Avatar billede michael-dhif Nybegynder
22. februar 2001 - 14:26 Der er 17 kommentarer

Guiden er forsvundet

Hej,

Jeg ved ikke hvad jeg har gjort, men den guide som kom frem når jeg lavede f.eks. en underformular kommer ikke frem mere.

Er der nogen som kan hjælpe med at få den frem igen
Avatar billede saubermacher Nybegynder
22. februar 2001 - 14:30 #1
Det er ikke så svært - set din office cd i og set kryds i \'guider\' under punktet access(eller hvor det nu er du taler om) og så virker det igen.
Avatar billede michael-dhif Nybegynder
22. februar 2001 - 14:38 #2
Det er prøvet unden succe
Avatar billede moses Praktikant
23. februar 2001 - 08:57 #3
Jeg har været ude for, at mine guides lige pludselig var væk !!
Jeg gjorde det, at jeg gik ind i setup, som saubermacher (thi hi) lige har skrevet. Men jeg fjernede alle guides, hvorefter jeg installerede dem igen - og det hjalp.
Der er to grupper guides \"Typical\" og \"Advanced\". Form guiden ligger i \"Typical\" delen, der installeres ved \"Typisk installation\".
Avatar billede moses Praktikant
23. februar 2001 - 08:58 #4
MEN MEN
Du skal ikke bruge \"Typisk\" installation, men \"Custom\" eller hvad den nu hedder på dansk.
Det er kun der du selv kan definere, hvad du vil have installeret eller afinstalleret.
Avatar billede michael-dhif Nybegynder
23. februar 2001 - 10:43 #5
Hej Moses

Jeg får ikke lov til at afinstallere guiden, jeg har så prøvet at afinstallere  hele office-pakkken og så installere den igen, men uden succe.

Har du evt. andre ideer.
Avatar billede moses Praktikant
23. februar 2001 - 13:47 #6
Hvis du ved geninstalleringen valgte Custom og satte kryds ved alt, hvad der var at sætte kryds ved, så ved jeg ikke, hvad der er galt.

Det er sikkert farven på silketrykket på det PCMCIA-kort, som du satte i din lille håndholdte PC, som forstyrrer kommunikationen imellem den håndholdte og PC på COM1 porten. Det forårsager sikkert et ekstra skift i det seriel-til-parallelle skifteregister lige bag COM-porten, så den trigger din sekundære bus chip til i et kort øjeblik at gå i tristate på den negative flanke og dermed få den tredie kontrollysdiode i nederste venstre hjørne af dit motherboard til at lyse lidt længere, så den udvikler 1/100000 W mere effekt, som så sænker modstanden på den lille SMD-diode, som skal sikre mod overgang ved statisk elektricitet ind igennem frontpanelets mikrofonindgang. Hvis og kun hvis du med din lillefinger rørte ved denne mikrofonindgang 2-3 mSek efter at du trykkede på Wizard-knappen, kan det ske, at lige netop denne wizard disables irreversibelt.

Det kan også bare være en simpel softwarefejl, men det er sjældent !

:-)
Avatar billede kasseper Nybegynder
23. februar 2001 - 13:55 #7
grunden til at de kan forsvinde er at du evt. arbejder med en kopi. og ikke den oprindelige database.
Når du laver en kopi af din base, refereres der lidt på kryds og tværs og så slå Access guiderne fra. Det står i hjælpen et eller andet sted.
Prøv evt. at oprette en ny base og se om ikke at guiderne nu er der igen...Ellers kan det være at det er som de andre siger.
Avatar billede region Nybegynder
27. februar 2001 - 15:53 #8
Under din toolbox er der en control wizard, som ligner den tryllestav du bruger under build funktionen. Det er denne der er koblet fra
Klik på den igen og din wizard virker igen.

Det samme skete for mig for noget tid siden.
Avatar billede region Nybegynder
27. februar 2001 - 15:57 #9
handlingsmetode :

gå i design på en formular.
vælg menuen view
vælg toolbox
blandt alle dine toolbox funktioner har du også denne tryllestav som tager sig af dine wizards.
klik på denne så den igen bliver aktiv

vupti...
Avatar billede moses Praktikant
28. februar 2001 - 14:54 #10
Jeg var ellers overbevist om, at det var den SMD komponenent !!
Avatar billede region Nybegynder
28. februar 2001 - 15:09 #11
SMd..???
Avatar billede moses Praktikant
01. marts 2001 - 14:42 #12
Ja ;-)

Se 23/02 2001 13:47:36  :o)
Avatar billede region Nybegynder
01. marts 2001 - 15:15 #13
Okay konklussion....lige mine ord pånær det med microfonindgangen.....Den havde jeg ikke med.

Jeg troede det var KUPAS i 4\'de, exponeret med relationsværdien af Kirchoffs 3 lov der relaterede i de resulterende strømme fra knudepunktets centerlinie ud til hvert knudepunkt.

Desuden kunne Eulers talrelationer ligeledes have indflydelse.

( godt nok er du ikke sort og bærer ikke skæg...så er du mon gud...!! )
Avatar billede mansoor Nybegynder
25. marts 2001 - 08:45 #14
Hej Region!

Jeg har netop samme problem, jeg har prøvet at følge din fremgangsmåde uden det gav succe, har du en anden måde jeg kunne prøve
Avatar billede region Nybegynder
25. marts 2001 - 09:57 #15
Er du sikker på det er den rigtige knap du har aktiveret...

Prøv lige at give mig din mail adresse, så sender jeg et lille billede der viser knapperne.
Avatar billede region Nybegynder
25. marts 2001 - 10:09 #16
Hvis guiden er forsvundet og man har mistanke til at det har en sammenhæng med andre tiltag på maskinen kan flg. ligeledes gøres.

Indsæt din office CD
Vælg at du vil tilføje / redigerer installation
Gå ned under access og vælg så guider
eksekver installation.

PS.

Du skal ikke fjerne afkrydsningen i de allerede markerede felte for andre programmer for derved fjerner du disse. Lad derfor alleafkrydsninger være pånær den i access hvor du tilføjer guider.
Såfremt disse er markeret skal du måske prøve at deaktiverer og aktiverer dem igen.
Avatar billede mansoor Nybegynder
25. marts 2001 - 17:17 #17
Dette er også prøvet uden succe