Avatar billede nuzer Nybegynder
09. juli 2004 - 22:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Skærm går i dvale

Når jeg er inde på nogle bestemte websites (ex. dvdoo.dk) går skærmen i dvale. Dvs. den går i sort, og lysdioden blinker. På andre sider blinker skærmen en enkelt gang eller to, hvorefter den viser billedet korrekt. Jeg har forsøgt at lede på nettet efter en løsning - men uden held. Er der nogle, der kender noget til det?

Min skærm er en Samtron 71S med forlængerkebl på skærmstikket.
Avatar billede freehelp Praktikant
10. juli 2004 - 09:34 #1
Har du prøvet at sætte opløsningen ned. Er den sat for højt og du hopper ind på en side med store krav til grafik kan den slukke
Avatar billede freehelp Praktikant
10. juli 2004 - 09:35 #2
Start med at sætte den til 60hz og arbejd dig så frem.

Prøv evt også at skifte VGA driver.

Skærmen er vel ikke sat til at slukke efter et angivent tidsrum??
Avatar billede nuzer Nybegynder
10. juli 2004 - 16:04 #3
Opløsningen er sat til 1280 x 1024 med 32bit farver og 60hz. Jeg har også prøvet med en lavere opløsning. Jeg synes faktisk at jeg har prøvet alt. Driveren er også opdateret. Men som du siger, jeg må vel prøve mig frem. Eller blot leve med at skærmen skaber sig.
Avatar billede freehelp Praktikant
10. juli 2004 - 16:07 #4
Det skal du ikke leve med :-)

Er der en fejl skal vi finde den.

Hent en bunke drivers ned og test hver enkelte

Hvilket kort kan du?
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 08:40 #5
Godmorgen

Har du brug for mere hjælp??

//Freehelp
Avatar billede nuzer Nybegynder
13. juli 2004 - 14:50 #6
Jeg har ikke fået løst problemet, for pt. virker min computer ikke. Den genstarter hele tiden i WinXP-installationen, så jeg skal lige have den op at køre. Det regner jeg med få klare i aften.

Jeg fandt den nyeste Nvidia-driver, men det hjalp ikke. Mit grafikkort er et Geforce FX 5200.

Jeg skrive lige så snart jeg har fået maskinen op at køre. Og tak for tilbudet om mere hjælp! :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 17:10 #7
Ikke noget at takke for :-)

Er her for at hjælpe dig.

Har du gjort det sådan:

1. http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#generelt
2. http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
3. http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#dcom

Når den er formateret og installeret (UDEN DU HAR NETSTIK I)
så installere du SP1 som du hentede ned inden du begyndte dette :-)

Derefter lukker du DCOM - går på nettet tjekker om der er flere KRITISKE opdates fra windows - installere AntiVirus - Firewall - chipset driver - VGA driver.

Derefter henter du evt diise programmer som øger din sikkerhed når du færdes på nettet DETTE ER SELVFØLGELIG VALGFRIT :-)

1. http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware installeres- updateres. Dette køre du fra tid til anden for at fjerne spyware m.m

2. http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot --samme som ovenfor

3. http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spywareblaster
  http://www.javacoolsoftware.com/spywareguard.html --to programmer som bl.a sørge for du ikke for skidt ind på maskinen.
Avatar billede nuzer Nybegynder
17. juli 2004 - 17:39 #8
Hej igen

Nu har jeg fået maskineriet op at køre, men stadig problemer med skærmen - også selv om jeg har gjort som du skrev. Jeg har lige købt spillet "Uru - Ages Beyond Myst", og det kan jeg heller ikke køre pga. skærmen går i dvale. Jeg fatter ikke hvad der sker!

Jeg tænker på at enten er det en dårlig skærm eller grafikkort. Jeg vil se om jeg kan låne et andet grafikkort af en eller anden, som jeg så kan afprøve. Ærlig talt tror jeg ikke på at skærmen er dårlig.
Avatar billede freehelp Praktikant
17. juli 2004 - 17:47 #9
Har du tjekket at skærmen ikke er sat TIL at skulle gå i dvale??

start>kontrolpanel>skærm>strømstyring
Avatar billede nuzer Nybegynder
17. juli 2004 - 23:01 #10
Det har jeg sørget for at den ikke gør. Du kender vel ikke noget til at en fladskærm ikke kommunikerer ordentlig med Windows pga. forlængerkabelet, som et forbundet til skærmen?
Avatar billede nuzer Nybegynder
19. juli 2004 - 21:47 #11
Hej igen

Jeg har fundet fejlen! :-)

Min skærm er forbundet til computeren med et forlængerkabel, som åbenbart er defekt. Jeg lånte en crt-skærm, og forsøgte mig med alle mine kabler. Jeg skal have købt et Mickey Mouse-kabel med ekstra længde, men det kan jeg købe i en computerforretning.

Tusind tak for hjælpen!
Avatar billede freehelp Praktikant
19. juli 2004 - 21:49 #12
Du er da altid velkommmen :-)
Godt du fik det løst - tommel op for dette!

Husk at smide et svar selv - markere det i boksen til venstre og tryk acceptere

Ha det godt nuzer

//Freehelp
Avatar billede nuzer Nybegynder
20. juli 2004 - 08:44 #13
Tak for de links med gratisprogrammerne, som du anbefaler mig at have kørende. De kører rigtig godt!
Avatar billede freehelp Praktikant
20. juli 2004 - 09:15 #14
Super :-)

Tak for karma hvis du smed det

Ha en god dag

//Freehelp