Avatar billede rank Nybegynder
10. juli 2004 - 14:53 Der er 6 kommentarer

DVD Brænding

Jeg har købt mig en DVD-brænder (Pike-One) som skulle kunne brænde både DVD+ og DVD-. Jeg har forsøgt at bruge programmet DVD-Shrink 3.1 for at tage en backup af en af mine DVD er, men hver gang jeg kommer til selve brændingen stopper den ved 22%, og så låse den, og jeg er nød til at genstarte computeren.
Er der nogen der kan hjælpe mig???
Avatar billede bizty Nybegynder
10. juli 2004 - 17:07 #1
Det er højst sandsynligt de medier du bruger som ikke krydser klinger med brænderen.. prøv evt. ved en lavere hastighed. Ellers vi jeg anbefale at du prøver med minus skiver af mærket Ritek eller Verbatim. Så kan du altid eksperimentere med de billige mærker.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2004 - 20:39 #2
Du skal ha' installeret Nero , som DVD-Shrink bruger som "arbejdshest".
Avatar billede holmmorten Novice
11. juli 2004 - 17:18 #3
Jeg har brugt dvd-shrink en del, men jeg brænder aldrig "direkte", når jeg ripper. Jeg ripper til harddisken til en navngiven folder, og så brænder jeg den efterfølgende i Nero i video-mode. Nero laver også selv Audio- og videosubfolders, så det behøver du ikke bede shrink om.

Jeg har selv haft problemer med at bruge nero via Shrink - derfor valgte jeg at gøre som ovenstående.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2004 - 03:18 #4
Den nyeste DVD-Shrink 3.1 har jeg brugt uden problemer.
Avatar billede rank Nybegynder
13. juli 2004 - 15:23 #5
Hvordan får jeg Nero til at fungere sammen med DVD-Shrink???
Avatar billede holmmorten Novice
19. juli 2004 - 22:34 #6
Hvis du har Nero korrekt installeret, bør de kunne samarbejde. Der er vist ikke nogen særlige indstillingsmuligheder, der kan hjælpe.

Men hvorfor prøver du ikke bare at gøre som jeg allerede har skrevet med at adskille processen. Det bruger ikke mere ekstra tid, end det stort set tar at åbne nero. :-)