jeg husker vil den vise de forskellige versioner, og du vælger den der passer til dit styresystem.

Jeg har et Nvidia grafikkort og kan derfor ikke køre driver rutinen til ende, da jeg så ville ødelægge min egen pc, hvilket jeg ikke er så interesseret i *s*
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
11. juli 2004 - 00:37 #15
tror sgu bare det er bedst at jeg går en hjem som har forstand på det!!!!!!!!
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
11. juli 2004 - 00:43 #16
men det der som du lige har skrevet at jeg ska gøre det der dims..
er det efter at jeg har fjernet de der ati drivere ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 00:50 #17
Du får den fulde historie:

Klik start | indstillinger | kontrol panel | tilføj/fjern programmer
Find alle underpunkter med ATI i navnet og afinstaller dem

Herefter åbner du en stifinder og kigger under c:\ati\support
Herunder skulle der gerne være en folder der hedder noget lignende:
wxp-w2k-catalyst-7-981-040127m-013420c
kan du finde den ?
Under den er der en folder der hedder driver og under den, en folder der hedder 2KXP_INF

Har du dem ?

Hvis du har, så luk computeren og sæt ATI grafikkortet i og genstart computeren. Hvis den spørger om en driver så blot tryk annuller. Ignorer alle advarsler.
Når du har skrivebordet så:

Højreklik skrivebordet og vælg egenskaber. Vælg indstillinger. Klik avanceret. Klik fanebladet kort. Klik Egenskaber. Klik fanebladet driver. Klik knappen opdater driver. I det nye billede klikker i "Installere fra en liste eller en bestemt placering". Næste billede klikker du "søg ikke, jeg vælger....". Tryk næste. Klik Har diskette/cd. klik gennemse. Her skal du så i den øverste boks vælge c: hvorefter du kan klikke dig ind til:
C:\ATI\SUPPORT\wxp-w2k-catalyst-?????????????\Driver\2KXP_INF
Her viser den 1 eller 2 "inf" filer og du vælger den ene og trykker åbn og ok.

Så skulle det være åbenbart hvordan du kommer videre. Såvidt jeg husker vil den vise de forskellige versioner, og du vælger den der passer til dit styresystem.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
11. juli 2004 - 00:53 #18
kigger på det i morgen..
der er nogle ting som irritere mig og må falde lidt ned og sove..
skriver i morgen når jeg har kigget på det!..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 01:16 #19
Ok, du bestemmer selvfølgelig selv om du vil følge mit råd.
Det er ikke sikkert at det vil lykkes, hvis det viser sig at f.eks der mangler agp/chipset drivere til bundkortet, men det er et forsøg værd efter min mening.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
11. juli 2004 - 01:18 #20
jeg gøre det i morgen..
ska bare sove..

har været på date, og har ikke hørt fra hende siden...
sååh..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 01:22 #21
Ok, Surt :(
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
11. juli 2004 - 01:24 #22
meget..
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
11. juli 2004 - 14:26 #23
heysa

jeg har haft slettet driverne ATI i tilføj og fjern programmer
fandt den der mappe..
slukket, sat mit ATI kort i, tændt, ignoreret de der advarsler
og skulle opdatere min driver, da jeg noget til
"Højreklik skrivebordet og vælg egenskaber. Vælg indstillinger. Klik avanceret.
Klik fanebladet kort. Klik Egenskaber. Klik fanebladet driver. Klik knappen opdater driver."

Når jeg kommer til "klik knappen opdatere driver"  er der ingen knap som hedder det :S
Ska lige siges at jeg kender lidt til windows og lidt til det punkt, og ved at jeg ikke er gået forkert..
Den er der ikke :S..
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
11. juli 2004 - 15:31 #24
jeg har oploadet et billede på mit webhotel så du kan se hvordan det ser ud!..
http://melholm.dk/problem.JPG  - den er i en 1280*1024

Der står 1 2 og 3 på boxene.
1 er det jeg startede med at åbne, 3 er det sidste..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 15:41 #25
Det var sørens. Den fejl har jeg vist aldrig set før, men jeg har fundet en side der giver en forklaring på problemet.
http://www.subwolf.org/v2/articles.php?article=1
Det lader til at du mangler chipset drivere. Fulgte der en cdrom med dit bundkort ?
Prøv at sætte den i og installer alle drivere den foreslår.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
11. juli 2004 - 15:44 #26
arhh..
jeg kan ikke så godt engelsk :S

