Avatar billede maychrist Nybegynder
08. juli 2004 - 14:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at hente filer fra en ftp server

Hejsa alle

Jeg skal hente nogle filer automatisk fra en ftp server og bruger kommandoen

get <filnavn> <destination>

eks.:

get mintekst.txt c:/minmappe

men har 2 problemer i den henseende.

1. Jeg kan godt hente en txt fil men ikke en zip fil - hvorfor og hvordan løser jeg problemet? Er det f.eks. muligt at hente en hel mappe ned i stedet for at at hente den som zip?

2: når jeg angiver destinationen får jeg fejmeddelelsen "Tilladelse nægtet". NB: Destinationen er en eksisterende mappe på den pc som programmet bliver aktiveret på. Hvorfor? Er der noget jeg skal være særlig opmærsom på i den forbindelse?

Håber nogen derude kan hjælpe mig.

Maja
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
08. juli 2004 - 14:59 #1
Prøv at skifte fra at hente ascii til binært i stedet for
Avatar billede maychrist Nybegynder
08. juli 2004 - 15:06 #2
Hvorn gør jeg det?
Avatar billede maychrist Nybegynder
08. juli 2004 - 15:22 #3
lige meget rbj_fp. Glem mit spørgsmål :o). Man gør det selvfølgelig ved at skrive kommandoen bin. Simpelt.

Har dog fundet problemet med at hente zip filer ned. Skyldes åbenbart sikkerheden på ftp serveren som jeg henter fra. Har lige prøvet en anden ftp server uden nogen problemer. Så mit problem 1 er løst.
Avatar billede maychrist Nybegynder
08. juli 2004 - 15:57 #4
Problem 2 er også løst. man skal åbenbart angive filnavn også dvs. den korrekte kode er:
get mintekst.txt c:/minmappe/mintekst.txt

Simpelt.

rbj_fp hvis du vil have point for hintet må du smide et svar - ellers afslutter jeg denne sag selv i dag.
Avatar billede maychrist Nybegynder
09. juli 2004 - 07:45 #5
Svare til mig selv