Avatar billede impar Nybegynder
08. juli 2004 - 20:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

usbd.sys;BASE5.CAB

Jeg skal installere driverne til mit gamle webcam (Philips toUcam PCVC740K) på en gammel computer, men windows 98 mangler usbd.sys;BASE5.CAB og jeg har ikke CD'en mere. Kan man komme uden om den eller hente den et sted?

//impar
Avatar billede impar Nybegynder
08. juli 2004 - 20:27 #1
jeg er villig til at uddele MANGE flere point, hvis der er en, der kan hjælpe... - Ved bare ikke, hvordan det gøres :P
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. juli 2004 - 20:28 #2
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. juli 2004 - 20:29 #3
http://www.softwarepatch.com/utilities/intelinfsecdownload.html
eller direkte.. tager lige et par sek...O)
Avatar billede impar Nybegynder
08. juli 2004 - 20:43 #4
Det virkede ikke, men til gengæld står der nu under enhedshåndtering, at der ikke er nogen driver til seriel bus controller. Jeg ved ikke, hvilket chipset, der er i computeren, men det så ud til at være det, der var problemet med installationen af intel-halløjet :)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. juli 2004 - 20:46 #5
prøv lige dette program, det fortæller dig hvilket chipet( og hvilken version) >> http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5
er er sikkert også et driverlink..O)
Avatar billede impar Nybegynder
08. juli 2004 - 20:58 #7
Det er ikke for at virke dum (ved dog at jeg gør det), men TROR at chipsettet hedder Intel 82440BX. - Hvilken driver skal jeg downloade? - Og vil mit usb-cam så virke, når jeg har installeret drivers til det?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. juli 2004 - 21:03 #8
Nu har du jo everest installeret så gå lige ind og kig efter hvad dit bundkort hedder. Det fortæller os mere end chipsettet:
kig i
motherboard | motherboard | motherboard name
Avatar billede impar Nybegynder
08. juli 2004 - 21:05 #9
MSI MS-6119  <--- Dér!
Avatar billede impar Nybegynder
08. juli 2004 - 21:15 #10
må desværre gå nu... takker for din indsats ;)

//Impar
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. juli 2004 - 21:16 #11
Det var sørens. Prøv lige denne:
http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=78277

Det ligner godt nok den cab fil du mangler. Usbd.sys er deri. Jeg har prøvet at downloade den.
brugernavn drivers
password all