Ja der fulgte en cd med..
og har installeret alle de ting som jeg kunne
men der kommer nogle gange sådan en "update" box hvor jeg kan updatere mine bundkort-drivere, men jeg kan ikke se om jeg allerede har installeret dem, eller om de rer kommet nogle nye.. :S
rimelig dårligt..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 15:50 #27
Download denne og kør den:
http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Det er et diagnose værktøj og når du har programmet åbent, klikker du bundkort | bundkort
og finder bundkortets navn. Det står i højre side.
Skriv det her så skal jeg finde de drivere du skal prøve at opdatere.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
11. juli 2004 - 15:56 #28
Okay mange tak fordi du at gøre det her for mig :)
har fået computeren omkring 03-03-2004 - og har ikke kunne spille på den..

Motherboard Navn    MSI 648F Neo (MS-6585 v5.0)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 16:02 #29
På denne side:
http://www.msi.com.tw/program/support/driver/dvr/spt_dvr_detail.php?UID=470&kind=1

er der 2 drivere du skal opdatere.
IDE
og
AGP

Du må selvfølgelig også opdatere de 3 andre, men de henvender sig blot ikke direkte mod det problem du har.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
11. juli 2004 - 16:05 #30
okay..

og når jeg har installeret dem, ska jeg så kunne se den der "opdatere driver" ??
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
11. juli 2004 - 16:08 #31
Kan se der er sket noget, for nu siger den at den har fundet ny hardware *gg*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 16:15 #32
Det lyder lovende. Så fyrer du blot cdrom'en af, når du kan komme afsted med det. Glem alt det med at opdatere driver og kør blot cdrom'en på normal vis :)
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
11. juli 2004 - 16:22 #33
så jeg ska bruge cd'en som følger med til grafikkortet ?..
eller ville det ikke være bedre hvis jeg hentede den nyeste driver til mit bundkort og brugte ?
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
11. juli 2004 - 16:24 #34
hov nej mente grafikkort istedet for bundkort *gg*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 16:33 #35
Det bedste vil være at hente den nyeste fra www.ati.com
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
11. juli 2004 - 16:34 #36
tænkte jeg også..
jeg henter den lige, og installere den, også må vi se hvad der sker :)

men lader ti lat det er er det rigtige det som du sagde at jeg skulle gøre :P
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 16:36 #37
Ja, jeg har faktisk oplevet det en gang før på en bærbar. Den var vildt underlig indtil jeg opdaterede bundkortsdriverne. Så ville den installere drivere til grafikkort og alt muligt *s*
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
11. juli 2004 - 17:09 #38
hey
det fuc**** kort virker stadig ikke!!
den går stadig kold

prøvede og gå ind i msconfig og slå nogle af de der programmer fra, da jeg følte at den brugte for meget tid på at loade dem, ihåb om at få dem væk, så jeg hurtigere kunne ændre skærmstørrelse osv..
men virker fanme stadig ikke!!!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 18:22 #39
Hmm... jeg tænker lige over det og vender tilbage. Det er blevet spisetid *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 19:40 #40
Prøv at sætte ATI kortet i. Start computeren og tryk umiddelbart efter F8 så du kan gå i fejlsikret tilstand. Højreklik Denne computer og vælg administrer. Vælg enhedshåndteringen og find ATI grafikkortet, højreklik det og vælg afinstaller. Gå derefter ind i tilføj/fjern programmer og fjern ATI kontrol panelet, ikke selve driveren. Genstart og hvis den vil installere en driver til grafikkortet, beder du den om selv at finde en driver. Sørg for at din driver cdrom sidder i cdrom drevet.

