Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
10. juli 2004 - 16:05 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ændrer jeg stifinders start folder

Når jeg højreklikker på startknappen og vælger Stifinder, vil jeg gerne have Stifinder til at starte i roden på C, altså her: C:\. Som det er nu starter den i C:\Documents and Settings\Menuen start. Jeg vil gerne kunne højreklikke og vælge Stifinder sådan at den starter i roden på C.
Avatar billede squashguy Nybegynder
10. juli 2004 - 16:08 #1
Det er nemmere måske bare at trykke Win+E ?
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
10. juli 2004 - 16:13 #2
Den genvej kendte jeg ikke. Men hvordan får jeg mon adgang til egenskaber for de genveje der ligger når man højreklikker på Startknappen. Hvis jeg kan få fat i egenskaber for Stifinder der tror jeg at jeg kan sætte den op til at starte i C:\
Avatar billede squashguy Nybegynder
10. juli 2004 - 16:37 #3
http://v2.tlab404.com/forum/forum_posts.asp?TID=446&PN=1

gutten her har allerede fundet svaret
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
10. juli 2004 - 16:58 #4
hamderpolle>>>det virker fint, giv det som et svar og du får pointene.
Avatar billede hcma Novice
10. juli 2004 - 17:33 #5
eller prøv at trække "Denne computer" ned ved siden af uret.  Når du har trukket det derned, klikker du bare på de 2 ">>" (pile) og så åbner det hele sig.
Avatar billede serverservice Praktikant
10. juli 2004 - 22:52 #6
Nu har jeg forsøgt mig med linket fra Hamderpolle og den åbner godt nok den mappe jeg skriver ind, men når jeg forsøger at åbne en mappe i højre panel springer den tilbage - ?
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
11. juli 2004 - 08:07 #7
>>dannyboýd: Det gør den ikke ved mig; der virker det fint.
Avatar billede serverservice Praktikant
11. juli 2004 - 09:15 #8
Hvad har du valgt at skrive ind?
Hos mig springer den tilbage til udgangpunkt når jeg forsøger at åbne enmappe i højre panel, kører w2k.
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
11. juli 2004 - 09:39 #9
Jeg har blot gjort nøjagigt som beskrevet af hamderpolle og rettet i registreringsdatabasen som beskrevet hvis du går til:

http://v2.tlab404.com/forum/forum_posts.asp?TID=446&PN=1

Det virker perfekt.
Avatar billede serverservice Praktikant
11. juli 2004 - 10:05 #10
Det virker sikket i xp så, for uanset hvad jeg skriver springer den tilbage til oprindelig mappe , når jeg forsøger at åbne i højre panel.
Avatar billede hcma Novice
11. juli 2004 - 10:28 #11
dannyboyd >>  har du prøvet min kommentar 10/07-2004 17:33:31 ??
Avatar billede serverservice Praktikant
11. juli 2004 - 10:32 #12
->Catbody ja det virker på den måde at så får jeg en men op hvor jeg kan se alle drevene.
Avatar billede hcma Novice
11. juli 2004 - 10:35 #13
dannoboyd >>  det må da også være en fordel at kunne se alle drevene, særlig hvis harddiskene er opdelt i flere partitioner, da der så er umiddelbar tilgang til det rigtige drev.
Avatar billede serverservice Praktikant
11. juli 2004 - 10:39 #14
->catbody ja rigtigt nok.har selv 7 partitioner og 5 mappede drev så der er lidt at holde styr på. - takker for tippet
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
11. juli 2004 - 11:25 #15
Det der med at trække denne computer ned ved siden af uret kan jeg ikke få til at virke....
Avatar billede hcma Novice
11. juli 2004 - 11:37 #16
prøv at trække ikonet ned ved siden af uret (eller hvis du har flere ting dernede - f.eks. av-program o.s.v., så lige til venstre for dem)
Min hopper ind mellem mit højttalerikon og Sprog
Avatar billede serverservice Praktikant
11. juli 2004 - 11:57 #17
Jeg har placeret min tilvenstre for menuen hvor uret er sammen med ander baggrundsikoner- altså i selve proceslinien
Avatar billede dreadlock Nybegynder
11. juli 2004 - 15:29 #18
Højreklik på genvejen til  stifinder, klik på egenskaber og skriv så denne linie i feltet destination: %SystemRoot%\explorer.exe /n, /e, c:
Avatar billede serverservice Praktikant
12. juli 2004 - 12:28 #19
Var det ikke Hamderpolle som skulle have point?