Avatar billede jacon Nybegynder
08. juli 2004 - 12:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved modtagelse af mail

Jeg har en Exchangeserver 5.5, som laver en mærkelig fejl på en af mine brugere, fejlen er kopiret ind her.

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra:     Systemadministrator
Sendt:    8. juli 2004 12:14
Til:    XXX
Emne:    Kan ikke leveres: VS: test

Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

      Emne:    VS: test
      Sendt:    08-07-2004 12:14

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

      XXX den 08-07-2004 12:14
            Modtagernavnet kan ikke genkendes
    MTS-id for den oprindelige besked: c=US;a= ;p=meldgaard;l=EXCHANGEMAIL-040708101423Z-1304
            MSEXCH:MSExchangeMTA:EXCHANGEMAIL:EXCHANGEMAIL

Men selv om den melder den fejl får han aligevel den mail der er sendt til ham ?? nogle der har en idé, for det er lidt trist der kommer sådan en mail også hver gang man får en mail.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
08. juli 2004 - 12:31 #1
Brugeren er slettet og evt. oprettet igen. Hvis det så er et svar på en gammel mail, der sendes eller det er en kopi af den "gamle" bruger, der ligger i det lokale adressekartotek, så kan den ikke sende.
Avatar billede jacon Nybegynder
08. juli 2004 - 19:35 #2
hvad kan man gøre for at løse problemet ??
og brugeren får jo som sagt sin mail aligvel selv om den kommer med den her fejl.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
09. juli 2004 - 07:44 #3
Det er jo ikke forkert det der står. Hvis det er som jeg skriver, at brugeren er slettet og derefter oprettet igen, vil det være 2 forskellige brugere. Så hvis du har en distributionsliste, en gammel mail eller lign. og det er ud fra dette at der skrives til brugeren, vil du få fejlen. Dem der så skriver til den "nye" bruger oplever ikke problemerne.
Du spørger så hvordan man kan rette dette. Distributionslisterne skal opdateres med den nye bruger. De gamle mails og mødeindkaldelser kan du ikke gøre noget ved fra centralt hold. Sæt den nye bruger på, næste gang der skrives.
Avatar billede jacon Nybegynder
09. juli 2004 - 08:15 #4
Jamen det har ikke noget med nogle distributionslister at gøre.. det er bare når man sender en normal mail en ham, at den kommer med fejlen.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
09. juli 2004 - 08:25 #5
Hvor tager du hans adresse fra? Er det fra dit lokale adressekartotek eller er det fra Exchange?
Avatar billede jacon Nybegynder
12. juli 2004 - 12:22 #6
hvad mener du med hvor jeg tager hans adr. ?
og hvis du mener når jeg sender, så tager jeg den fra lokal, men det er også når andre ude fra de sender til ham.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
12. juli 2004 - 12:57 #7
Prøv at tage den globale adresse liste og vælg ham derfra. Se om problemet er det samme.
Avatar billede jacon Nybegynder
14. juli 2004 - 10:35 #8
jamen samme problem.. desværre
Avatar billede hterkelsen Nybegynder
27. juli 2004 - 12:35 #9
har du fået løst dit problem ??

hvorfor du får denne meddelse er jo rigtigt nok at han ikke findes i jeres adr. liste,
Du har sat exchange op til at sende denne meddelse til dig når tilfældet sker, det kan slås fra på serveren..

hvis du ikke har løst det så kan jeg hjælpe dig

Henrik
Avatar billede jacon Nybegynder
28. juli 2004 - 13:26 #10
har ikke fået løst det endnu..