Ellers er jeg ved at gå kold, må jeg desværre indrømme :(
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
11. juli 2004 - 20:09 #41
Okay..
prøver det om lidt, tager lige en lille pause..
hvis du har msn, kan jeg så ikke få det?
hehe sgu nemmere end det her *gg*
min mail er
morten@havanese.dk
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
11. juli 2004 - 20:20 #42
og hvis det ikke hjælper det sidste som du sagde - hvad ska jeg så gøre :S
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 20:36 #43
Jeg giver ikke min msn fra mig, sorry *s*
Find en kammerat der har prøvet at skifte grafikkort før, loade drivere osv. og få ham til at hjælpe. Måske han kan se noget som du ikke kan se og som jeg ikke har tænkt på at bede dig om at holde øje med.
Jeg skal gerne assistere her i spørgsmålet, mens han kigger på din pc. Men det at du skal skifte grafikkort for at kunne svare hele tiden gør ikke opgaven lettere.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
11. juli 2004 - 20:39 #44
jeg kender ingen som kan komme forbi for at hjælpe mig :S
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 20:44 #45
Hvor bor du henne i verden ?
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
12. juli 2004 - 00:58 #46
Omkring Slagelse..
men besøgte en veninde hvis bror er computer nørd, og næste gang han kom forbi ville hun hører om han ikke kunne kigge på min computer..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juli 2004 - 01:13 #47
Ok, fint. Jeg kender jo nogle af de seje gutter herinde, men mener ikke nogen af dem bor omkring Slagelse. Ellers kunne jeg nok have formidlet en kontakt.

Jamen du skriver blot igen, hvis han skulle får brug for assistance.

Held og lykke med det :)
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
12. juli 2004 - 01:18 #48
jo tak..

Og ska nok skrive igen..
lidt derfor at jeg ville have dit msn eller noge tandet som jeg hurtigt på en måde kunne få fat på dig :)..
Men ved ikke om hvor lang tid der ville gå!..

Hehe sider med Counter Strike Condition Zero som jeg har haft fået i Praktik gave efter at havde været i en Merlin i 14 dage - og kan jo ikke spille jo :(
rimelig røv!.. *g*
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
12. juli 2004 - 11:37 #49
TonnyBrandt
- kunne det ikke tænkes det kunne være noget køling eller strøm problem ?..
og hvis ja - hvordan kan jeg så finde ud af det?..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juli 2004 - 12:09 #50
Køling tvivler jeg stærkt på, men du kan prøve at køre uden den ene side på kabinettet, så er det ihvertfald ikke det.
Strøm, tjaa måske. Jeg kiggede på dette billede af dit kort:
http://www.sapphiretech.com/media/9600xt/9600xtc29TOP.jpg
Det ser ud til at det er et af de kort hvor der skal ekstra strøm til. Jeg tænker på det gule stik i toppen af bagkanten. Det har du sat strøm til, ikke ?
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
12. juli 2004 - 23:55 #51
WHF..

Det stik har jeg ikke!!...
så er det sgu et defekt kort jeg har !

har overhoved ikke det gule stik, men der er huller og plads til det!..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juli 2004 - 00:11 #52
Ok, det kan være at de efterfølgende har fundet ud af at kortet ikke behøvede den ekstra strøm, men det kan så være at din AGP port ikke kan levere strøm nok til kortet når det virkeligt skal arbejde.
Hvis jeg får tid, skal jeg prøve at downloade manualen til dit bundkort og se om man kan give AGP porten mere strøm. Det kan man på nogle bundkort.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 00:16 #53
okay - ellers har jeg den liggende, hvor du kan skrive hvad jeg ska kigge efter, også kan jeg lige hurtigt glugge ?..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juli 2004 - 00:25 #54
Du skal ind under Frequency and voltage control. Der kan du prøve at sætte AGP volt til 1.7 istedet for 1.6. Maximum er 1.8 men vi må hellere lade være med at gå helt op med det samme.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 00:27 #55
ska jeg kigge i bios'en.. eller i bogen  om hvad den ska stå på ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juli 2004 - 00:34 #56
Jeg tror vore indlæg krydsede hinanden *s*
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 00:36 #57
hvad mener du ?..

prøver lige og kigge i bogen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juli 2004 - 00:39 #58
Jeg skrev jo du skulle prøve at sætte AGP på 1,7 volt ????
Det gør du under Frequency and voltage control.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 00:40 #59
ja og gøre jeg det i bios'en ?
du skriver jo ikke hvor *gg*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juli 2004 - 00:44 #60
Sorry, ja, det gør du i bios under det menupunkt der hedder Frequency and voltage control *G*
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 00:45 #61
hehe har forstået hvad menuen hedder *ggg*..
du skrev bare ikke hvor, derfor vi krydsede hinanden *gg*..

