Avatar billede wanger.dk Nybegynder
09. juli 2004 - 00:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CPU temp

Hey alle....

Har lige fået ny pc (endelig) og ville bare spørge hvad der er mest "normalt" at ens temperatur ligger på.... eller hvad der er normalt at ligge på givet oplysningerne nedenfor - Har fundet et sted hvor der står temp1 , er det det man skal gå efter -
Den ligger imellem 50 og 60 grader - og bliver ved med det selvom jeg gamer - hmm

3.0 GHZ p4 800 FSB
MSI bundkort
Compucase HEC 300W PSU (Super low noise)
og det er et Compucase LX6A21B Midi Tower

håber i kan hjælpe

/peter
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
09. juli 2004 - 00:13 #1
mere nøjagtigt et MSI 865 PENE02-PFS Platinum bundkort
Avatar billede halifax Nybegynder
09. juli 2004 - 00:21 #2
Har også en MSi bundkort (MS-6585) pg P4 2.67GH.  CPU temp 29, kabinet 31 grader.

Er din P4 med den nyeste Prescott kerne - de er kende for at blive varmere. På gr.a. 90 nonometer teknologien = mindre kerne, mere varme.
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
09. juli 2004 - 00:24 #3
Intel Pentium 4HT, 3000 Mhz (3.75 * 800)

- Ved ikke så meget om hardware men tror det ikke
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
09. juli 2004 - 00:34 #4
http://www.frip.dk/wanger/cpucool.gif

- Sådan ser det ud.... - det kan være at det er sofwaren der er noget galt med
Avatar billede sijjin Nybegynder
09. juli 2004 - 00:49 #5
jeg har også en 3ghz p4 800fsb og min temp ligger på ca. 53grader tror ikke det er noget du skal bekømre dig om min gamle AMD 1400mhz lage på 70 grader.
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
09. juli 2004 - 01:06 #6
okay :O - Jamen det lyder jo meget godt så
Avatar billede halifax Nybegynder
09. juli 2004 - 11:40 #7
Du vil nok alligevel være interesseret i at vide om du har en Pentium 4 med Northwood (P4 3.0C) eller Prescott (P4 3.0E) kerne. Læg mærke til bogstavet bagerst. Endvidere har Nordwood kun 512Kb L2 cache, mens Prescott har det dobelte. - Se evt. PCWorld artikel
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4882

Hent programemt Everest Home Edition, freeware. Det kan fortælle dig (næsten) alt om dit hardware og software. Godt program.
http://www.lavalys.com/products.php?lang=en

Den noget høje temperatur tyder på en Prescott. Kan du blot holde temp. stabil på niveauet er det OK.
Avatar billede halifax Nybegynder
09. juli 2004 - 12:35 #8
Lige en bemærkning til det du skriver ovenfor: "3000 Mhz (3.75 * 800)"
Du kører med en CPU Bus Frequency på 200MHz og multiplier på 15 (15 x 200)mens din FSB er 800 gr. quard speed teknologien (4 x CPU Bus).