Avatar billede raz0 Nybegynder
10. juli 2004 - 02:34 Der er 1 løsning

Brugerdefineret refresh rate?

Jeg har igennem længere tid brugt Powerstrip til at sætte refresh rates til de forskellige opløsninger jeg bruger. For eksempel kører jeg 1024x768 i 85Hz og 320x200 i 154Hz på min gamle 15" Targa skærm. :)

Desværre kan Powerstrip (http://entechtaiwan.net/util/ps.shtm) være ret irriterende, og gør ofte mere ondt end godt pga. de mange andre features i programmet, som jeg ikke bruger. Derfor leder jeg nu efter et alternativ, gerne et permanent "fix", så jeg ikke behøver at have et program kørende i baggrunden. Dette er dog ikke det vigtigste.

Jeg har prøvet RefreshForce (http://www.pagehosting.co.uk/rf/), og det virker sådan set også fint, bortset fra én ting. Jeg kan fint vælge f.eks. 640x480 i 120Hz, men hvis jeg sætter 320x200 til 154Hz, forsvinder opløsningen simpelthen fra de/det spil jeg vil bruge opløsningen i. Det lyder måske lidt mærkeligt at jeg vil køre spil i 320x200, men det er fordi jeg er vænnet til at spille (software) Quakeworld (http://www.quakeworld.nu) i den opløsning.

Faktisk kan jeg kun vælge 320x200 hvis jeg sætter den til 75Hz, og det er lidt trist, når jeg ved jeg sagtens kan gå højere. Nogen tyder på at Windows ikke tror min skærm kan klare det, og automatisk siger stop. Er det muligt at hoppe forbi dette på nogen måde? Jeg ved at man snilt kan gøre det hvis man har et nVidia kort, da det er indbygget i driverne, men hvad gør jeg når jeg nu har et Radeon kort?

Lige mine specs for en god ordens skyld:
Windows 2000, Radeon 9800Pro med Catalyst 4.6 (nyeste pt.)
Avatar billede raz0 Nybegynder
11. juli 2004 - 02:03 #1
Tror bare jeg lukker, hvis der ikke er nogen der kan svare. :/