så jeg ska sætte den på 1,7 volt, og sætte mit ATI kort i, også skulle det virke..
hvis ikke, ska jeg prøve og sætte den på 1,8 volt for at se om det virker ???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juli 2004 - 01:01 #62
Ja, det ville jeg gøre, blot for at finde ud af om det er et strøm-problem.
Så start med 1.7 volt og laver den det samme fis så prøv med 1.8 volt.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 01:03 #63
okay prøver lige hurtigt her om lidt..
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 01:26 #64
hey mig igen..
bruger min bærbar til at skrive fra..

det virker ikke!..
ved ikke hvad fejlen så er ?..

satte den til 1,7 volt - vikrede ikke, satte den til 1,8 volt virkede ikke..
så så jeg noget som hed AGP/PCI ?? som stod på 66,0/33,0 og satte den til 80,0/60,0 vist nok, også 1,7 volt - virkede ikke..
- altså bare for at prøve noget...
tror det er strømmen som mangler..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juli 2004 - 07:29 #65
Ok, husk at sætte den tilbage til standard, altså agp-volt 1,6 volt og agp/pc til 66/33
Agp/pci er hastigheden på portene.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 10:19 #66
har jeg gjort..

men hvad kan jeg så gøre?..
det er som om når den starter, at den mangler noget, eller at der er noget som forstyrre den...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juli 2004 - 10:23 #67
Det eneste jeg kan komme i tanke om er dette. http://www.arlet.dk/spybothjt.htm
Følg vejledningen og smid en HiJackThis log herind. Du må ikke selv begynde at fixe noget, men vente til jeg fortæller dig hvad du skal gøre.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 10:45 #68
det var da godt nok den dårligste brugs"forvirring" jeg nogle sinde har set!..

fattede ikke en skid om hvad fanden jeg skulle gøre....
det handlede jo mere om hvad han skulle gøre - ikke mig.....
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juli 2004 - 10:52 #69
Du skal downloade hijackthis og køre programmet. Så trykker du scan og bagefter save log. Denne log skal du kopiere ind i et indlæg her, så jeg kan fortælle dig hvad du må fixe.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 10:55 #70
her er loggen..
kommer i næste indlæg
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 10:55 #71
Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 10:58:41, on 13-07-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Philips ToUcam Camera\VProperty.exe
C:\Programmer\Save\Save.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\Pop3trap.exe
C:\Programmer\Microsoft Hardware\Mouse\point32.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\pccguide.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCClient.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe
C:\Programmer\MSI\Live Update 3\LMonitor.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Documents and Settings\Morten Elholm\Application Data\bhon.exe
C:\WINDOWS\System32\NDrv.exe
C:\valve\steam\steam.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\MSI\Core Center\CoreCenter.exe
C:\Programmer\MSI\SecureDoc\Logon.exe
C:\Programmer\Samurize\Client.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\Tmntsrv.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCPFW.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\Download\hijachthis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/sb/ymsgr6/*http://www.yahoo.com/ext/search/search.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/sp/ymsgr6/*http://www.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://melholm.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/su/ymsgr6/*http://www.yahoo.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/sb/ymsgr6/*http://www.yahoo.com/ext/search/search.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/sp/ymsgr6/*http://www.yahoo.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/su/ymsgr6/*http://www.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\PROGRA~1\Yahoo!\COMPAN~1\Installs\cpn\ycomp5_3_12_0.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {1B7D753B-1981-4bd2-91F3-6D055EE113A0} - C:\WINDOWS\System32\NDrv.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\PROGRA~1\Yahoo!\COMPAN~1\Installs\cpn\ycomp5_3_12_0.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ToUcamVProperty] C:\Programmer\Philips ToUcam Camera\VProperty.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WhenUSave] "C:\Programmer\Save\Save.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Pop3trap.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\Pop3trap.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [pccguide.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\pccguide.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCCClient.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCClient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RealTray] C:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe SYSTEMBOOTHIDEPLAYER
O4 - HKLM\..\Run: [LiveMonitor] C:\Programmer\MSI\Live Update 3\LMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKCU\..\Run: [Tsto] C:\Documents and Settings\Morten Elholm\Application Data\bhon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [NDrv] C:\WINDOWS\System32\NDrv.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: Samurize.lnk = C:\Programmer\Samurize\Client.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: CoreCenter.lnk = C:\Programmer\MSI\Core Center\CoreCenter.exe
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: SecureDoc.lnk = C:\Programmer\MSI\SecureDoc\Logon.exe
O4 - Global Startup: Slim Multimedia Keyboard.lnk = C:\Programmer\Slim Multimedia Keyboard\MagicKey.exe
O8 - Extra context menu item: &Yahoo! Search - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycsrch.htm
O8 - Extra context menu item: Yahoo! &Dictionary - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycdict.htm
O8 - Extra context menu item: Yahoo! &Maps - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycdict.htm
O9 - Extra button: Messenger - {4528BBE0-4E08-11D5-AD55-00010333D0AD} - C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\yhexbmes0521.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Yahoo! Messenger - {4528BBE0-4E08-11D5-AD55-00010333D0AD} - C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\yhexbmes0521.dll
O9 - Extra button: Real.com - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - C:\WINDOWS\System32\Shdocvw.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {9EB320CE-BE1D-4304-A081-4B4665414BEF} (MediaTicketsInstaller Control) - http://www.mt-download.com/MediaTicketsInstaller.cab
O16 - DPF: {B9191F79-5613-4C76-AA2A-398534BB8999} (YAddBook Class) - http://us.dl1.yimg.com/download.yahoo.com/dl/installs/suite/yautocomplete.cab
O16 - DPF: {BAC01377-73DD-4796-854D-2A8997E3D68A} (Yahoo! Photos Easy Upload Tool Class) - http://us.dl1.yimg.com/download.yahoo.com/dl/installs/ydropper/ydropper1_3us.cab
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 10:56 #72
jeg går ned og tager morgenmad
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juli 2004 - 11:17 #73
Start Hijackthis igen og tryk scan. Så markerer du disse punkter og fixer dem:

