Avatar billede aake Nybegynder
10. juli 2004 - 01:38 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Vega z7 og asus M6800N

Kan det virkelig være rigtigt at der ikke er noglehjemme sider hvor man kan få lov at konfigurer den selv? ud over laptop4u.dk de er for dyre.

Konfigurer den lige som man kan hos dell og amitech?

Hvad for én ville i vælge at de to i forhold til pris design og ydelse? Vil gerne have en god begrundelse...

På forhånd tak.

Aake
Avatar billede freehelp Praktikant
10. juli 2004 - 09:03 #1
Hej igen :-)

Som jeg skrev tidligere - så kan du ikke sammen ligne maskinerne. Jeg remsede op hvilke åbenlyse forskelle der er, og tættere kommer du ikke.

Der er ganske få pixelfejl på Z7 men ikke noget der gør at du ikke gør en god handel med denne note book.

Hvad angår konfigurering så er det beklageligt ikke så stationære. En bærbar er et lille lukket kredsløb - men ikke bare lige skifter udi :-)

Der er dog få ting man kan skifte selv. Dog skal du vide at mange firmaer fjerner garantien - hvis du selv begynder at åbne den. :-)

Et af problemerne med grafik til bærbare pc'er er, at chippen er integreret på bundkortet. Det betyder, at det tager lang tid at udvikle en bærbar med en ny grafikchip, da der skal laves ændringer på bundkortene. Nvidia vil forkorte den tid, der går fra en ny grafikchip er klar, til den kan bruges i bærbare, og det skal gøres ved hjælp af en nyt grafikmodul med navnet MXM (Mobile PCI Express Module).
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 08:40 #2
Godmorgen

Har du brug for mere hjælp??

//Freehelp
Avatar billede aake Nybegynder
13. juli 2004 - 14:43 #3
Lidt tror jeg, det er muligt at det bare er mig men kan altså ikke vælge mellem Asus m6800n og Vegaen. Efter have kigget nærmere Zepto 4200 synes jeg faktisk den er rimelig fed, kan konfigures med 1 giga ram og et bedre grafikkort (radeon 9700 m/ 128)
http://www.prc-direct.dk/

Hvad siger du?

Tak for dit engagement! det betyder meget når man skal ud og bruge en masse penge.
Avatar billede aake Nybegynder
13. juli 2004 - 14:45 #4
Kender du et sted i kbh for man kan få lov lige at prøve dem eller så nooget...
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 17:08 #5
Asus m6800n og Vegaen-->samme maskine

Den du linker til er i 12000 efter moms. Desuden er det kun en 1.5 standard

Selvfølgelig vil jeg da hjælpe dig - og tak for karma hvis det var dig der gav mig tidligere
Avatar billede aake Nybegynder
13. juli 2004 - 20:27 #6
Hvad mener du med standard? det er da en Dothan, som er betydelig bedre en alm. centrino.

Desuden kommer den med 1 gb ddr ram og et bedre grafik kort... plus mulighed for nogle fede modificeringer.

Hvad ville du vælge?

Det var ikke mig, men har givet dig nu.
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 20:49 #7
Til at starte med skal Pentium M fremstilles med 90 nanometer teknologi. Denne processor med kodenavnet Dothan skulle faktisk have været på markedet i dette kvartal, men Intel fandt nogle problemer med designet, så teknikerne måtte tilbage til tegnebrættet. Derfor er Dothan forsinket til andet kvartal.

I forhold til første generation Pentium M med kodenavnet Banias vil Dothan byde på højere ydelse, blandt andet på grund af højere clockfrekvens og en 533 MHz systembus, men ellers er der ikke den store forskel.

Dothan er at foretrække fremfor Banais kernen .... Da Dothan er lavet til 400 Mhz FSB og derfor giver ekstra ydelse - men det er ikke en stor forskel - og slet ikke noget jeg selv ville give mere for. Dothan skulle udvikle en smule mindre varme Jeg mener forskellen er mellem ca 21w (Banais) og ca 24,5w (Dothan), men når Dothan så har 1mb større l2 cache giver det også lidt ekstra power.
Avatar billede aake Nybegynder
13. juli 2004 - 20:52 #8
det vidste jeg godt, men hvad ville du vælge?

