Avatar billede larsdige Nybegynder
10. juli 2004 - 10:08 Der er 3 kommentarer

2003 og Navision

Jeg har installeret en ny Windows 2003 SBS server, samt to nye Windows XP klenter. I den forbindelse har jeg fået et lille problem:

Jeg kan ikke få Navision 3.56a til at fungere som en server løsning.
Jeg starter server.exe på serveren, og serverdelen starter. år jeg starter navi.exe på klienten, får jeg blot en sort skærmbilled nogle få sekunder. Jeg kan starte navi.exe på serveren uden problemer.

På både server og klient har jeg installeret Netbeui. På både server og klient har jeg v.h.a. lanacfg sat Netbeui til 0. Jeg har prøvet en af de gamle vindows 98 klienter mod windows 2003 serveren uden held.

Når jeg skriver navi.exe serverno=1, nettype=TCPF. Får jeg en fejl om at NC_TCP.DDL ikke er tilgængelig.

Jeg har testet med nserver.exe og navin.exe, men jeg får en meddelse om at jeg ikke har licens til denne version.

Forslag?
Avatar billede buddy45 Juniormester
10. juli 2004 - 10:41 #1
Har du prøvet at tilføje serverens ipadresse i hostfilen på klienten?
xxx.xxx.xxx.xxx naviserv1
Avatar billede larsdige Nybegynder
10. juli 2004 - 10:47 #2
Ja, det har jeg.
Avatar billede soenderhegn Nybegynder
06. januar 2005 - 14:30 #3
Hej Lars.
Skal igang med opgradering af nt4 server til 2003 som også skal kører navi.
Har du fået løst det problem så vil jeg da gerne hvide hvordan?
Giver 100 p for ulejligheden

hilsen klaus