Avatar billede dhbn Nybegynder
09. juli 2004 - 14:47 Der er 1 løsning

Kan pludselig ikke kontrollere grammatik samtidig med stavning

Hej alle.

Indtil for nylig har Word kontrolleret engelsk grammatik samtidig med stavekontrol (ved at trykke F7). Jeg kan ikke lide de der røde og grønne bølgelinjer, der dukker op, så jeg har valgt at checke både stavning og grammatik til sidst med F7 i stedet for løbende kontrol. Men pludselig kontrollerer Word kun stavning, når jeg trykker F7 - grammatiske fejl ignoreres, selv om Word er indstillet til at checke grammatik samtidig med stavning.

Hvis jeg vælger, at Word skal checke grammatik løbende, gør den det - de grønne bølgelinjer dukker op, som de skal, så selve grammatikværktøjet virker stadig. Jeg kan bare ikke få Word til at checke grammatikken samtidig med stavning mere ved at trykke F7!

Jeg har både repareret og geninstalleret Word, men det har ikke hjulpet. Jeg har også tvunget Word til at geninstallere grammatikkontrollen ved at ændre navnet på den mappe, dll-filen ligger i, så Word bad om installations-cd'en og geninstallerede denne fil, men det har heller ikke hjulpet. Kan nogen hjælpe?

NB: Problemet gælder kun engelsk grammatikkontrol - jeg har aldrig benyttet dansk grammatikkontrol (ved ikke engang, om det findes...), for på dansk stoler jeg på mine grammatiske evner! ;-)
Avatar billede dhbn Nybegynder
28. august 2004 - 20:41 #1
...