O2 - BHO: (no name) - {1B7D753B-1981-4bd2-91F3-6D055EE113A0} - C:\WINDOWS\System32\NDrv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WhenUSave] "C:\Programmer\Save\Save.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Tsto] C:\Documents and Settings\Morten Elholm\Application Data\bhon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NDrv] C:\WINDOWS\System32\NDrv.exe
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O16 - DPF: {9EB320CE-BE1D-4304-A081-4B4665414BEF} (MediaTicketsInstaller Control) - http://www.mt-download.com/MediaTicketsInstaller.cab

Derefter klikker du start | kør, skriv msconfig og tryk enter. På fanebladet start fjerner du krydset i disse punkter:

[nwiz] nwiz.exe /install
[NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
[NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit

Genstart og lav en ny log og smide den herind til kontrol.

(de 3 punkter du skulle fjerne i msconfig hører til det nvidia kort som åbenbart er det du skifter med)
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 13:26 #74
ska jeg lave en log fra hijackthis ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juli 2004 - 13:38 #75
Ja, sådan at jeg kan se at punkterne nu er fjernet.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 13:39 #76
okay..
genstarter lige så..
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 13:42 #77
her er loggen...
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 13:42 #78
Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 13:44:38, on 13-07-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Philips ToUcam Camera\VProperty.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\Pop3trap.exe
C:\Programmer\Microsoft Hardware\Mouse\point32.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\pccguide.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCClient.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe
C:\Programmer\MSI\Live Update 3\LMonitor.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\valve\steam\steam.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\MSI\Core Center\CoreCenter.exe
C:\Programmer\MSI\SecureDoc\Logon.exe
C:\Programmer\Samurize\Client.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\Tmntsrv.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCPFW.exe
D:\Download\hijachthis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/sb/ymsgr6/*http://www.yahoo.com/ext/search/search.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/sp/ymsgr6/*http://www.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://melholm.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/su/ymsgr6/*http://www.yahoo.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/sb/ymsgr6/*http://www.yahoo.com/ext/search/search.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/sp/ymsgr6/*http://www.yahoo.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/su/ymsgr6/*http://www.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\PROGRA~1\Yahoo!\COMPAN~1\Installs\cpn\ycomp5_3_12_0.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\PROGRA~1\Yahoo!\COMPAN~1\Installs\cpn\ycomp5_3_12_0.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ToUcamVProperty] C:\Programmer\Philips ToUcam Camera\VProperty.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Pop3trap.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\Pop3trap.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [pccguide.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\pccguide.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCCClient.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCClient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RealTray] C:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe SYSTEMBOOTHIDEPLAYER
