Avatar billede ibob Nybegynder
22. februar 2001 - 14:18 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hente artikler fra en fremmed webserver

Hej Allesammen,

Jeg ville høre om der er en der har en løsning på mit problem. Jeg er ved at oprette et nyhedssite, hvor jeg vil hente artikler fra f.eks. www.berlingske.dk. Hvordan kan jeg lave en .asp side som henter artiklerne automatisk????
Avatar billede brain Nybegynder
22. februar 2001 - 14:19 #1
Det må man ikke. Du kan ringe til berlingske, og aftale at få adgang til en fil fra dem, men der er regler for hvor meget af teksten du må gengive. Du må ikke gengive en hel artikel...
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
22. februar 2001 - 14:19 #2
Hvilket ikke er tilladt og derfor ikke hører til på eksperten! :P

Men du kan vel bare include dem....
Avatar billede brain Nybegynder
22. februar 2001 - 14:19 #3
....og det er sikkert ikke gratis....
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
22. februar 2001 - 14:22 #4
Men jeg tror det er www.comon.dk der tilbyder en måde og få gratis it nyheder på din side
Avatar billede ibob Nybegynder
22. februar 2001 - 14:47 #5
Det er rent faktisk tilladt, så længe jeg laver en kilde angivelse under artiklen.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
22. februar 2001 - 14:50 #6
Så kan du gøre det med en iframe, det er dog lidt en klodset måde....
<iframe src=\"http://www.berlingske.dk/artikel.asp?id=20939239 width=100 height=100>

Så kan du vel selv finde ud af og angive bredde højre og url til artiklen.....
Avatar billede Jman Praktikant
22. februar 2001 - 15:05 #7
lytter
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
22. februar 2001 - 15:07 #8
ja eller

<? include \"http://www.berlingske.dk/artikel.asp?id=20939239\" ?>

Hvis man ikke kan lide iframes som mig :O)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
22. februar 2001 - 15:07 #9
FEJL! hovsa sådan her:

<? include \"http://www.berlingske.dk/artikel.asp?id=20939239\" ?>

Avatar billede ®azzer® Nybegynder
22. februar 2001 - 15:08 #10
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
22. februar 2001 - 15:08 #11
hvor er det latterligt!! Nå men det semikolon tegn efter stien skal ikke være der! Eksperten smider det ind uanset hvad jeg gør.
Avatar billede soerens Nybegynder
22. februar 2001 - 15:19 #12
Man KAN også \"grabbe\" siden vha. komponenter som ASPTear, smide dem igennem sin egen, lille \"parser\" og så vise output\'et på HELT sin egen måde, men det er vist så tæt på ulovligt som man overhovedet kan komme det.... ;-)

Mht. IFRAME\'s, så har Netscape det vist ikke så godt med sådan noget?

Jeg ved ihvert fald at NS 4.x overhovedet ikke understøtter IFRAME\'s og derfor ikke vil vise dem.

Tjek evt. denne URL:
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/040600-1.shtml

Nede i bunden er der et link til en artikel om hvordan man benytter ASPTear.

/SørenS.
Avatar billede soerens Nybegynder
22. februar 2001 - 15:56 #13
...du kan også vise nyheder fra DR på din side, se følgende link:

http://www.dr.dk/nyheder/special/webside/

Driver du et større website kan du også få et \"newsfeed\" fra dem (kontakt dem, hvis dette er tilfældet. Jeg ved OFiR gør det (har arbejdet hos dem), men ka\' ved gud ikke huske hvordan :-(

/SørenS.
Avatar billede ibob Nybegynder
22. februar 2001 - 16:13 #14
Jeg takker en gammel kollega :-)
Avatar billede soerens Nybegynder
22. februar 2001 - 16:23 #15
Tak selv for de 300 point ;-)

Øh, gammel kollega? Shiiiit, jeg ka\' ikke gætte hvem du er. Måske fra drift?

/SørenS
Avatar billede ibob Nybegynder
22. februar 2001 - 16:33 #16
Nope, hotline på SA :-)
Avatar billede soerens Nybegynder
22. februar 2001 - 16:39 #17
Nåååh, ok. Jeg var ekstern konsulent fra Jensen Consulting, sad hos Jobavisen i 7-8 måneder op til Det Store Navneskift(tm).

Vi er nok ikke rendt ind i hinanden så ;-)

/SørenS.