Har du fået fornøjelsen af at teste en?
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 21:01 #9
Igen kommer det an på krav og pris niveauet.

Lidt stuff om dothan  http://www6.tomshardware.com/mobile/20040510/index.html
Avatar billede aake Nybegynder
14. juli 2004 - 01:03 #10
Jeg vil gerne Have det bedste jeg kan få på markede til under 14 k.
Avatar billede freehelp Praktikant
14. juli 2004 - 07:30 #11
Banias fåes pt også kun til 1.7GHZ hvorimod dothan hopper på 1,6-1,7-1,8 og 2,0Ghz

Har endnu ikke fået testet mere end 2 med den CPU og tror heller ikke det er noget jeg vil smide flere penge efter.

Men 1GB RAM - hvad pokker vil du bruge så meget hukommelse til???

Man kan jo så også vælhe amitech's 64bit tech, men det yder ikke mere end de andre vi snakker om her. Det er dog den eneste bærbar med 64bit
Avatar billede aake Nybegynder
14. juli 2004 - 07:37 #12
Vil ikke have Amitech. den er tyk og store i design, den bliver for varm og støjer mere end de andre vi snakker om.

Aner det ikke men som sagt, hvis jeg køber det nu, skal jeg ikke bekymre mig om det når der kommer nogle nye spil/programmer der kræver det.
Men tror sq det bliver zepto 4200. var inde og kigge på en idag, den er sq meget lækker. først brød jeg mig ikke om designet, men synes faktisk det er ret fedt nu hvor jeg har stået med den i hånden. Nå det så også er den der er bedst ydelses mæssig, må det vel blive den...
Eller hva? :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
14. juli 2004 - 07:47 #13
Hver sin smag :-)

Tror iøvrigt stadig kun den fåes op til 1.7 men husker måske forkert.

Zepto er lidt for plastikagtig for mig - og dem jeg har testet fra det firma har haft fejl på skærmen. Måske er denne bedre :-)

Nå det så også er den der er bedst ydelses mæssig, må det vel blive den...>

Hvor for du det fra?
Avatar billede aake Nybegynder
14. juli 2004 - 07:49 #14
Hvor for jeg hvad fra? At det er den der yder bedst... Kan man vel se ud fra den bedre hardware...

Er ikke sikker på om det var det du mente?
Avatar billede freehelp Praktikant
14. juli 2004 - 07:52 #15
http://www.edbpriser.dk/Review.asp?Kind=0&ID=2396

Du kan læse en test af den her

Bed dog lige mærke i dette:

Zepto Znote 4200 høre ikke til de billigste notebooks, men det er så også umuligt med den form for ydelse. Uden diverse tilbud koster denne som min.>>>>>>> 15.547 kr. inkl. moms.<<<<<<<<<<<

vil se om jeg kan få en hjem og prøve den maskine.
Avatar billede freehelp Praktikant
14. juli 2004 - 07:58 #16
Hvis du køber den - kan jeg så få dig til at sende mig en rapport omkring den senere?
Avatar billede aake Nybegynder
14. juli 2004 - 08:02 #17
Du havde en asus ikke? dvs. jeg skal købe Zeptoen mens den er på tilbud for ikke at betale for meget for den ekstra ydelse?

Ja det kkan du godt, vil du ha min mail eller msn?
Avatar billede freehelp Praktikant
14. juli 2004 - 08:33 #18
Min msn er blackship@ofir.dk
Avatar billede freehelp Praktikant
14. juli 2004 - 09:14 #19
Rettelse:

Denne er også med 64bit http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AcerFerrari
Avatar billede freehelp Praktikant
23. juli 2004 - 13:56 #20
Ville være kanon med lidt feedback fra dig opretter :-)
Avatar billede aake Nybegynder
23. juli 2004 - 15:48 #21
Sorry m8.
Hvad vil du have feedback omkring? Din hjælp? eller den bærbar jeg køber eller hvad? :)
Avatar billede freehelp Praktikant
23. juli 2004 - 15:55 #22
Om du fik svar nok til at lukke spørgsmålet
Avatar billede aake Nybegynder
23. juli 2004 - 21:31 #23
har jeg faktisk ikke, er stadig i tvivl. Men det nærmere sig nok en smagssag. så det er vel op til mig selv nu.