O4 - HKLM\..\Run: [LiveMonitor] C:\Programmer\MSI\Live Update 3\LMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: Samurize.lnk = C:\Programmer\Samurize\Client.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: CoreCenter.lnk = C:\Programmer\MSI\Core Center\CoreCenter.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: SecureDoc.lnk = C:\Programmer\MSI\SecureDoc\Logon.exe
O4 - Global Startup: Slim Multimedia Keyboard.lnk = C:\Programmer\Slim Multimedia Keyboard\MagicKey.exe
O8 - Extra context menu item: &Yahoo! Search - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycsrch.htm
O8 - Extra context menu item: Yahoo! &Dictionary - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycdict.htm
O8 - Extra context menu item: Yahoo! &Maps - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycdict.htm
O9 - Extra button: Messenger - {4528BBE0-4E08-11D5-AD55-00010333D0AD} - C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\yhexbmes0521.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Yahoo! Messenger - {4528BBE0-4E08-11D5-AD55-00010333D0AD} - C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\yhexbmes0521.dll
O9 - Extra button: Real.com - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - C:\WINDOWS\System32\Shdocvw.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {B9191F79-5613-4C76-AA2A-398534BB8999} (YAddBook Class) - http://us.dl1.yimg.com/download.yahoo.com/dl/installs/suite/yautocomplete.cab
O16 - DPF: {BAC01377-73DD-4796-854D-2A8997E3D68A} (Yahoo! Photos Easy Upload Tool Class) - http://us.dl1.yimg.com/download.yahoo.com/dl/installs/ydropper/ydropper1_3us.cab
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juli 2004 - 13:54 #79
Det ser fint ud.

Der var en ting jeg først kom i tanke om bagefter og det var at du også skulle have deaktiveret denne i msconfig:
Samurize

Så klik start | kør, skriv msconfig og tryk enter. På fanebladet start fjerner du krydset i Samurize:

Genstart computeren med ATI grafikkortet i og prøv så at se om du kan installere driveren til ATI kortet. Gerne den nyeste som du jo allerede har hentet ned.

(Vi kan altid aktivere Samurize igen senere. Deaktiveringen er kun for at sikre at den ikke forstyrrer)
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 13:56 #80
så jeg ska først slette ATI driverne..
gå ind i msconfig og deaktivere Samurize..

og sætte AIT kortet i, installere driverne, og genstarte og se om det virker ?..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juli 2004 - 14:07 #81
Ja, det er korrekt *s*
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 14:15 #82
okay hehe..
skriver lige om 2 min...
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 14:38 #83
heysa

Det virker ikke..
den loader fint, og msn åbner osv.
men lige så snart jeg højre klikker for at øndre skræm størrelsen, går den kold.
jeg prøvede og sætte den på 1,7 volt istedet for 1,6 - hjalp ikke...
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 15:14 #84
er du der..
eller tænker du over hvad jeg ska gøre ? :S
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juli 2004 - 15:18 #85
Jeg er på arb. og sjovt nok mener de jeg skal lave noget alvorligt ind imellem, derfor er jeg ikke altid til stede.

Jeg tænker lidt over det og får jeg nogen ideer, vender jeg tilbage.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 15:22 #86
okay..

hvor arbejder du da henne ?..
har du evt. nogen jeg kan henvende mig til som du tror/ved der har mit svar?..

eller efter det her, hvad tror du så hvad fejlen er ?..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juli 2004 - 15:33 #87
Muligvis en konflikt imellem de installerede Nvidia drivere og ATI driveren, men jeg tør ikke råde dig til at afinstallere nvidia-driverne, hvis nu vi render ind i at du ikke kan få dem ind igen, og dermed ikke rigtigt kan bruge din computer.

Jeg er ret sikker på at de fleste herinde kunne få den i luften hvis vi havde fingrene i den og kunne se hvad den laver, men som sagt kender jeg ingen der bor i nærheden af dig.

