Avatar billede qazimodo Nybegynder
09. juli 2004 - 17:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

.AVI til CD problem

Hej!

Jeg har en .avi film på 736 MB som jeg gerne vil have ned på en CD, jeg har prøvet Win-zip men den giver kun 734MB, langt fra de ca. 700-705 den skal ned på. Er der nogen der har et løsningsforslag?
Avatar billede norbert Nybegynder
09. juli 2004 - 17:34 #1
Du kan dele den over i to skiver, eller købe nogle større skiver, 800 mb.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. juli 2004 - 19:47 #2
ellers så overburn..det burde kunne lade sig gøre, og drop at zippe den.O)
Avatar billede miss-g Seniormester
09. juli 2004 - 20:16 #3
Du kan prøve en anden pakke metode:

Så kom der endelig et gennembrud i måden at pakke sine programmer på. I mange år har vi været vant til ZIP & RAR m.fl. og nu skal vi så til at 7-ZIPPE. Dette nye pakkeformat har en hidtil uhørt kraftig komprimering. Tør godt at garantere dig for at du kan pakke dine filer væsentligt kraftigere med 7-Zip, end med dit nuværende program. Prøv det selv ! - 7-Zip understøtter alle de kendte pakkeformater ud over det nye 7-Zip format.

http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=44
(den øverste)
Avatar billede miss-g Seniormester
09. juli 2004 - 20:24 #4
Flere pakkeprogrammer her:
http://www.zip.dk/pakke.shtml

Men ellers som der også står på siden - så kan du jo vælge at pakke så du får 2 stk. zip filer.

Med winRAR: Højreklik på filen og vælg "Føj til arkiv". Når WinRAR programmet åbner kan du vælge at pakke som zip eller RAR og nederst kan du vælge hvor mange bytes en pakket fil må fylde (Opdel i bin, bytes).
Avatar billede norbert Nybegynder
09. juli 2004 - 22:56 #5
Nu ved jeg godt, spørgsmålet går ud på at få en avi-fil til at ligge på en cd-skive. Men jeg går du fra at spørgeren måske vil afspille den i sin DVD. Kan den finde ud af at åbne en zip-fil? Ellers må jeg holde fast i at der skal en større skive til :-)
De kan forøvrigt købes her:
http://www.wesellcd.com/shop/default.asp?SetLng=1
Norbert :-)
Avatar billede qazimodo Nybegynder
10. juli 2004 - 01:32 #6
Hej

Så er det ordenet.....Med en blanding af løsningsforslag.....dog lige en lille ting....Zip-7 komprimeringen endte med at gøre filen 1 mb STØRRE end filen allerede i forvejen var.....Tror de skal arbejde lidt videre med deres revolutionerende komprimerings-metoder.
Men ellers tak for jeres hjælp og tid, håber ikke der opstår revolte på baggrund af pointfordelingen :-)