Avatar billede karsten_larsen Praktikant
10. juli 2004 - 20:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken font er dette?

Hvilken font er der brugt til menu´en på denne side
http://debat.pcworld.dk/default.asp. Den er utrolig skarp og klar.

:-) karsten_larsen
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
10. juli 2004 - 20:28 #1
Arial 10pt med caps
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. juli 2004 - 20:53 #2
den ser skarp og klar ud pga af den ikke er lavet i photoshop :) plus en hvid skifttype på mørk baggrund tit kan se skarp ud.

hvis du sidder og laver tekst i photshop så prøv at slå anti-aliasing af(none) det er symboliseret med 2 a'er og ligger oppe i toppen. den står sikker på crisp eller lign som gør skriften ikke bliver fuldstændig klar.
Avatar billede rekman Nybegynder
10. juli 2004 - 21:05 #3
kan lige reklamere for en website, som kan genkende UTROLIG mange fonte: www.whatthefont.com
Du uploader simpelthen et billede af den font du søger navnet på, og så scanner den billedet. Og vupti. Så er fonten fundet. Har endnu ikke været ude for en font, som den ikke har fundet!
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
11. juli 2004 - 00:09 #4
Tak for hjælpen alle sammen. Kreativemedie vil du lave et svar?

:-) Karsten
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. juli 2004 - 00:21 #5
det var så lidt :)
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
11. juli 2004 - 02:14 #6
Så lidt :)
Avatar billede avlastenok Nybegynder
11. juli 2004 - 11:42 #7
svar på hvad front de , de er  Trebuchet MS  str 8.5
Avatar billede helgj60 Nybegynder
12. juli 2004 - 13:31 #8
style-sheetet til hjemmesiden siger Trebuchet 11 pkt.