Og jeg er systemadministrator i en større dansk virksomhed.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 15:41 #88
arrhh..

men hvis du kender noget, som jeg kan gøre som kan vise lidt om, om det er det med de drivere, kan du jo sige til..
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. juli 2004 - 15:46 #89
eller du kan ikke høre nogle af de andre, og høre hvad vi evt. gøre galt ?..
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
14. juli 2004 - 17:15 #90
Hey Tonny..

hvad ska jeg gøre med mit grafikkort?..
ville det evt. hjælpe og tage Windows Update ?..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. juli 2004 - 17:23 #91
Hvordan er du forbundet til internettet ?
Det jeg tænker på er om du har en router eller ej.
Hvis du ikke har, er der måske en mulighed for at fjernstyre din computer over internettet. Så vil jeg kunne undersøge den og se om jeg kan se hvad der er galt.

Ellers er der ikke andet for, end at vente på ham du kendte, der kunne se på computeren.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
14. juli 2004 - 17:27 #92
Ja jeg sider bag en router..
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
15. juli 2004 - 19:27 #93
Du har ikke andre foreslag ?..
udover at jeg ska vente på at ham der som måske ville kigge på min computer?..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juli 2004 - 21:30 #94
Du er velkommen til at lukke spørgsmålet og oprette et nyt, så du kan få friske øjne på problemet.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
15. juli 2004 - 21:59 #95
ved ikke om det ville hjælpe ?..
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
04. august 2004 - 11:58 #96
Tonnybrandt..

håber du stadig læser det her..
men her er min email, skriv til mig - ska lige have fat på dig ang. det der grafikkort..

- morten@melholm.dk
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. august 2004 - 12:20 #97
Jeg er her stadig. Kan du ikke skriver her i hvilken anledning du vil have fat på mig ?
Jeg udleverer normalt ikke min emailaddresse til brugere på Eksperten.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
04. august 2004 - 12:26 #98
jo kan jeg godt..

jeg har formateret min computer, og har installeret xp igen og alle drivere..
og mit nye gfx kort (ati) går stadig kold som før..
har ikke taget win-update..

er det gfx kortet eller bundkortet der er noget galt ?..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. august 2004 - 12:30 #99
Det er grafikkortet, så. Det virker jo med dit gamle geforce kort, så det kan ikke være bundkortet.
Hvis der er garanti på det ville jeg sende det tilbage, men forinden ville det være fint hvis du kunne afprøve grafikkortet i en kammerats computer. Gør den det også i den, er du 110% sikker på at der er en fysisk fejl i grafikkortet, og det kan forklare ale de problemer du har haft med det.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
04. august 2004 - 12:33 #100
jeg har ikke rigtigt en kamerat jeg kan besøge som har 8x apg :S..
så ska jeg være heldig, men jeg forsøger og finde en..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. august 2004 - 12:35 #101
Det er ligegyldigt om det er 8* agp eller 4* agp. Fejlen skal nok vise sig alligevel er jeg overbevist om.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
04. august 2004 - 12:38 #102
okay..

men nu har jeg skrevet en mail til ham jeg købte det af (digital-nord.dk) mener jeg hans side hed, om at jeg sender det tilbage, da det ikke virker, i håb om at få et tilbage som virker..
og hvis han siger der ikke er noget galt med det - så ved jeg sgu ikke hvad fejlen er..

jeg syns, bare det den ikke virker på min, at det er grundlag nok til at sende det tibage - syns jeg...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. august 2004 - 12:47 #103
Du er nok lige nødt til at forklare ham at den godt kan vise skærmbilledet med windows default driver, men med Ati's driver går den kold og at du har prøvet at geninstallere osv og intet hjælper.

Bare så han ikke bare prøver at sætte det i en maskine og får et billede på, og sender det tilbage til dig.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
04. august 2004 - 12:53 #104
ja det er rigtigt nok..
har skrevet det med at jeg har geninstalleret
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
05. august 2004 - 16:49 #105
Tonnybrandt..

jeg ska lige høre, passer et GF4 Ti4200 på et MSI 648f Neo ?..

