Avatar billede boffy_vs Nybegynder
10. juli 2004 - 08:36 Der er 20 kommentarer

Hvorfor vælge Apple?

Jeg er snart færdig med folkeskolen og vil derfor snart købe mig en bærbar computer hovedsageligt til skolebrug på gymnasiet. Jeg er bare ikke sikker på om jeg skal vælge Apple eller Microsoft. Derfor lige nogle spørgsmål:

Hvorfor skal man vælge en Apple bærbar i stedet for en med Microsoft styresystem?

Hvad kan Apple som de andre ikke kan?

Hvad har Apple computerne af plusser og minusser?

Når jeg kigge på teknikken i de forskellige computere, så har Apple's bærbare en lavere processor hastighed end andres. Er Apple computeren derfor også langsommere?

For mig at se har Apple computeren ét stort minus, og det er udbredelsen af deres produkter og dermed også programmer og tilbehør. Hvor meget kan en Apple computer bruge af Microsoft's produkter? Og hvor meget kan de to systemmer arbejde sammen?

På forhånd tak
Christoffer
PS. Jeg tager forbehold for evt. fejl, da jeg ikke er den store computer ekspert.
Avatar billede -kenner- Nybegynder
10. juli 2004 - 09:43 #1
Jeg har en Microsoft og den kan alt det jeg skal bruge den til! så er ret så tilfreds med den!!
Avatar billede googolplex Novice
10. juli 2004 - 09:47 #2
Hvis du skal på gymnasiet og gerne vil sikre dig bedst muligt, at du kan dele programmer ol. med dine medstuderende, så ville jeg vælge en almindelig 'Microsoft' PC.

Apple er bestemt en god computer og du skal ikke ligge for meget i processorens hastighed. Apple er stadig mest brugt indenfor visse krede, specielt det grafiske miljø, så hvis du har planer i den retning, så bør du overveje en Apple.

Men det lyder som om, en almindelig PC vil opfylde dine krav bedst :)
Avatar billede freehelp Praktikant
10. juli 2004 - 09:50 #3
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. juli 2004 - 11:42 #4
googolplex - det er efterhånden også en smagssag i den grafiske verden både foto og tryk.
Avatar billede n!nja Nybegynder
11. juli 2004 - 10:18 #5
Pc'en (Microsoft maskinen) må også være det billegste alternativ af de to - og mht. design er markedet indenfor bærbære pc'ere jo også ved at være helt godt med.

Nu ved jeg ikke hvilket udstyr de kører med på det gymnasie du har valgt, men der er nok store chancer for at det er pc - og dermed vil du nok få mindst muligt kompatibilitets problemer hvis du vælger en pc.

Jeg ville personligt klart vælge en pc!

/N!NJA
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. juli 2004 - 10:41 #6
okay så kommer jeg da også med lidt mer :
PC - hvis du vil ha den samme som alle dine venner og kunne overføre filer og lign til hinanden uden de store problemer.

MAC - du vil ha en stabil smuk designet hurtig og anderledes computer end dine venner ;) og blærer dig med din kun går ned hver tredje gnag deres går ned ;)
Avatar billede boffy_vs Nybegynder
11. juli 2004 - 10:42 #7
Kan I ikke uddybe de kompabilitets problemer som jeg evt vil få, som ikke kan klares af Microsoft Office 2004 til Mac?
Avatar billede boffy_vs Nybegynder
11. juli 2004 - 10:44 #8
Jeg ved godt at programmerne ikke er de samme, men jeg har da hørt at MAC OSX accepterer MemoryKey's på lige fod med XP, så overførsel burde intet problem være.
Avatar billede joryje Nybegynder
11. juli 2004 - 11:01 #9
Du kunne jo også købe en Mac + Virtual PC.
Dog skal Virtual PC ikke regnes som en erstatning for en PC, men som et værktøj til at kunne køre Windows Programmer og undgå problemer med kompatibilitet.
Du kan se mere her: http://www.microsoft.com/mac/products/virtualpc/virtualpc.aspx?pid=virtualpc

Jeg har ikke Mac selv, så jeg har ikke prøvet programmet.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
11. juli 2004 - 11:01 #10
Med Mac slipper du også helt ud af virus- og spyware problemerne. Måske får du ikke virus på din Windoze maskine, men med antivirus programmer, der konstant opgradres til mere avancerede og dermed mere processorkrævende versioner, vil din Windoze forekomme langsommere og lagsommere.

Du kan iøvrigt ikke sammenligne clockfrekvenser på en Mac og en PC direkte, en Mac laver langt mere pr. cycle end en PC.

Som udvikler ville jeg iøvrigt selv vælge en PC og køre Linux på den....
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. juli 2004 - 11:03 #11
boffy_vs kan næsten forstå på det hele du brænder lidt for en MAC, og så synes jeg klart du skal vælge en mac, idag er det intet problem med f.eks. office pakker og lign. da du kan bruge andre programmer som understøtter disse programmer.

Kan give dig et eksempel på mac og pc sammen.

I min gamle skole havde omkring 20 pc'er og knap 40 mac's som kørte perfekt sammen både i netværk og ang forskellige filer.

det tager sig lidt tid at vende sig til den måde mac fungere men tror du vil blive vild med det.
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. juli 2004 - 11:04 #12
redhat9user - du slipper ikke helt :) men du har ret i det er ikke så slemt som PC
Avatar billede boffy_vs Nybegynder
11. juli 2004 - 11:11 #13
Jeg takker for svarene.

Triple-X - Smid lige et svar, så kan du få lidt billige point.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
11. juli 2004 - 11:26 #14
triple-x> Jeg vil da godt lære lidt i dag. Er Mac OS-X ikke lige så sikkert som den BSD, der ligger under, eller er der noget, jeg ikke ved?

I givet fald kræver den vel en tåbe bag tastaturet for at få installeret en virus, eller hvad?
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. juli 2004 - 11:32 #15
redhat - intet system er sikkert :) og ja det kræver måske en tåbe der sidder bag, men hvis du beskytter dig ordenlig på en pc og du ved hva du laver for du jo heller intet ind ;)
Men vi er enige om det er mere sikkert, men også mindre atraktivt at lave virus/spyware til da der ikke findes så mange mac som pc, dette er jo også en utrolig stor faktor når man siger der ikke findes virus til mac.

Boffy- jeg ønsker ingen point.
Avatar billede boffy_vs Nybegynder
11. juli 2004 - 11:36 #16
Det slipper du så for :-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. juli 2004 - 11:42 #17
men husk nu at lukke alligevel ;)
Avatar billede freehelp Praktikant
29. juli 2004 - 08:21 #18
Er det ikke på tide vi modtager lidt feedback omkring problemet/eller problemet som ikke er der mere?????
Avatar billede freehelp Praktikant
25. august 2004 - 13:56 #19
Tiden er vist moden til lidt feedback eller en afslutning på spørgsmålet??
Avatar billede freehelp Praktikant
01. januar 2005 - 18:01 #20
Mon ikke du snart kunne finde udaf at få smidt feedback her, eller få spørgsmålet lukket!?