Mere fordi det er mit gamle grafikkort, og jeg vil godt have det til at virke sådan midlertiddigt, nu hvor det nye er sendt tilbage..
Men med det gamle, fryser billedet i et spil..
er det en ny driver jeg ska have til grafikkortet?..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. august 2004 - 20:17 #106
Ja, det passer fint, og er faktisk et ret godt grafikkort. Jeg kører selv med et sådant kort. Download den nyeste driver fra www.nvidia.com så burde det spille.
Et sådant kort kan køre Battlefield flydende, så det er ikke et ringe kort.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
05. august 2004 - 20:20 #107
okay - jeg har hentet den nyeste driver, og den driller stadig..
altså fryser stadig..

jeg har geninstalleret windows ska de lige siges..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. august 2004 - 21:11 #108
Fra denne side:
http://www.memtest86.com/#download1
Hent denne memory tester:
http://www.memtest86.com/memt31a.zip
udpak den og kør den. Den vil generere en diskette som kan teste din ram. Når den også fryser med et sådant grafikkort må fejlen ligge et andet sted end grafikkortet.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
05. august 2004 - 22:06 #109
så hvad gøre det program så ?..

og skal jeg bruge en diskette for at programmet kan virke ??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. august 2004 - 23:01 #110
Ja, den vil generere en diskette, og den starter du med i floppydrevet. Den tester så dine ram for dig. Blot lad den stå på standardindstillinger og lad den køre i ½-1 time.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
05. august 2004 - 23:06 #111
og hvad ska den vise?..
altså hvad gøre den ?..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. august 2004 - 23:17 #112
Den tester dine ram, og er der fejl på dem skal den nok finde dem.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
05. august 2004 - 23:19 #113
okay..

har du en metode til at se om det er bundkortet?..
tror faktisk nærmere det er det..
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
05. august 2004 - 23:28 #114
har lige prøvet og lege lidt med det..
og da jeg ikke er særlig god til engelsk forstår jeg ikke manualen..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. august 2004 - 23:29 #115
Nej, desværre. Jeg fejlsøgte en computer igår og måtte give op idet jeg ikke kunne sige om det var bundkort eller cpu. Jeg kender ikke til sådanne programmer til et msi board. Hvis de findes er de normalt lavet af producenten af motherboardet og jeg har aldrig hørt om den slags programmer fra msi.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
05. august 2004 - 23:31 #116
øv..

hvordan kan jeg ellers finde ud af det?..
om det er bundkortet ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. august 2004 - 23:37 #117
Tjaa... den eneste sikre måde jeg kender, er at afprøve alle dine dele i et andet bundkort.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
05. august 2004 - 23:39 #118
mit grafikkort virker i min gamle computer..
som er den første computer aldi solgte - deres 1 GHz..
så går ud fra det er bundkortet..
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. august 2004 - 15:20 #119
hey igen..

jeg har lige fået skiftet det gfx kort - radeon 9600xt..
og den går stadig kold!.. :S
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2004 - 16:34 #120
Jeg har lige skimmet spørgsmålet igennem og hold da ferie vi har fået skrevet meget.
Jeg tror det er på tide at skære igennem og simpelthen skifte bundkortet. Du har testet ram og det er jo ikke grafikkortet, det har du lige fået skiftet, så er der kun cpu og bundkort tilbage og det mest sandsynlige er bundkortet.
Hvis du køber samme mærke og ca. model behøver du ikke at geninstallere:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40238

Du bestemmer selv om du vil købe boardet, men vi kører i ring her og kommer ikke et skridt videre. Det er på tide at gøre noget drastisk.
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. august 2004 - 16:44 #121
ja tror også det er boaret..

men jeg kan jo få min "dealer" - www.cable-team.dk til at få det skiftet måske :)..
istedet for at købe det, da der stadig er garanti på jo
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2004 - 16:52 #122
Det synes jeg du skal gøre. Jeg ved ikke om du har prøvet at sætte en cpu-køler i før, men nogen gange er det altså ikke helt let. En P4 er ikke så slem, så det gik nok alligevel, men hvorfor løbe risikoen når der er garanti på den *s*

Så afsted med den, og jeg skal nok holde fingrene krydset for at du får en problemfri maskine tilbage *s*
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
13. august 2004 - 17:06 #123
han ringer til hans leverandøre her på mandag..
så blir spændene og se hvad der sker..
spurgte om han ville have kortet eller hele computeren, og tjekke for dvs. fejl, men han skrev at han skulle ringe først..

men hehe ja, vi har skrevet meget..